OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Podzimní emise nového řadového alba bývalého frontmana amerických hardrockerů SKID ROW se sice dostala na trh tak nějak nenápadně, ale rozhodně z ní mám velmi dobrý pocit. Kopající a vřeštící divočák, coby bývalý elitář americké Hard´n´Heavy scény přelomu osmdesátých a devadesátých let, konečně předložil nahrávku, která se kvalitativně blíží úspěšným prvním albům jeho dřívější kapely.
Jakoby chtěl dát jasně najevo, že ta dlouhá léta plácání se na místě, lemovaná spíše účinkováním v nejrůznějších muzikálech (nic proti), ale rovněž vystupováním v obskurních reality show (to už je slabší), jsou již minulostí. Ostatně, takového pěveckého talentu by byla obrovská škoda, zvlášť když vím, jak skvělá alba se SKID ROW před dvaceti lety nazpíval. Nové nahrávce hodně pomohlo angažování mladého devatenáctiletého kytaristy Nicka Sterlinga, který svým herním projevem i skladatelským vkladem blonďatého ďábla pořádně nakopnul.
„Kicking And Screaming“ má všechny atributy moderně znějícího hardrockového díla s nemalým množstvím silných písní. Nástup je doslova fantastický, takže dost připomíná skidrowácký powermetalový majstrštyk „Slave To The Grind“. Úvodní titulní song, stejně jako třetí „Tunnelvision“ a čtvrtá „Dance On Your Grave“duní pod nánosem hutných kytarových riffů a bleskových Sterlingových vyhrávek, nad kterými stoupá vyhlášená Bachova siréna do neskutečných dálav.
Dvojka „My Own Worst Enemy“ je zas svižnou rockovou vypalovačkou s nemalými hitovými ambicemi. Stejně tak pátá „Caught In A Dream“ má chytlavosti na rozdávání, takže jde zřejmě o jeden ze stěžejních momentů celého alba, kde se, kromě vždy hlasově perfektního Bacha, blýskne již výše zmíněný kotzenovsko-gilbertovský talent. Do této chvíle střídá jeden lepší moment druhý, a tak zářím spokojeností.
Důrazné věci z druhé půle, jako „Dirty Power“, „Live The Life“ nebo zejména „One Good Reason“, vrací po několika lehce fádnějších skladbách uprostřed nahrávce ten správně natlakovaný říz. Jsou zde ovšem i tři balady – „I´m Alive“, „Dream Forever“ a „Wishin´“, které mají sice do vyhlášených generačních čísel SKID ROW (z před dvaceti let) pořád trochu daleko, přesto však nejde o nějaké zbytečné a unylé cajdáčky. Naopak, všechny si udržují solidní standard příjemně poslouchatelných klidnějších rockových songů. Nicméně balady na „Kicking And Screaming“ opravdu nepovažuji za ty stěžejní songy kolekce.
Jak to shrnout? SEBASTIAN BACH konečně dokázal přijít s povedenou nahrávkou bez pochybností a podpůrných vycpávek typu předělávek osvědčených vypalovaček svých velkých vzorů, s nahrávkou, která jej stoprocentně reprezentuje jako nespoutaného metalového bouřliváka, a to si letos (bohudík) ani nemusel pozvat na hostování svého velkého kámoše Axla Rose. Zvládl to sám, navíc s vynikajícím mladým kytaristou v zádech. Prostě do nás napral sadu třinácti zbrusu nových songů opatřených svěžím feelingem a na zbytečnosti se vykašlal. Přeberte si to jak chcete, ale tohle album je pro hltače poctivého amerického Hard´n´Heavy prostě příjemná záležitost. Na první dvě alba SKID ROW to stále ještě nemá (kdo by to taky čekal, že?), ale pořád lepší než všechny ty Bachova polopřevzatá, položivá a polostudiová poloalba. Zřejmě nejlepší hardrockové album od Iommiho „Fused“ a EUROPE „Secret Society“. Jen tak dál.
Velmi dobré, velmi tvrdé a moderně znějící hardrockové album, které dává zapomenout na všechno, na čem od milníku SKID ROW "Slave To The Grind" z roku 1991 Sebastian Bach zpíval. Kompaktní a svěží zásek.
8,5 / 10
Sebastian Bach
- zpěv
Nick Sterling
- kytara, baskytara, vokály
Bobby Jarzombek
- bicí, vokály
1. Kicking And Screaming
2. My Own Worst Enemy
3. Tunnel Vision
4. Dance On Your Grave
5. Caught In A Dream
6. As Long As I Got The Music
7. I´m Alive
8. Dirty Power
9. Live The Life
10. Dream Forever
11. One Good Reason
12. Lost In The Light
13. Wishin
Kicking And Screaming (2011)
Angel Down (2007)
Bach 2: Basics (2001)
Bring ´Em Bach Alive (1999)
The Last Hard Men (1997)
Vydáno: 2011
Vydavatel: Frontiers Records
Stopáž: 52:50
Produkce: Bob Marlette
Není to špatný Skid Row s toho trčí na všechny strany :-)
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.