OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Ze by proto, ze zvuk k tomu proste neodmyslitelne patri? Protoze horsi zvuk dokaze zariznout i dobry material, produkci? Protoze v recenzi bylo zmineno, jak moc si je povazovan autorsky potencial DP, takze se nabizi dalsi vyvoj / pokrok prave v oblasti zvuku?
St: "Proč rádi čeští recenzenti rozpitvávaj český zvuk?"
A proč ne? To je podle tebe lepší, když se bude do nekonečna psát "no to víte, zvuk je takovej... no když voni nejsou ty prachy". Není lepší klást na desku větší nároky, i když je to třeba trochu unfér?
Je pravda, že v Čechách a na Slovensku sa nedajú vôbec natočiť normálne znejúce bicie?
Proč rádi čeští recenzenti rozpitvávaj český zvuk? Prostě na to nemáme, a to jak peníze tak i zkušenosti vytvořit zvuk západních kapel. A opravdu nelze srovnat, jak říka Radůz, nahravku za 50.t kč a 50.t. euro. Endless? ano samozřejmě báli se toho, nastřádali eura a šli točit do němec. Každý je ztoho unešen ale mě ten zvuk připadá taky zastřený i když je ze západu. Kdo mi to vysvětlí? A když srovnám Sweet D. s Voyage tak nechápu Thorna, vždyť nahravka je mnohem průzračnější a jestli je tam deka tak jen takova letní načež na Voyage je řádná duchna:-) Asi je to hodně o vkusu. A s živým hraním je to to samé kolik je v česku dobrých zvukařů a prostorů? 3? Jedním znich bylo( bohužel už není) pravě Edison Garden ale taky Rafanda kde vetšina kapel včetně DP měli vinikající zvuk. Myslím že DP se snaží co to jen jde, ale nemají prostředky a možnosti a by to dotáhly do takové faze jak by si nejen Thorn přál.
dp zive - zadny problem - staci si zajet jednou do zabreha - tam jsem snad jeste nezazil jejich vystoupeni se spatnym zvukem
bohus: jestli myslis redblack par let zpet v brne v edison garden, tak nemuze nez souhlasit
No já jsem živě DP s dobrým zvukem viděl před pár lety na Redblack festu a byli tam i Endless taktéž s dobrým zvukem. No a co se týče Freedman, tak třeba poslední Septic Flesh jsou po zvukové stránce mému oušku dost nelahodící. Naopak třeba album Forgotten Silence - KaBaAch s Doležalova studia je důkazem, že i česká studia dokážou produkovat kvalitní sound.
r-a-d, v-dur, vike> ono aj tak hovorime o tom istom, ale kazdy inymi slovami :-)
Ale pokud vím, oni na svoji nástrojovku nenahrávali, to by dopadlo hůř :))
Mrzí mě to, ale nemůžu než souhlasit...
jeste takhle: DP jsem jeste nezazil zive s dobrym zvukem, Endless ano ... nahoda?
vike : V klidu, špatně jsi to pochopil, já o koze a ty o voze :) Tím "srovnáváním s cizinou" jsem reagoval na něco jiného...
Podla mna je ten zvuk celkom dobry a zrozumitelny, len trosku plochy..
r-a-d : nikdo se nepozastavoval nad zvukem ve srovnani s 'venkem', Thorn jen zminil subjektivni pocit ve srovnani s jinou ceskou spickovou kapelou ...
v-dur : To je bez debat, samozřejmě. Jen mě udivuje, že se lidi dokážou zastavovat nad tím, že česká nahrávka nezní jako ta z Fredmanu...
vike : Číst ještě umím. Chápu, ale polemizuju :)
este ad: Ono na tom nemusi byt nic zle a napriklad pre zapadne ucho to moze prist ako nieco zaujimave, co tieto kapely charakterizuje.. hm.. Fakt neviem, prvykrat v zivote si neviem rady s recenziou.. :))
r-a-d nejpise nechape - nechce chapat? - o cem pise Thorn ...
v-dur : trefny postreh
Zial, rozdiel nie je len v cene za studio, alebo mnozstve prachov, ktore do toho vrazis, ale aj o kvalite hudobnikov, skladatelskych skusenostiach, aranzerskych schopnostiach atd.. Tym netvrdim, ze DP su zli, prave naopak, ale pocut z toho tuzemsko, nech aj sebalepsie..
To je trošku porovnávání jablek s hruškama. Endless jsou celí "nasamplovaní a natlačení", nahrávka D.P. podle mě zase víc "dýchá". Kvalita zvuku bude asi vždycky subjektivní pojem, každému se líbí něco trošku jiného. Ale když mi někdo poradí, jak pořídit nahrávku za 50.000,-Kč, která bude hrát jako ty z venku za 50.000,-euro, budu mu hodně vděčný :) A když už jsme u "pašíků", co do kvality materiálu musím nesouhlasit, dřív to bylo ala "pejsek s kočičkou dělají dort", teď se aspoň snaží dělat písničky. Byl jsem mile překvapen. Já zrovna nejsem příznivec té (nejen české) "rádoby avantgardy"...
Radúz> no ale ja som to neporovnaval s Voyage, co sa zvuku tyka... porovnaval som s Endless, aj to len tu v diskusii. Praveze som od Sweet Disillusions cakal vacsi krok dopredu, aj co sa zvuku tyka, takze ma sklamalo, ze to ostalo na takej UG urovni, pricom aj tam su uz svetle vynimky :-)
Aparat a usi su dobre :-)
No, nevím nevím, Juro, ale v tom případě je možná nejvyšší čas na koupi nového aparátu. Srovnávat "Voyage" s novinkou co do zvuku i materiálu mi přijde docela úsměvné :) Jinak je pro mě "Sweet..." první deskou "pašíků", která se dá poslouchat...
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Vložit diskusní příspěvek