JENIFEREVER - Silesia

JENIFEREVER - Silesia

JENIFEREVER - Silesia

JENIFEREVER - Silesia

Jako by současné směřování náladotvůrců z ANATHEMY narazilo do jádra z THE CURE, možná ještě RADIOHEAD a všichni se domluvili, že budou hrát post-rock a indie dohromady. Výsledkem je vyklidněný a současně palčivě naléhavý kytarový základ s ambientními přesahy, pozvolnými melodiemi a trudnou atmosférou. „Silesia“ podobně jako minulé album těchto Švédů s více jak desetiletou historií budí dojem soundtracku z nějakého nezávislého filmu o nevšedních příbězích ze všedního světa.

Dá se říci, že JENIFEREVER je decentní  kytarovka, která má při prvním setkání tendenci být intelektuálně laděnou hudbou pro brejlouny v pletených vestách s nejistou sexuální orientací. Určitý odosobnělý britský odér z toho vyplývající, pocítí při prvních vteřinách asi každý. Nicméně pokud se prolomí tato slupka, objeví se za ostrovní naškrobenou bezemoční tváří ledový chlad ze Skandinávie a ten už je o něčem jiném. „Silesia“ dokáže mrazivými prsty tvořit úžasným způsobem podivuhodnou atmosféru, která dává nebývalý prostor vizuální představivosti. Člověk v té hudbě vidí příběhy a obrazy...

JENIFEREVER

Švédové z Uppsaly to vzali za správný konec a výsledkem je hudba, která zní jakoby ji skládal šílený cvok, který chce zničit sebe i svět, jehož sklony i motivaci navždy zlomili a utlumili těmi nejsilnějšími sedativy. Rovná klidná hladina, pod kterou víří nebezpečné spodní proudy a prohání se hejna mořských predátorů.

Velkou zásluhu na celém vyznění JENIFEREVER má kytarista a vokalista Kristofer, který celé kapele propůjčuje svůj hlas. Jeho vokál je sametem potažený smutek, který vás pohladí po tvářích a přitom tam zanechá krvavou stopu. Místy mi stylizací i barvou vokálu vzdáleně připomene něco z Roberta Smitha, jen méně vzdychá a více zpívá. V každém případě dodává skladbám nezapomenutelnou éterickou auru, která je civilní a sváteční současně.

Téměř hodina strávená u nové desky JENIFEREVER je příjemným a nenásilným exkurzem do jiného světa. Ze skladeb nevyvěrá prvoplánová hitovost, a přesto se skvěle poslouchají. Při poslechu mě napadají jména jako JUNIUS nebo GREGOR SAMSA, ačkoliv přímý příbuzenský vztah je jen stěží vystopovatelný. Pro fanoušky skupin, které jsem zmínil v úvodu a na konci rozhodně povinnost.

Parádní, nikam nespěchající post/indie rocková náladovka s velmi silnou atmosférou. Země, ze které kapela pochází se nezapře. Švédové prostě nemají slabých kapel.

7,5 / 10
-