OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
V kině se v průběhu filmu několikrát nadšeně tleskalo, což jsem už dlouho nezažil, několikrát lidé vytahovali kapesníky, mnohokrát se nahlas smáli a párkrát se rozvibrovaly sedačky, protože měli všichni hromadné „zimomriavky“.
AVENGERS: ENDGAME v mnohém předčil očekávání a také v mnohém vykreslil potenciál, který nedokázal zužitkovat. Internetem létají hesla o tom, že je to epičtější než Pán prstenů a další velkohubá přirovnání. Já budu tentokrát o dost zdrženlivější. Aktuálně má poslední Marvelovka na CSFD 93 procent a je tak sedmým nejlepším filmem. Jsem si ale jist, že to dlouho nevydrží.
Bratrům Russoovým však nelze upřít jednu věc. Podařilo se jim tento více jak tříhodinový kolos s bezpočtem postav ukočírovat tak, aby se nerozpadl. Podařilo se jim udělat důstojné zakončení třetí fáze marveláckého seriálu, který na ploše jedenácti let představil dvacet dva filmů. Žádný podobný projekt ve filmovém průmyslu nemá obdoby.
Trailery se už Marvel naučil dělat tak, že trhaly rekordy ve sledovanosti. U každého navíc fans rozvíjeli teorie, co se stane – a mám pocit, že i na základě reakce fanouškovské základny se dávkovaly další informace o filmu. Právě v trailerech je parádně pracováno se zmatením diváků. Neprozrazují toho příliš a nechávají tak prostor filmu, který má tendenci vás neustále překvapovat. Vyhýbejte se v tomto ohledu spoilerům, protože to nejlepší je právě v překvapivosti některých dějových obratů.
Poslední AVENGERS mají poměrně pomalý rozjezd. Bez zbytečných akcí se zabývají situací po minulém dílu a tím, co prožívají jednotliví hrdinové. Tempo pozvolna graduje a první dvě hodiny se připravuje půda pro důstojné zakončení celé ságy. Kamera se detailně věnuje rozpoložení a motivacím hrdinů. Současně neustále pomrkává na skalní příznivce a láduje do nich plnými hrstmi tuny easter eggů a odkazů do Marvel Universa, které ocení znalci. Kombinuje při tom situace vážné, temné a humor, při kterém sál hlasitě hýkal smíchy. I tak mám pocit, že těch opravdu ikonických scén bylo v INFINITY WAR více. Hlavně finální akce je dosti zběsilá a nevyrovná se scénám, kdy malé skupiny superhrdinů stály proti figurám z Black Orderu. Možná po druhém a třetím shlédnutí změním názor, ale nyní beru ENDGAME jako promarněnou šanci, neboť film mohl nabídnout mnohem velkorysejší akční scény, zaměřené na jednotlivce.
Podobný pocit nenaplnění očekávání mám bohužel z emotivních scén, které mě účinkem trochu minuly. Uznávám, že tady je možná problém ve mně, protože jsou ve filmu chvíle, ve kterých snad devadesát procent lidí mělo v ruce kapesníky a roztíralo po tvářích slzy. Možná to bylo i tím, že jsem během první hodiny odhadl, kam to celé dospěje, a tak pro mě některé scény nebyly tak překvapující a drtivé. Při srovnání s temnější tak film INFINITY WAR opět neobstojí.
AVENGERS: ENDGAME je s velkou pravděpodobností nejvelkorysejší záležitostí svého druhu, jež jde letos do kin. Po řemeslné stránce jí nelze nic vytknout. Na záda jí mohou dýchat snad jen nové Star Wars v prosinci. Obsahuje opravdu velkolepou, opulentní akci i o poznání komornější scény, kde si jednotlivé postavy jen povídají a řeší svoje pocity. A ptáte se, jestli na to do kina jít? Rozhodně ano. Jestli jde ovšem o nejlepší Marvel film všech dob, tak to tedy rozhodně ne.
Možná jsem měl až příliš velká očekávání. Asi nejlepší komiksák roku, ale na finále jedenáctileté ságy trochu slabé. První díl zůstal pro mě nepřekonán.
8 / 10
Vydáno: 2019
USA, 2019, 182 min
Režie: Anthony Russo, Joe Russo
Předloha: Stan Lee (komiks), Jack Kirby (komiks)
Scénář: Christopher Markus, Stephen McFeely
Kamera: Trent Opaloch
Hudba: Alan Silvestri
Hrají: Chris Evans, Robert Downey Jr., Chris Hemsworth, Mark Ruffalo, Scarlett Johansson, Jeremy Renner, Josh Brolin, Karen Gillan, Gwyneth Paltrow, Sebastian Stan, Brie Larson, Evangeline Lilly, Jon Favreau, Paul Rudd, Don Cheadle, Dave Bautista, Katherine Langford, Bradley Cooper, Elizabeth Olsen, Tom Holland, Pom Klementieff, ...
Producenti: Kevin Feige
Střih: Jeffrey Ford, Matthew Schmidt
Scénografie: Charles Wood
Kostýmy: Judianna Makovsky
...akurat nechapem preco z Thora robia uz posledne 3 filmy uplneho debila?!
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.