THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
vike - [8.8.2006 10:47]
..hmm, to mas mozna pravdu, jenomze ve finale (berme v potaz, ze opravdu chces akusticky nahravat a nelze to delat doma) vlezes do studia, a jina mistnost, jina akustika, jiny hardware... a vsechno je jinak. Navic si myslim (muj nazor), ze dobre a prirozene znejici nastroj pocitacem nevytvoris (i kdyz ty rozdily jsou cim dal mensi...). No nic, abych se tu nerozmazaval, mozna na tom nejsme (dle nazoru vetsiny) dobre, ale to same podle meho nazoru plati o trech ctvrtinach zahranicnich UG nhravek, ktere dorazi k memu uchu. Cheers.
Forunk, vike: Hoši Hoši, pokud si chcete nezávazně poklábosit máte tu chat nebo fóra....
To nehraje roli.Hlavně to bude hlavanehlava.No vlastně ty od Orbita bych si rád nechal.
a budes do nich sypat Madonniny veci od Orbita, Massive Attack nebo nekoho uplne jineho? :-)
Jsem na útok připraven.Pod záminkou puštění severského blackmetalu je zasypu cdéčky Madonny.
forufunk - az pujdes vecer spat, podivej se, jestli nemas ve skrini bubaka, pod posteli Chucka Norrise a za oknem Straye :-)
jinak JAR se povedli (tradicne)
Tahle diskuze je typickou ukázkou vzájemného neporozumění a naprosté nedostatku možnosti přijmou jakykoliv odlišný názor.Zaležitosti jako Madonna fuj a Opeth mňam jsou směšné.Nebo zkušenosti,vzdělání,praxe nic neznamenají,protože já to tak slyším a basta.To je opravdu ignorantské!Jinak nové album Dark Gamballe mě po prvním poslechu příliš nedostalo.Nicméně teď je pro mě naprosto úžasné a právě zvukově excelentní.Od roku 1998 kdy D.G.vydali stejnojmené album mě obsahem a ani zvukově nezklamali.Můj zvukový favorit současnosti je nová deska J.A.R./když už to rýpem do českého zvuku/.No a teď mě ukamenujte.
A co ti brani nasnimat si nastroj/zvuk (prip si ho loadnout/koupit z databanky) a hrat si s nim treba doma u maleho mixu nebo pocitace treba cely rok?
Vike: bud jsi delas reglaci, a tim padem jsi me dostal; omlouvam se, ze jsem zabiral pixely. Anebo si legraci nedelas, a tim padem a) jsi out of misa; nebo b) vymyslel jsi nejaky trik jak to udelat rychle a kvalitne, a tim padem jsi strcil do kapsy vsechny zvukare a producenty, co jich jen na svete je. Na tom bys mohl trhnout slusne prachy.
v-dur : vzhledem k tomu, že o zvuku "všeobecně" vim kulový, tak se ani o ničem jiným bavit nemůžeme ;)
ds: Aj tak mam stale pocit, ze sa tu bavime o tvojom osobnom vkuse a nie o zvuku vseobecne..
kdokoli
Safra, a ja jsem si celou dobu myslel, ze to je (by mela byt) debata o zpusobu nahravani a produkce (resp. co se deje/meni za zavrenymi vratky), a ono je to zase o subjektivite poslechu. Hm. Nicmene jeste jedna vec byla mozna trochu prehlednuta: penisky. Kdo si tady muze dovolit treba tyden jenom hledat zvuk pro jeden nastroj?
v-dur : Možná tam víc vrstev je, ale ve smyslu jako kdyby sis namazal chleba čtyřma vrstvama másla...já dám přednost vrstvám dvoum, když to bude máslo a med :D
Pat Metheny a Jan Garbarek hrajou jazz, takže poznámka o "nadřazování" metalových alb nad jazzová je mimo ;)
A přirovnání ze "základní školy" s Madonnou a spol. vytáhl Thomas, na kterého se zde tak moc odvoláváte :)
proč?
Mám pocit, že celá debata je o ničem - můžete mi někdo vysvětlit pojem "světově znějící nahrávka"?? Dá se to změřit, zanalizovat či jinak určit?? Dá se určitě bavit o originalitě, nápaditosti nebo třeba o brilantně sejmutých bicích a nevidím žádný důvod proč by takové vlastnosti nemohla mít i nahrávka vytvořená v českých studiích. Jen je potřebné mít jasnou představu a té podřídit vše ostatní - i rozpočet a čas.
zakulisi sound engeneeringu je pro lidi od fochu resp znale, posluchace/konzumenty zajima vysledny efekt - a pokud je dobry, je uplne jedno, kolik je za nim prace...
Ve finale profik (zvukar, hudebnik atp) uslysi v nahravce i neco jineho nez bezny posluchac - a tohle nema nic delat se subjektivitou poslechu.
insitny liberec vladne :)
vobec to nie je tak, ako si myslite.. a aj keby bolo, tak madonna a michael jackson maju zvukov a vrstiev ovela viac, nez Opeth :)
Nadradzovat akykolvek metalovy album nad nejaky (kvalitny) rockovy, popovy, jazzovy atd je totalny nezmysel presahujuci vsetky vysmechy.. netvrdim, ze spravit dobry metalovy zvuk je lahsie.. je to v prvom rade uplne odlisne.. ale jednoducho Madonna a Jackson (kto vytiahol zrovna tieto priklady? ako na zakladnej skole v roku 1990) maju mnohokrat viac vrstiev a viac "zvukoveho inzinierstva" ako Opeth..
Hihi, cekem by mne zajímalo kdo z vás někdy ve studiu byl a něco nahrál, zmixoval, zmasteroval… nebo se jen díval pod ruku hudebníků a zvukařů?... V této, řekněme techničtější rovině, by možná bylo vhodnější odprostit se od názorů bez jakéhokoliv zkušenostního technického a teoretického zázemí a pozorněji naslouchat lidem, kteří mají za sebou bezpočet pobytů ve studiu – vis. Thomas.
Yossovo přirovnání k příbytkům je dle mého mimo mísu.
a Libe a Libe a Libééérec
TESAT!! ! !! ! !! ! !! !!
Thorn : Ehm, to je snad logický, ne (ještě bych přidal víc nástrojů, víc vrstev, víc zvuků...) ? Netvrdím, že to tak musí být vždy a všude, ale v obecné rovině to určitě platí....
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.
Vložit diskusní příspěvek