Pro další kapitální úlovek se nenechaví hledači talentů z Willowtip Records museli vypravit hodně daleko, konkrétně pak až ke břehům japonského souostroví, kde jim na háček skočila sestava slyšící na jméno DESECRAVITY. Pro místní bohatou deathmetalovou kulturu znamená tohle partnerství více než potřebnou reklamu, vždyť za hranicemi Japonska se dokázala výrazněji zviditelnit snad jen zdejší žánrová jednička DEFILED. Samozřejmě, INTESTINE BAALISM nebo INFERNAL REVULSION také nepředstavují pojmy z kategorie zcela neznámých, stejně tak jako VOMIT REMNANTS, které tuzemský příznivec zcela určitě zná i díky jejich kooperaci s GODLESS TRUTH. Prvně jmenovaní navíc v současnosti nemají právě tu nejlepší formu, důkazem budiž poměrně diskutabilní záznam „In Crisis“, s nímž se DEFILED po osmi letech pauzírování vrátili zpět do centra dění.
Je třeba poznamenat, že vedle protekčního loga labelu Willowtip Records nese „Implicit Obedience“ i jiný otisk z kategorie prestižních. Na mysli mám samozřejmě mix a mastering desky, na který v Mana Recording Studios dohlédl sám Erik Rutan, ředitel HATE ETERNAL.
Hned na úvod na vás vytasím jednoduchou větičku: DESECRAVITY hrají technický brutal death metal mnohdy reflektující tvorbu kansaské klasiky ORIGIN. Pokud momentálně přestáváte číst a s rezignovaným výrazem ve tváři očekáváte jakousi nepřehlednou změť „sweep arpeggií“ opatřenou krystalicky čistým zvukem, neděláte právě nejlépe. Šikmooká čtveřice totiž jde tak trochu proti proudu současného žánrového trendu, více než na komplikovaně vysoustruženou techniku sází na plnokrevný, tučný riffing a před chemicky ošetřenou produkcí dává přednost té bahnitější, místy sírou zapáchající. ORIGIN jsou jen jedním z mnoha inspiračních vlivů, v tvorbě DESECRAVITY stejně tak naleznete odkazy na HATE ETERNAL, IMMOLATION nebo třeba starší CRYPTOPSY.
DESECRAVITY jsou instrumentálně hodně nadstandardně vybavenou kapelou, naštěstí však netrpí přehnanými sklony k exhibicionizmu. Vyspělá technika není alfou a omegou, je to „jen“ jedna z mnoha částí důmyslně poskládané mozaiky. Disharmonických a různě pokroucených riffů si i tak užijete dostatek, bude to však bez zbytečných a zcela bezúčelných „show off“ kudrlinek. „Implicit Obedience“ totiž představuje ukázkovou týmovou práci, žádný nástroj se neprosazuje na úkor druhého, všichni čtyři členové DESECRAVITY táhnou za jeden provaz a sledují pouze jeden jediný cíl. S tím souvisí ona ohromná sevřenost a soudržnost materiálu, zcela konstantní a v ničem nepolevující tlak, který tak dobře známe z alb stylových dirigentů typu ORIGIN či HATE ETERNAL.
Velmi sympatický je mi i syrový a současně hezky masitý zvuk, tedy element, který není pro současnou tech/death metalovou produkci právě typický. Po delší době tady máme technickou kapelu, jež si přívlastek „brutal“ zasluhuje snad ve všech myslitelných ohledech. Svým dílem k tomu přispívá i majitel impozantního growlu, Yujiro Suzuki, jehož projev občas trochu připomene umění mistra svého oboru, Rosse Dolana z IMMOLATION (s tím rozdílem, že Suzukiho vokál je hrubější a méně čitelný). Když už jsme u legendárních USDM architektů, sluší se nahlédnou do tracklistu „Implicit Obedience“ a vyzvednout závěrečnou skladbu „Dark Dimension“. Ano, monstrózní nástup a nervózně problikávající melodické záchvěvy kytar naprosto jednoznačně odkazují právě směrem k IMMOLATION.
Vynikající, po všech stránkách dotažený debut. Pokud si dobře pamatuji, posledně mě z žánrových nováčků dokázali takto přesvědčit snad jen SICKENING HORROR na „When Landscapes Bled Backwards“. Se jménem DESECRAVITY je do budoucna nutno počítat.