INSECT ARK - Raw Blood Singing
Dana Schechter (SWANS) a Tim Wyskida (KHANATE) stvořili pod hlavičkou INSECT ARK další neortodoxní dílo ponořené v drone, sludge a noise rocku. Sugestivní dílo, ale je těžké se v té bažině neutopit.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
lehce se v té "debatě" ztrácím, ale
PS: souhlasím, ale i tak poslouchám Mayhem, Burzum -> když poslouchám hudbu, jde mi o hudbu...
což se dá vztáhnout na Landu -> není potřeba vytahovat 15 let starý Orlíky na to, abych ho neposlouchal...
No s tou cihlou máš pravdu.. Ovšem i po tom tvém rozboru je jasný že nešlo o výtržnictví. A k tomu nacismu: Nikde sem nepsal že by byli nacisti ale celé to pojetí té jejich věci mi to lehce evokuje (akorát nenávist k rase vyměnili za nenávist ke společnosti) Je fajn (pro někoho) o nenávisti zpívat ale praktikuje ji úmyslně jen idiot. A o to přesně se jednalo.. Tady vidím tu paralelu s náckama..
Když hodíš cihlu do výkladu, je to taky poškozování cizí věci. Nevím, jestli mají v Norsku přímo zločin žhářství, ale asi to nebude tak utra vážný, vzhledem k tomu, že Samoth za to dostal 18 měsíců. Faust sice spáchal vraždu, ta ale neměli nic společnýho s black metalem a fakt si netroufám Fausta soudit, mě otravovat nějakej teplouš na veřejnosti, tak si na něj počkám a minimálně mu dám pořádně přes držku. U Varga tam to je těžko říct, Necrobutcher tvrdí, že se fakt mohl bát o svůj život, protože Euronymous posílal prakticky všem, s kým byl ve při, výhružky smrtí a nemyslel to vážně, jenže Varg si to podle Necrobutchera možná vážně vyložil. Fakt těžko říct.
Kolem zpěváka Therion šlo o nějaký takový chabý pokus jakési black metalové fanynky. Bomba na Gorefest - tam se stejně tak uvažovalo o útoku ekologických aktivistů.
Uf tak podpálenej kostel-poškozování cizí věci, pokud v něm byl člověk obecné ohrožení, zmínil jsi Fausta - tak to snad ani nepotřebuje komentář, Varg to samý.. bylo tam tuším i vyhrožování zpěváku Therion, možný bombový útok na koncertu Gorefest(možná ne).. nevim výtržnictví si představuju když hodím cihlu do výkladu :))
A co to bylo jinýho? Kopání do náhrobků, zapalování dřevěných kostelů...jak jinak než výtržnictví bys to nazval?
Nenávist tam samozřejmě byla velká a vůči ledasčemu (křesťanství, "komerční" death metal, celkově "společnost"...), ale to pořád neznamená neo-nazi. Ano, s black metalem se často pojily a pořád pojí extrémní názory. Ano, dost lidí prostě přitahuje extrém, tak jdou do black metalu, pak do toho zkusej náckismus, aniž by to byl nějaký skutečný světonázor, prostě chtějí být radikální. Nicméně to pořád neznamená, že black metal - náběh na neonacismus. Mimochodem, mimo těch Burzum (a to ani ne v textech, spíš ve Vargových textech mimo) na norské scéně v těch profláklých kapelách náckové fakt nejsou (nepočítám Hellhammerovy staré rasistické výroky, které by ti odsouhlasil každý třetí Čech a které už mimochodem vzal zpátky).
http://www.youtube.com/watch?v=GKyZIbPa0Gw&feature=channel
No nesváděl bych to všechno na Burzum.. On jistě nazval jako první black jako árijský a blabla... ale celá ta scéna se chovala a působila jako intolerantní, nenávistná sebranka. Jen ty hákový kříže vyměnili za pentagramy. Stálo by za to zeptat se postižených příp. pozůstalých zda jim přišli skutky těchto lidí jako výtržnictví :-))
Allegor - [28.8.2009 12:42] : ty akože čítaš , že čo píšeš? :D
Asi tak Allegor.... A v podstate prídeme na to, že náckovia vlastne nič nemajú pôvodné, svoje. Vykrádajú ostatných a drzo sa tvária, ako keby všetko vymysleli oni, všetko bolo ich.
Jinak co se týče nasrání se nácků zrovna do black metalu, tak jako hlavní důvod bych viděl silně náckoidní sklony Varga a taky fakt, že black metal je prostě ze všech těch stylů metalu asi tak nejvíc "angry", krom toho ta germánská mytologie se náckům taky hodila, protože do tý se serou nesutále.
Je mi to jasný jak facka:))
Neříkám, že se mi nějak páčí vypalování kostelů, byla to prostě taková v jistým směru telecí doba pár lidí, Faust se k tomu třeba zpětně vyjadřoval tak, že se prostě sešla banda lidí zažraných do jednoho stylu, co se prakticky izolovala od společnosti a bavila se jenom mezi sebou, což vedlo k vytvoření takovýho zvláštního vnitřního světa, v němž prostě takový to postupný trumfování se kdo udělá větší "machrovinu" dospělo až k těm výtržnostem (věřím tomu víc než těm kecům o boji za "pohanství", to tam sice asi bylo, ale spíš bych řek tak dost na druhý koleji), byly to kraviny jo, ale fakt radši takovýhle věci než nějaký pochodování po ulici s pravačkou nahoře a oslavování mlácení cikána baseballkou.
Allegor - 28.8.2009 11:17
chachá, to nás u tebe nepřekvapuje :-))) btw. je ti jasný, že po smrti skončíš v pekle :-))
*vymysleli
Ja sa naviac smejem, ako si tí vyholenci privlastňujú a zasierajú Black Metal. Už len chýba, aby si nechali narásť dlhé hára, jointa do huby a poď ho oslavovať štýl, ktorý sme sami "vymisleli" :-))) Už by ma nič neprekvapilo. Veľkohubý náckovia, ktorý vlastne popierajú s voju identitu a akési zaužívané "pravidlá".
podívejte se na novej film Q. Tarantina "Hanebný parchanti" a až uslyšíte jméno hlavního nácka a záporáka celýho snímku, tak se hodně nasmějete ... povedenej vtípek!
Black metal byl v těch časech naivní zrovna jako to orlíkovské skinheadství (a o ideologii bych snad ani nemluvil jestli teda není lemtání piva a kecy na cikány ideologie) Řek bych ale že právě intolerance a myšlení těch raných BM kapel položilo základ pro prolínání BM a WP scény. Ne náhodou se to rozšířilo hlavně v blacku a ne třeba v death metalu
No jo, jenže vraždy v Norsku neměly s nějakou ideologií celkem nic společnýho a i pokud si mám vybrat mezi norskou black metalovou partou ze začátku devadesátek včetně všech tě požárů kostelů a vandalství na hřbitovech a hajlujícíma vyholencema - pořád radši ten black metal.
No to srovnání je náhodou docela zajímavé.. Landovi bylo taky kolem 20.. možná pomlátil pár lidí ale nikoho nezabil. V Norsku se pálilo o stošest, i nějáká ta vražda.. Je to trochu pokrytecké pokud někdo nesnese Landu jenom kvůli jeho skinheadství a zároveň slintá u kapel jejichž členové vraždili či vypalovali nebo to "jen" podporovali (tzn. většina norské BM scény z počátku '90 :))
LOL, s tím norským black metalem jsi to vyhrabal kde, prosím tě?:))
A co že dělají ti chlapi tak hroznýho? Já vím o asi tak 2-3 roky trvajícím bouřlivém období mladých kluků kolem dvacítky, kteří takové to hecování mezi sebou dohnali až ke kriminálním činům (žhářství, výtržnosti), přičemž to všechno je 15 let pryč.
Nepopírám že mám Landu rád a možná to bude i tím že jsme neovlivněn tím že zpíval v Orlíku protože jsem ročník 1993,ale nemohu se zbavit dojmu že když se najde recenze kde se píše jak se jim Landova hudba nelíbí tak vždy tam je něco o jeho minulosti a nebo proč ho nesnáší,proč prostě jenom neposloucháte hudbu,podívejte se na Black Metal v Norsku,jsou tam magoří kteří jsou věří že patří mezi pár vyvolených které předurčil Satan aby v něho uvěřili a pak o něm psali oslavné písně,předhání se v tom kdo je nejzlejší a přesto mají úspěch ve svetě,ikdyž většina lidí co je poslouchá s nima nesouhlasí a věci co dělají oni by nikdy nedělali a tady je pouze člověk který byl v mládí ve skinhedské skupině ve které už dávno skončil a stejně se mu ti 3 roky působení furt připomínají,ikdyby udělal cokoliv vždy se najde někdo kdo řekně že je to jenom přetvářka a že se uvnitř nezměnil.Takže když budete hodnotit to album a z nějaké zvláštního důvodu nesnášíte tak hodnoťtě hudbu a ne člověka
Dana Schechter (SWANS) a Tim Wyskida (KHANATE) stvořili pod hlavičkou INSECT ARK další neortodoxní dílo ponořené v drone, sludge a noise rocku. Sugestivní dílo, ale je těžké se v té bažině neutopit.
Odporně chutná lahůdka ukuchtěná z nekompromisně kvalitních surovin. Je to "jen" svérázný old school death metal anebo moderní verze extrémních forem metalové muziky? Možná oboje,ale rozhodně unikátní záležitost pro hledače v okrajových hudebních sférách.
Velkolepé, mnohovrstevnaté a produkčně velkorysé dílo. Jiné ani po minulém albu být nemohlo. Pro někoho možná i trochu za hranou kýče, ale když Jón Aldará se velmi dobře poslouchá, ať působí kde chce. Není to na první poslech, ale i po něm už spokojenost.
Deska, která po skvělém singlu ("Break My Lying Tongue") nakonec nedokázala tuto laťku udržet po celou hrací dobu. Silnější skladby se míchají s těmi "vatoidními" a jako celek nahrávka uplyne a příliš emocí nevzbudí. Model VOLA se asi opravdu vyčerpává.
Zásadní kapela mého dospívání a také kapela, kterou jsem 20 let ignoroval přišla s deskou odkazující k tomu nejlepšímu z její historie. Zároveň ovšem ani neevokuje pocit opakování se. "Disintegration" je jen jeden, ale tohle rozjímání mě prostě baví.
16 minut šťavnatého technického thrashingu a dva covery od kapely, která má řemeslo v paži. Je v tom ta patřičná lehkost, drive i finesa, které člověk od téhle žánrové generace automaticky čeká. Jako drobný příkrm v čase thrashového hladu obstojně zasytí!
Trochu rozpačitý počin po čtyřech letech od minulého alba "The Fallen Crimson". Nedotažené, možná zbytečně stručné album stojí na pouhých náznacích síly, kterou skupina v minulosti disponovala. Ale hezké momenty s typickým rukopisem se najdou, to zase jo.
Vložit diskusní příspěvek