Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
V třináctém roce nového tisíciletí vydávají po více než třiceti letech existence své třinácté (řádné) studiové album, a všechno je, jak má být. Jsou stále tři (na bubenické sesli registrujeme novice Markuse „Makka“ Freiwalda) a po třech letech studiové odmlky vydávají album plné vytříbeného oldschoolového thrash metalu, co dostříkne dále než třitisícetřistatřiatřicet stříbrných stříkaček. SODOM.
Třebaže se nejen po minulém zářezu „In War And Pieces“ mohlo zdát, že Tomovi Angelripperovi a spol. již s ohledem na křížky na hřbetu (a tudíž logicky) poněkud dochází dech, není tomu tak. Nábojový pás se značkou gelsenkirchenské mlátičky totiž stále nebere konce, a i když je občas naplněn slepými náboji, neznamená to ještě, že by do něj kapela neuměla napáskovat i ty ostré a někdy kolikrát i z nejostřejších, jako právě v případě novinky „Epitome Of Torture“.
Netřeba v tom tedy hledat nějaké složitosti (ony ostatně nejsou), když je prostě a jednoduše zřejmé, že tentokráte si při nahrávání vše sedlo, jak mělo, a zejména pak v případě páně Angelripperovy autorské inspirace. Album je jako útočný granát, který SODOM odjistí a vrhnou vaším směrem sotvaže dozní „opatrnější“ předehra úvodní skladby „My Final Bullet“. Obsažená thrashmetalová výbušnina exploduje a její kovový obal se tak do okolí rozlétává jako střepiny neomylně zasahující cíl v deseti přesně mířených skladbách.
Zmíněná otevírací morda ještě dávkuje drobnou špetku řízné heavymetalové melodie, ale od následující, ultimativní „S.O.D.O.M.“, už jde do tuhého. Skladba, riffová nálož i Angelripperův řev odsýpají v ďábelském tempu a refrén, odsekávající jednotlivá písmenka z názvu skupiny, je ve své jednoduchosti naprosto skvělý. Podobně jako v časech dodnes nejlepšího zářezu sodomitů „Agent Orange“ (k jehož kvalitám by se mimochodem „Epitome Of Torture“ dalo směle přirovnat) následuje přehlídka učebnicového thrashe, korunovaného vesměs opravdu zvučnými skladbami. Ať už to vezmete z jedné strany, kde dále narazíte na titulní věc, škrábavě deathmetalovou „Stigmatized“ či syrově uhrančivou „Cannibal“, zprostředka (křišťálové tutovky „Shoot Today - Kill Tomorrow“ a „Invocating The Demons“) anebo ze strany druhé, kde si pro změnu své hájemství pevně obhajují střílečky „Katjuscha“, „Into The Skies Of War“ a „Tracing The Victim“, není prakticky kde hledat nedostatky, zvukové nevyjímaje.
Naší staří kamarádi SODOM zkrátka a dobře ještě stále nejsou k hození do smetí a naznačili nám to tím nejlepším možným způsobem. Pro letošek se tím pádem zaslouženě ujímají evropské thrashového žezla a mám takový neodbytný dojem, že už asi nebude nikoho, kdo by jim ho z jejich spárů vyrval. Nebo se mýlím?
1. My Final Bullet
2. S.O.D.O.M.
3. Epitome Of Torture
4. Stigmatized
5. Cannibal
6. Shoot Today - Kill Tomorrow
7. Invocating The Demons
8. Katjuscha
9. Into The Skies Of War
10. Tracing The Victim
Diskografie
Genesis XIX (2020) Decision Day (2016) Epitome Of Torture (2013) 30 Years Sodomized (Best Of) (2012) In War And Pieces (2010) Sodom (2006) One Night In Bangkok (2003) M - 16 (2001) Code Red (1999) ´Til Death Do Us Unite (1997) Ten Black Years - Best Of Sodom (1996) Masquerade In Blood (1995) Marooned Live (1994) Get What You Deserve (1994) Tapping The Vein (1992) Better Off Dead (1990) Agent Orange (1989) Mortal Way Of Life (1988) Persecution Mania (1987) Expurse Of Sodomy (EP) (1987) Obsessed By Cruelty (1986) In The Sign Of The Evil (EP) (1985)
DALŠÍ INFORMACE
Datum vydání: Pátek, 26. dubna 2013 Vydavatel: SPV Stopáž: 40:49
Já jsem sice houby thrasher, ale tahle věc je podle mne asi jedna z nejlepších nahrávek Sodom za posledních, troufnu si říci, 20let. Ano, trošku troufalé tvrzení, ale Epitome Of Torture se dle mého hoodně povedlo!
Šíleně plodný oneman projekt, Aaron Edge se utrhl ze řetězu s sází jednu desku za druhou. "Agglomeration" je třetí z letošních již pěti alb. A překvapivě to drží slušnou kvalitu. Pokud tedy máte rádi dusivý sludge doom s výbuchy disonantního šílenství.
Hulváti z Jura sú takí naši DARKTHRONE: o pol generácie mladší a s koreňmi v grinde miesto blacku, no doživotne verní metalovej klasike (s čoraz hrubším zvukom). „Kromaňon“ a „Abeceda nenávistí“ sa zapíšu do zlatého fondu. Zbytok asi nie, čo vôbec nevadí.
Oproti EP "God Made Me An Animal" ubral Greg Puciato (ex-THE DILLINGER ESCAPE PLAN), ale i skupina jako celek, na nekompromisnosti, objevují se více i zpěvné a melodické polohy, nicméně je to stále hodně nasraný a uřvaný post-hardcore té nejvyšší kvality.
Strhující rozsáhlé kompozice, které buď zcela pohltí, nebo unudí. Já se hlásím k první možnosti. Je to jako snové divadlo severského death metalu. Za mě je to zatím rozhodně jedna z nejzajímavějších desek letošního roku.
Singl „Winter Storm Vigilantes“ je povedená záležitost, která byla slibnou návnadou na nové album. Velká očekávání byla nakonec zbytečná. S trochou dobré vůle se na albu najdou dvě další slušné skladby, jinak je to stále ten samý a nenápaditý kolovrátek.
Místy tak trochu těžkopádný death metal, který ale sází jak na zajímavé technicky neotřelé provedení, tak na dusivě temnou atmosféru. Pekelný vokál navíc dodává na dramatičnosti. U mě to celkem funguje.
Instrumentální postrocková klasika, která příliš nerozvlní stojaté stylové vody, ale má tu správnou jemnou atmosféru a i díky drobným přesahům například do progrockové či jakoby cinematic sféry nenudí. A to u současného post rocku není málo.