PRVNÍ HOŘE - Achtung, Sultan!
MInule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Němečtí thrasheři z ASSASSIN jsou dalšími z řady metalových kapel osmdesátých let, které v současné době usoudily, že jejich comeback by stál za uskutečnění. Stejně tak patří mezi ty spolky, které se s novou deskou tváří jakoby se v metalovém světě od jejich prvního rozpadu vůbec nic neudálo. Tahle ortodoxní thrashmetalová rychlopalba bude patrně doceňována hlavně u všech zapřísáhlých kulometčíků pamatujících na slavné období žánru, ale ani o tom nejsem zas až tolik přesvědčen. Hned vysvětlím. Ona by tahle nahrávka totiž mohla vzniknout zrovna tak v roce 1989 stejně jako kdykoliv později s tím rozdílem, že koncem osmdesátých let by se poslouchat a tolerovat ještě dala, ale poté co se na scéně objevily mnohé kapely přinášející do tvrdé kytarové hudby nové impulsy, už v žádném případě ne. Pro všechny neortodoxní a otevřené posluchače je dnes „Breaking The Silence“ zhola zbytečnou záležitostí – přežité kytarové figury se zde střídají s vysokou kadencí, vše je podřízeno monotónnosti vyznění a sloganu „Je jedno, že naše skladby postrádají jakékoliv nápady, ale my jsme THRASH!“
Pokud předchozí album „The Club“ tak nějak prošumělo a já osobně jej dodnes neměl potřebu slyšet, pak musím říct, že s novinkou do toho jdou ASSASSIN pořádně z gruntu a jakoby prostřednictvím smlouvy se staronovým vydavatelstvím SPV/ Steamhammer chtěli úspěšně navázat na své dvě kultovní řadovky „The Upcoming Terror“ a „Interstellar Experience“. Jenže lze to vůbec po tak dlouhé době? Osobně bych řekl, že pokud by se ASSASSIN povedlo nashromáždit dostatek kvalitních nápadů a skladeb, a pokud by tyto alespoň nějak korespondovaly se současným zvukem a klimatem v metalové hudbě, nebyl by to až zas tak velký problém. Jenže zastaralá a monotónní novinka žádný převratný materiál nenabízí, naopak bych řekl, že výrazně zaostává i za oběma více než dvacet let starými zářezy. Ani ten Michael Hoffmann nepředvádí bůhví jak nadstandartní výkon – schválně zkuste si po poslechu novinky pustit třeba již zmiňované druhé album „Interstellar Experience“ a uvědomíte si ten rozdíl. Na staré fošně to do nás kytary perou jakoby je dusil samotný Gary Holt, naproti tomu novinku by mohl nahrát úplně kdokoliv. Tohle album skutečně osloví jenom někoho, kdo si ještě pouští hudbu udělanou na způsob nejstarších nahrávek DEBUSTROLu a KRYPTORu a má to za fakt super věci.
Deska, která by mohla vzniknout klidně v roce 1989 a stejně by svou monotónností a nenápaditostí zklamala. Dnes se navíc nechytá ani svým zastaralým vyzněním.
4 / 10
Robert Gonnella
- zpěv
Michael Hoffmann
- kytara
Jürgen Scholz
- kytara
Joachim Kremer
- baskytara
Björn Sondermann
- bicí
1. Breaking The Silence
2. Raise In The Dark
3. Judas
4. Turf War
5. Destroy The State
6. No Fear
7. Kill Or Be Killed
8. Real Friends
9. Strike Back
10. I Like Cola
Breaking The Silence (2011)
The Club (2005)
Interstellar Experience (1988)
The Upcoming Terror (1987)
Vydáno: 2011
Vydavatel: SPV/ Steamhammer
Stopáž: 43:11
Produkce: Harris Johns
Po (pre mňa) nezaujímavom albume "The club" sa pri druhom pokuse o návrat Assassin rozhodli aj pre návrat v čase, no skončili kdesi v polovici cesty.. Album síce znie, ako nedokonalý nástupca "Interstellar experience", ale to asi nepoteší fandov dnešného thrash metalu... Ja síce patrím skôr k staromilcom, ale tiež ma nepotešilo, že materiál sa nesie v podstate len v zbesilých tempách, čo je skôr na škodu... Vyskytnú sa síce aj pomalšie (napr. úvod "Destroy the state"), no vždy sa to nakoniec zvrhne na zbesilosť... Ďalšou vecou je, už Martinom L. spomínaný, hlasový prejav Roberta - vážne tomu chýba tá agresia z minulosti... A čo ma vyslovene sklamalo, je posledný song "I like cola"... Keby v duchu tradicií skončil po 45-ich sekundách, vôbec by som nenamietal, ale postaviť vyše 4-minutový song na jednom dokola opakovanom nápade, to už je príliš.... Napriek všetkým výhradám je pre mňa "Breaking the silence" príťažlivejší ako posledný album Destruction a z času na čas si ho s chuťou vypočujem...
MInule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Trochu prog rock/metalová exhibice. Toho tydlikání a hračičkování je místy opravdu hodně. Ale tito Švédové umí i příjemné melodie a přirozeně plynoucí pasáže, takže jim to předvádění odpustím. Ostatně, když na to mají, tak proč se trochu nepředvést, že?
Žijeme ve zlatých časech českého thrash metalu! Takové období hojnosti prostě nepamatujeme. Kapely na nás chrlí v horším případě dobré, v tom lepším (i v tomto) desky výborné a my si čvachtáme jako ten pověstný manža. Více v recenzi, teď si třepu palicí.
Švédské duo se na svém dalším albu ještě více vzdálilo postrockovým kořenům a dá se tedy tvrdit, že jejich hudba odplavala do specifické formy indie rocku, který se opírá o robustní kostru shoegaze. Opět slušné album.
Další švédský power metal, kterému vlastně nelze nic vytknout. Dobří zkušení muzikanti, kvalitní produkce a chytlavé melodie. Komponování dle osvědčeného mustru, přesto to dokáže zabavit. Dám tomu ještě pár poslechů a poté zapomenu, že to kdy existovalo.
Nepřístupná a temná blackmetalová deska, která spolu s disonantní nervozitou nabízí i death/doomové nálady. Dostat se tomu pod kůži není snadné, ale odměnou je lavina emocí. Střídmá stopáž navíc ukončí ta "muka" dříve, než by to člověku urvalo hlavu.
Sofistikovaně maluje, točí vtipné filmy, v MORTAL CABINET zanechal výraznou stopu, ze Slavíka ho vyhodili, páč jeho světem je hardcore rap. A je z Rumburku, což leccos vysvětluje! Když šel pro talent, Marty si nabral hrstě. Zase ho ukázal, zpíčenec jeden.