„Celý deň sedím na gauči a premýšľam nad najefektívnejším spôsobom, ako stvoriť hudbu, ktorá sa dostane do hlavy. Z komerčného i zberateľského hľadiska. Schmatnem nástroj, ktorý práve potrebujem, nahrám si to vo vlastnom domácom štúdiu a dúfam, že sa to bude páčiť dievčatám i masovým vrahom. Keď mám hudbu hotovú, opäť sadnem na gauč, čumím na South Park, zatiaľčo sa Kris venuje svojim vlastným linkám na zrkadle... Pardon, na nahrávke.“
(Daniel Cardoso, rozhovor pre britský magazín Zero Tolerance z novembra 2005).
Hudba HEAD CONTROL SYSTEM, tvorená dvoma pozoruhodnými hudobnými perzónami Danielom Cardosom (ex-SIRIUS, RE:AKTOR) a Kristofferom Ryggom (ULVER) je skutočne dievčensky prístupná a zároveň rafinovaná a spletitá ako myseľ masového vraha. Netrpezlivo očakávaný album „Muder Nature“ v tomto zmysle môže pôsobiť rovnako „dievčensky“ rozpačito, ako odzbrojujúco a kolosálne. Technický a progresívny prístup k hudbe sa tu miesi so zrozumiteľnosťou pre široké masy. HEAD CONTROL SYSTEM môžu byť veľmi ľahko novými metalovými trendsettermi, napriek tomu, že všetko, čo hrajú, tu už raz bolo. Ironicky, „Murder Nature“ je presne ten album, ktorý (ne)recenzovali kritici, keď nezmyselne označili „Mer De Noms“ a „Thirteenth Step“ od A PERFECT CIRCLE za industriálny, či elektronický. Čo viac si môže želať človek milujúci technický a pulzujúci moderný metal, tajomnosť A PERFECT CIRCLE a neuchopiteľnosť ULVER, než album „Murder Nature“, ktorý mu zo všetkých týchto elementov prináša podmanivý mix?
Album vzrušuje a baví. Tvrdší úvod klame, minimálne od štvrtej skladby sa inšpirácia hudby zvrtne smerom k spomínaným kultovým Američanom, s ktorými majú HEAD CONTROL SYSTEM spoločný i „background“ model (menej známy Cardoso/Howerdel, výhradne produkujúci hudbu v domácom štúdiu + známejší a legendárny Rygg/Keenan, s patentovaným a nenapodobiteľným štýlom spevu a lyriky). Náznaky plagiátu poráža veľmi jasný nadhľad HEAD CONTROL SYSTEM a všadeprítomná dekadencia - jednoducho vztýčený prostredník metalovej postmoderny. Okrem toho, aby som nemusel vymenovávať všetky rozdiely, APC sú viac do umenia, z HCS počuť zábavu a hravú tvorivú energiu, umne a rozvážne využitú kvantitu zvukov a vrstiev.
Zo skladieb okrem vopred zverejnenej „Skin Flick“ a úvodne ničivej "Baby Blue" vytŕča rytmy obmieňajúca „It Hurts“, chytľavá „Watergate“, či americky ťažkotonážna „Wonderworld“. Skladby „Kill Me“ a uzatvárajúca „Falling On Sleep“ zase vykazujú znaky výhradnej produkcie Kristoffera Rygga a v metalových vodách „lovia“ nových potenciálnych fanúšikov minimalistickej tváre ULVER. Po viacnásobnom vypočutí už toho možno nebude až tak veľa čo objavovať, vystúpi však trojrozmerná rozmanitosť a individuálna identita skladieb. Hodnotenie sa odvíja od toho, ktorú z týchto kvalít preferujete. Ak už však za niečo uznať albumu „Murder Nature“ absolutórium, je to dokonale zvládnutá rytmika. Daniel Cardoso je zo všetkého najviac bubeník a dobre to počuť.
Komerčná podmanivosť a fakt, že skrz všemožné rytmické vylepšenia a vrstvenie hudba HEAD CONTROL SYSTEM predsa len pracuje s polotovarmi, odradzuje od bezhraničného nadšenia. Ortodoxní fanúšikovia ULVER to budú mať o to ťažšie, so sonickou náročnosťou „Vlkov“ nemá album v konečnom dôsledku nič spoločné. Napriek tomu je „Murder Nature“ jednoznačný tip. Plné odkazov, parafráz a okatých inšpirácii, stále však veľmi osobité dielo, ktoré do spráchnivelej a trendmi poháňanej metalovej scény prináša trochu vražedne čerstvého vzduchu.