OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Je pozoruhodné, jak Boorman dokázal ovlivnit naše vnímání té doby, ačkoli je zcela prokazatelně od několik století mimo :o)))
http://www.csfd.cz/photos/filmy/11/116485_1.jpg
Tohle je IMHO přesnější zbroj na tu dobu. Kdosi mi říkal, že ten film není úplně optimální, ale narozdíl od té anglické verze je mnohem autentičtější.
Manatar: Římské zbraně i zbroje měli v době krále Artuše stále dominantní vliv, to, co vidíš v Excaliburu je úplně mimo mísu, je to mix anglosaské fantasy a pokročilé gotiky, nikoli raně gotického období... Pokud mi někdo dokáže, že v 10. století nosili válečníci mohutné celopláty jako v tom filmu, uznám, že jsem úplný debil a ztichnu.
No jsem zvedav co z Marigolda vyleze...
co se tlemíš, dyť se tu snad bavíme o středověku (resp. středověk 10+), tak co máš zas s Římanama?
Manatar: Nic, akorát ty hrady i plechy jsou většinou z 13. a 14. století a ne z doby římské :o)))
Dyť tyhle plechy vysí v každým hradě, tak co se vám na nich nezdá? :-)
Excalibur swám o sebe nie je zlý film, ale tá neskorogotická, možno aj fantasy strihnutá zbroj mu fakt "pomohla". Ale ešte lepší boli Vikingovia s Banderasom, až tam som zistil, že Vikingovia cestovali dokonca aj v čase, jeden bojovník si tam aj gladiátorskú prilbu prilbu zorganizoval, ostatní len občas nejaký ten gotický plát. Kríženec vikinského meča, obojručáku a tuším ešte niečoho sa tiež "vydaril".
Manatar: No, Boormanův Excalibur je hodně úlet co se třeba brnění týče, protože to, v čem tam běhá Artušova družina, patří pokud ne do fantasy tak do stoleté války minimálně :o)))
Na libanonské skřety se štítek nehodí!
Mari, 09:36 : Třeba Boormanův Excalibur byl v tomhle ohledu slušný
Rudi: od Kozy mám výukové CDso pro boj s mečem a štítem, ale moc mě to nebere, já raději tu obouruč sekeru :-))
'zapadni' historicka filmova produkce je tezce pod vlivem anglo/saske fantasy - podle toho to vypada
No, tenhle člověk zúracoval metodiku myslím pro všechny dnes vyučované školy šermu evropského a navíc si do svých choreografií bral jen "své lidi", tedy vyzkoušené a spolehlivé.
Myslíš choreografiu bojových scén? Mňa vždy fascinovalo, že ho bolo vidieť úplne v každom slovenskom filme (incenácii), kde sa vytiahol meč... úplne jedno, či zahnutý turecký, alebo "conanovský".:o)
Rudi: Peter Koza je ctihodný muž a jeden z těch nejzasloužilejších... Vždyť i pro Čechy vychoval hned několik skvělých žáků. Škoda že ti se ale k filmu dostávají spíš jako šermíři a ne jako choreografové...
... alebo aj slovenské rozprávkové filmy a inscenácie, Mr. Koza a jeho tím šermiarov bol vždy zárukou kvality:o)
Manatar: Však ano, můj dojem z filmu to nijak neovlivnilo, jen mě celkem mrzí, že jsem snad ještě neviděl choreografii v historickém velkofilmu, které by se lidé "od fochu", co se choreografiemi a šermířskou archeologií živí, nesmáli jako naivní (u Království je to jen můj dojem a já tomu rozumím skutečně jen povrchně, takže se můžu mýlit). Z tohoto pohledu je třeba Kurosawa nedostižný.
A ještě k posta di falcone ... ona to totiž není obranná pozice, je to pozice "provokující", výzvová, ale Legolas ji imrvére používá jako obrannou, což by ho asi v reálu dost bolelo. Taky mě fascinuje, jak se během jedné lekce stane z kováře mistr šermu a stratég samouk, ale to je skutečně ta fantasy licence historických velkofilmů.
S těmi nízkými seky ale nemám pravdu, kryjou se dobře, jen tam déle trvá dostat kryt, což kompenzuje fakt, že člověk soupeře záměrně vyzývá k útoku na dolní partie. Ale to je vlastně fuk, já z téhle výzvy nemám dobrý pocit :o)))
Mari: ale když už omlouváš, že se režisér nedržel přesně historie, měl bys být podobně shovívavý i k choreografovi :-) ; mě ani tak nevadí to Conanovské mávání, spíš že tak mávají s jednoručákem, ale na druhou stranu, ten závěrečný boj na zbořených hradbách, kde bylo vidět, že šlo spíš o tlačenici a ani nejlepší šermíř tam nic nezmohl (teda s vyjímkou Legolase) mi přišlo zas OK
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Vložit diskusní příspěvek