Diskuse k tomuto článku není povolena. Nelze vkládat nové diskusní příspěvky!

Timothy Snyder - KRVAVÉ ÚZEMIE: EURÓPA MEDZI HITLEROM A STALINOM - zpět na článek

IVAN | KOSCJ | 13.2.2014 14:35

Koscj- Snyderove publikácie a komentáre veľmi dobre poznám...Ver mi! Píšeš až príliš ideologicky a zaujato na to aby som s tebou viedol diskusiu. Podľa tvojho príspevku a komentáru mám pochybnosti o tom, že si toto DIELo čítal. Napísal si menej ako v komentároch pri internetových kníhkupectvách. Fakt namám záujem s tebou debatovať lebo nič nové sa nedozviem. Čo sa Irwinga týče. Je to jedn z mnohých autorov nazval by som "bulvárnych?". Jeden za autorov presadzujúcich svoju koncepciua vnímanie histórie...Jeho diela treba viac pochopiť a nenechať sa ovplyvniť útržkami, ktoré sú často vytrhnuté z kontextu. netvrdím, že s ním súhlasím. osobne mám radšej diela, ktoré vznikli na základe konzenzu akademických obcí. Diela osamelých vlkov je nutné vnímať ako doplnenie. Osobne som často prichádzal do konfliktu so svojimi profesormi. Nie je nutné vnímať všetko ako alfaomega. Stačí si vytvoriť názor.

koscj koscj | 13.2.2014 14:24

IVAN:

vidno, že si nič od Snydera nečítal, pretože mu vyčítaš presne to, čo nerobí.

všetko, o čom v tejto knihe píše uvádza v súvislostiach, či medzinárodných , alebo lokánych. Má prekvapivo dobrý prehľad aj o úplných drobnostiach.

A čo sa týka spochybňovania "Katyne", tak to, že poľských vojenských zajatcov povraždili príslušníci NKVD je v Rusku bežne spochybňované a robia to aj historici ruskej akadémie vied.

No a čo sa týka čitateľov, ktorí tu ťahajú Irwinga. Poprosím vás, tiahnite do psej matere - takýto hnoj tu nechcem.

DarthArt | 13.2.2014 13:52

K poznámkám v knihách: Irvingovy knihy neznám, z obecně známých důvodů se o ně nezajímám, takže nevím, jak podrobný poznámkový aparát používá. Podrobné poznámky jsou ale základem každé seriózní práce a já je znám z drtivé většiny knih o historii. V populárněji laděných knihách se někdy odkazy na archivy, literaturu atd. nepoužívají, ale to neznamená, že s nimi autoři nepracují.

Panzerschreck Panzerschreck | 13.2.2014 13:04

Poutník: ..hej? zaujímavé..problém je ten, že Irving bol najprekladanejším a svojho času vemi uznávaným, takže tých podľa Teba blbcov bolo veľa a nielen medzi laikami, ale i historikmi..pravda až kým nenapísal "Hitler´s War and the War Path 1933-1945" , od tejto knihy, ktorou asi stupil niekomu na otlaky...
..koľko kníh si od neho čítal hm???

Poutník | 13.2.2014 12:33

Irwing je především čurák, který si hraje na historika......jen blbec bere jeho názory vážně

IVAN | IRWING? | 13.2.2014 12:04

Vo svojich príspevkoch som nechcel spochybňovať holokaust či Katyň. Osobne som kritikom publikácií autorov spoza oceánu. Ak by som to mal uviesť na príklade: Ak antropológ pozoruje život kmeňov v Barzílii a kritizuje, že chodia nahí, nemajú parlamentný systém a ženy nie sú emancipované...Tak aký význam má chápať miestnu komunitu? Mne sa nepáčia autorove pohľady tak na históriu či jeho komentáre na spoločenské dianie v našom regióne. Chápať dianie z pohľadu američana, ktorého ohraničuje jeho presvedčenie a štýl života je zložité. Mám pocit akoby pri svojom pohľade nebral do úvahy viaceré súvislosti v koncepte udalostí z toho obdobia. Podmienky, herarchia, historické súvislosti či postoje, ktoré sa v regióne formovali mali dosť vážny vplyv na každý detail našich dejín a ak z toho vylúčite jednu mozaiku či opomeniete jednu zo zúčastnených strán, odriekajúc mantru o slobode a demokracii celé to začne strácať význam. Stane sa to len klišé blá blá blá...To je akoby niekto zostrihal film a o začiatok a koniec.

Panzerschreck Panzerschreck | 12.2.2014 23:11

mee: ...s Irvingom máš pravdu v jednom určite a to je tá jeho mravčia práca v archívoch..vidno to dobre v kvalitnom poznámkovom aparáte jeho kníh..toľko odkazov na mikrofiše a jednotlivé katalógové čísla dokumentov som zatiaľ nevidel u žiadneho z historikou venujúcemu sa obdobiu WW II.

Naathir Naathir | 12.2.2014 21:43

I am a Baby Aryan
Not Jewish or Sectarian
I have no plans to marry an
Ape or Rastafarian.

njn, rebel jak hovado..

mee | nepochybne ADL schvalena fraska | 12.2.2014 21:36

... David Irving je jeden z par skutocnych historikov o ktorych by som svoje nazory o WW2 opieral...
..neopisuje ine knihy..sam chodi po archivoch, studuje a sklada mozaiku... preto ho zidia a officialni meanstream "historici" celeho sveta neznasaju...

Sambiliong | 6.2.2014 18:00

Fasa táto mentalová komunita...

vike vike | 6.2.2014 17:57

ivan pametnik...

IVAN | koscj | 6.2.2014 17:46

Autora poznám.Aj jeho eseje aj publikácie. Ničím ma neprekvapí. Navyše poznám aj dejiny regiónu.V podstate ich vysvetľuje tak ako sú často vysvetľované. Ináč jeho pohľady na dianie na Ukrajine sú dosť tendenčné. Tam nie je všetko tak čierno biele ako to podáva.Poznám to tam veľmi dobre a nemám dôvod mu veriť všetko čo napíše. je to možno jeho pohľad, resp. pohľad 45% ľudí v regióne.

Naathir Naathir | pilgrim - [6.2.2014 17:33] | 6.2.2014 17:44

Na to lezt do takovejch diskusi nejsem dost velkej masochista, ale cekam, co na to vypadne z Ivana.

IVAN | Ruskej Pepa | 6.2.2014 17:42

Vy Česi o tom niečo viete v Čechách žije cca 1 000 000 ľudí z bývalého ZSSR a kúpili si Vás za tie svoje ruble ako koťata. Ty máš Rusko doma a celkom slušne ťa živí. :-D No vidím, že diskusia zašla tam...Čo sa babe chcelo to sa jej prisnilo :-D Uč sa Azbuku Pepo.Možno Vám preto slovenskí bratia odporúčajú takúto literatúru, aby ste odlíšili moraváka od ukrajinca, bielorusa či rusa. :-D V tom prípade chápem pohnútky autora informácie :-D

LW | 6.2.2014 17:40

Janko, to v Tebe musí byť mnoho lásky ;)

pilgrim | 6.2.2014 17:33

Naathir - tak těm debilům ze sme.sk vzkaž ať se do toho svého zlatého Ruska odstěhují, za 14 dní jsou zpátky a budou do konce života vášnivě blahořečit americký kapitalismus

Naathir Naathir | IVAN - :-D [6.2.2014 17:15] | 6.2.2014 17:27

Tak vzhledem k tomu, jak casto se v diskusich sme.sk objevuji nazory ze zlaty Rusko proti cenzure USA a jak jsou ti kapitalisti jeste horsi, tak mi presne nedochazi, na co si stezujes, hrdinny lid se obalamutit neda.

koscj koscj | 6.2.2014 17:21

Milujem ludi, co z nejakej knihy neprecitali ani riadok, no presne vedia co v nej je...

IVAN | Recenzia? | 6.2.2014 17:20

Človek, ktorý nepozná rozdiel medzi fašizmom, kresťanstvom a komunizmom častokrát poslúži k dosiahnutiu cieľa fašistovi, klérikovi alebo komunistovi a ani o tom nebude vedieť. Táto kniha hovorí o genocíde, nacionalizme, etnických čistkách pričom len subjektívne z pohľadu autora pomenuváva príčiny. Preto je treba porozmýšľať, aby sme sa nestali obeťou týchto ľudí.Nič viac nič menej som nechcel uviesť. nechám to radšej tak. :-D Prečítajte si knihu!Alebo si prečítajte noviny. Je to to isté.

IVAN | :-D | 6.2.2014 17:15

Timothy Snyder? Čerpajú z neho najmä anyliticy ako sú u nás Mirek Toda, Hríb alebo Morvay. Jeho dielo nieje ničím iným čo sa dočítate v denníku SME, Plus 1 deň alebo to isté čo opakovane počúvame v relácii Pod lampou...Nič viac nič menej. jeden z mnohých autorov, jeden z mnohých pohľadov jeden logický záver, ktorý sa tu mantruje. + - Čítajte. No je to drahá a tlstá kniha. :-)