À TERRE - Embrasser La Nuit
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Letí ten čas, letí. SOLEFALD, rytíři norského avantgardního (post-)blacku, slaví kulaté dvacetiny a k oslavě dávají na odiv osmou řadovku „World Metal. Kosmopolis Sud“. Ten letopočet se přímo vybízí k rekapitulacím a stejně jako předchozí pět stará řadovka „Norrøn Livskunst“ i novinka víc než krok vpřed představuje ukázku konvenčního pojetí tvorby.
I když, konvenčního. Kdo okusil hudební svět těchto bláznů, může neználkovi jednoduše vysvětlit, kde má tato konvence hranice. Cornelius s Lazarem se s tím ani letos nikterak nemažou a míchají dubstep, folk, black metal s kdoví čím. S vážnou tváří neřeší, nakolik tato kombinace pásne a nechá posluchače v tomto barevném koktejlu topit. První poslech je jako vždy radostný, vysoká očekávání téměř okamžitě naplněna a vše se zdá v pořádku do doby, než se naplno projeví nešvar, který již postihl nejednu nahrávku SOLEFALD.
A tím je trvanlivost. Po příjemném šoku a následné aklimatizaci dochází k vystřízlivění. Prvotní fresh efekt střídá pocit všednosti a kolekce těchto různorodých skladeb rázem přestává fungovat. Ten navíc prohloubí znalost diskografie, kdy příliš často přemýšlíte, zda někdo přepnul na „Pills Against The Ageless Ills“ či sáhl do poličky k „Neonism“.
Všechno co je od Bé je dobré
Jedno se však novince upřít nedá. Obsahuje nejlepší moment kariéry. Nejdravější, nejšílenější a nejnávykovější jízdu celé diskografie. Již nepamatuji, kdy jsem naposledy na několik hodin zabřehl u jedné písně, kterou jsem musel sjíždět dokola. „Bububu Bad Beuys“ se to podařilo. Toto dvěstěšedesátijednavteřinové monstrum je ztělesněnou podstatou SOLEFALD. Její kostrou je přísný, ryze blackmetalový riff, na který se záhy lepí rytmická sekce, která rozhodně nevyužívá standardní bicí vybavení. Kohoutí dialog, kokrhající bizardní blbosti ze slov tvořených výhradně z druhého slova abecedy, graduje v ostrou překřikovanou. Dubstepový buchot je posledním dílkem do mozaiky a krásně tuto poctu „Hořící Horní Heršpické Hospodě“ uceluje. Hranice mezi šíleností a genialitou je definitivně smazána.
Zbytek desky však až příliš sedí na prdeli. Vokální souhra ústřední dvojice je jako vždy podepřena kvalitou, ale v dnešní době již nemá čím překvapit. A to se dá aplikovat na celé album. Je dobře složené, vyprodukované, ale chybí mu nadstavba, která bičuje k častějším schůzkám a dá vzniknout přesvědčení, že posloucháte vynikající dílo. Laťka je zkrátka za ta léta příliš vysoko. Ale možná jsem jen zmlsaný z „A Umbra Omega“.
Sumarizující SOLEFALD, předkládající standardní porci své ulítlé muziky. S jednou geniální položkou jako bonus.
6,5 / 10
Cornelius Jakhelln
- vokály, kytary, baskytara, kazu
Lazare Nedland
- vokály, klávesy, syntetizátory
1. World Music With Black Edges
2. The Germanic Entity
3. Bububu Bad Beuys
4. Future Universal Histories
5. Le Soleil
6. 2011, Or A Knight Of The Fail
7. String The Bow Of Sorrow
8. Oslo Melancholy
World Metal. Kosmopolis Sud (2015)
Norrøn Livskunst (2010)
The Circular Drain (2008)
Black For Death - An Icelandic Odyssey Part II (2006)
Red For Fire - An Icelandic Odyssey Part I (2005)
In Harmonia Universali (2003)
Pills Against The Ageless Ills (2001)
Neonism (1999)
The Linear Scaffold (1997)
Jernlov (demo) (1995)
U mě spokojenost. Vyrovnanější než poslední desky mladší deseti roků a tudíž i o chlup lepší. Je to zpěvné, hravé, občas melancholické a zasmušilé. No vlastně SOLEFALD. I když už přišli o své výlučné postavení a málokdo se z nich posadí na zadnici, jako na přelomu tisíciletí, furt je důvod se na jejich desky těšit.
-bez slovního hodnocení-
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
U retro hevíků je klíč jednoduchý: buď to kopne, nebo ne. U těchto Švédů je situace ihned jasná. Příjemně dobový zvuk, přesvědčivý projev, jednoduché háky a príma veteránská atmosféra. Výsledkem je žánrově trve kolekce, kterou člověk vděčně vdechne.
Ejhle, špičkový německý debut našťouchaný bravurním technickým DM. Má to dost valérů, skvělou balanci mezi melodikou a zrůdnou agresí, zábavný vokál a explozivní basu, která evokuje klasiky žánru. Němci působí dojmem, že se pro první ligu narodili!
Košatý technický death, agresivní náklepy střídá progresivní hravost a přestože se jedná o brutální formu death metalu, je to i dostatečně čitelné. Povedený zvuk dává vyniknout všem instrumentálním parádičkám. A tempo je většinou zabijácké. Palec nahoru.
Tento šťavnatý mix proto-black/deathu s thrashovým zurvalstvom, nasratosťou a rýchlosťou sa mi veru pozdáva. Švédom to krásne hrá, tento debut u slovutných Century Media sa veru podaril.
Nové album skotských MOGWAI opět těží ze soundtrackových zkušeností skupiny, ale současně je cítit snaha vrátit se k postrockovým kořenům a především po produkční stránce ostřejšímu soundu. Tady bude co naposlouchávat.
Postmetalový koktejl, ve kterém je namixováno hodně rozdílných vlivů, od DEFTONES přes náznaky TOOL až k post rocku či dravému i melodickému post hardcore. Trochu zvláštní koktejl, ale říz to rozhodně má.