Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Exkluzívnejšia verzia aktuálneho kotúčika bratislavských rockerov a nu-metalistov obsahuje v ručne vyrobenej a zámkom uzatvorenej kovovej klietke okrem samotného digipaku aj tričko, nálepku, odznak a brnkátko. Tú jednoduchšiu tvorí „len“ digipak zabalený v zamrežovanom plastovom „ kondóme“.
Beast jednoducho musí byť stále pod kontrolou. (NO GRAVITY)
Booklet novinky obsahuje okrem textov aj fotografie, ktoré nenájdete nikde inde. Aj samotný kotúčik skrýva dva bonusy, ešte nepožitý (chladný) je z vrchnej strany čisto čierny, no po jeho zahriati v mechanike sa na povrchu objaví silueta beštie a na spodnej strane CD sa nachádza laserový podpis NO GRAVITY. V dnešnej sťahovaco-napaľovacej dobe je takýto prístup vydavateľa poskytujúci kupujúcemu rôzne bonusy viac, ako cenený a vítaný. Vizuálna stránka „The Beast Of“ je neskutočne nabúchaná (ukážka), no ako je na tom audio?
Pod nahrávku sa ako producent podpísal David Koller (ex-LUCIE, KOLLERBAND), pričom samotné nahrávanie prebiehalo v pražskom štúdiu COX. Finálny mix dostal na starosť Ondrěj Ježek (WWW, GNU, POINT, LYSSA, atď.) a o mix singlovky „Haunting Me“ sa postaral držiteľ ocenenia Grammy David Bianco (COAL CHAMBER, DANZIG, AC/DC, Ozzy Osbourne, atď.). Tento prístup k nahrávaniu sa kapele naozaj vyplatil a smelo môžem vyhlásiť, že po zvukovej stránke snáď ešte nič lepšieho na Slovensku nevzniklo. NO GRAVITY nielen zvukovo, ale hlavne hudobne spoľahlivo nakopávajú riť slovenskej oficiálnej mainstreamovej rockovej scéne. A aby som nebol nekonkrétny, tak mi nedá v tejto súvislosti nespomenúť skupinu DESMOD, ktorá sa povedzme, že s podobným štýlom, no s podstatne jednoduchším prístupom k hudbe, dostala na absolútny vrchol popularity. A GLADIATOR snáď ani nemá zmysel spomínať. Zaujímavý mix rockovej hudby, moderného nu-metalu a crossoveru v podaní NO GRAVITY však podľa môjho názoru trpí na dva neduhy. Prvým je neschopnosť napísať (zložiť) naozaj chytľavý, zapamätateľný a veľký hit a druhým je prílišná uhladenosť nahrávky. S neduhom číslo jeden nemám veľký problém, tento fakt je skôr na škodu pre prípadne väčšie presadenie sa skupiny, no neochota aspoň miestami viac „pritlačiť na pílu“ je z môjho pohľadu veľkou chybou. „The Beast Of“ čiastočne chýba to najdôležitejšie, čo tvorí základ tohto hudobného štýlu - živelnosť. A tak tá deklarovaná beštia v názve je na albume hudobne prezentovaná len tým „zubatým“ mačiatkom z obalu. Nemyslím si, že táto mäkkosť dopomôže skupine dobyť slovenský (príp. český) éter, čo bolo, predpokladám, zámerom. Ale radšej sa vrátim od špekulácii k faktom. Štandardne výborným hráčskym výkonom členov skupiny doslova kraľuje perfektný a výborne pasujúci melodicko-rapový(?) vokál, no na druhej strane mi tak trochu vadia síce dobre zahrané, ale príliš jednoduché bicie... Oproti minulosti NO GRAVITY dali väčší priestor nielen producentom a zvukovým inžinierom, ale aj samplom, klávesom a angličtine a tieto zmeny skupine mimoriadne svedčia. Klávesy a samply dodali skupine zvukovú hutnosť a hustotu, no najviac ma potešila angličtina, ktorá mi tak chýbala už na „Inverzii“. Nakoniec môžem skonštatovať, že NO GRAVITY od vydania predchádzajúceho nosiča poriadne pokročili a vydali album, ktorý si zaslúži obdiv minimálne za spracovanie. A ktoré skladby ma najviac zaujali? Úvodna klipovka „My Dark Side“, pestrá „The Beast In You“, depešácky začínajúca singlovka „Haunting Me“ a posledný song, spievaný po slovensky, „Stratený“.
Zmiešané pocity, ktoré mám z tohto diela, spôsobili moje váhanie ohľadom bodového hodnotenia. Nakoniec som sa rozhodol pre magickú sedmičku a hlavným dôvodom pre takéto vysoké hodnotenie je perfektne odvedená producentsko-štúdiová práca. Či sú výsledný zvuk a prevedenie dostatočnou náhradou za mierne pokrivkávajúci obsah, toť otázka, na ktorú si musí každý z poslucháčov odpovedať sám.
1. My Dark Side
2. Running To Atlantis
3. Playing God
4. The Beast In You
5. When Will I Be Famous
6. Haunting Me
7. Plastic Faces
8. In A Daze
9. Silent Cries
10. Obsession
11. The Clone
12. Stratený
NO GRAVITY potvrdzujú tézu o tom, ako zúfalo Slovensko nu-metal nepochopilo.
NO GRAVITY ho navyše nechápu v čase, kedy je neskoro snažiť sa ho hrať aj pre chápajúcich. A keďže celá ich podstata je sústredená v obale, ťažko ho dať bokom a hodnotiť aspoň obsah. Žiaden nie je.
Třetí album švédských mladíků přináší zároveň i jejich nejvyspělejší materiál. Přechod k velkému labelu z intenzity jejich groovem načichlého blackujícího thrashe pranic neubral, navíc skupina přidala ještě více šikovnosti při kompozici. Svižný poslech!
Na rozdíl od kolegy Manatara si nemyslím, že se tihle Švédové nějak příliš stylově rozvírají. Většinu času je to prostě symfoničtěji pojatý black/death, který neurazí, ale nic zásadního se neděje. Jen ty čisté vokály trochu vybočují.
Čekal jsem možná trošku větší tlak, nazvučení nahrávky je totiž vzhledem k žánru poněkud vzdušnějšího ražení. Kompozičně však máme co dělat s kvalitní náloží disonantního death metalu lehce ve stylu GIGAN. Američtí debutanti však rozhodně nezklamali!
Švédové se na svém debutu zeširoka rozkročili z blackových základů, přes death, symfo-black až k post metalovým variacím. Jen je toho občas až moc naráz. Deska je prima, ale víc se těším na pokračování, až si utřídí myšlenky na své další směrování.
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.