PRVNÍ HOŘE - Achtung, Sultan!
Urzovci jsou zpět a vyráží do klubů, radujme se! To by asi tak stačilo. Snad jen drobná poznámka. Minulá deska byla a je až příliš dokonalá. Nová je dokonalá poněkud méně, je pouze vynikající. Kdo by to byl čekal?
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Better obsahuje pár geniálních věcí a pár těch naprosto nejotřesnějších co kdy nahráli s Derisem. Třeba ta latinská!:-D
to Stray
Docela jsi to zjednodušil, nejsem co se stylu týče ortodoxně přesvědčený že se nelze odklonit od stylu ale chameleon je už opravdu moc! Přesně to popsal hardtom - Ostudné album [27.11.2010 20:39] Třeba takový The Dark Ride je u mě naprosto v pohodě. A tebou kritizovaný Better Than Raw mám naopak moc rád a jeho intro považuji za nejgenialnější úvod jaký jsem na metalové desce slyšel. A i Keeper 3 neni dle mě špatný. Jenom se to hodí si do něj kopnout když navazuje na takové legendy.
Ještě že ta deska vyšla pod hlavičkou Helloween, stejně jako Dark Ride...
Chameleon je mnohem přínosnější deska než Time Of the Oath a Better Than Raw - a to jsou díla novou generací fanoušků Hells hodně oceňovaná.
daveyy: V tomhle s Tebou nemůžu souhlasit, to album dělá diskografii Hells zajímavější. Názor, že metalová kapela nikdy nemůže stylově odbočit, aby si zachovala kvalitu jsem měl maximálně tak do svých osmnácti (řečeno bez výsměchu).
Before The War a We Burn jsou taky velmi dobré...baví mi, ale je fakt že TOTO je slabší album, naštěstí BTR a TDR to pěkně vytáhli
OK zvolil jsem možná ostré výrazivo ale podstata je přesně ta co Hansen řekl a napadla i mě. Nikdy to nemělo vyjít pod značkou Helloween a pak bych na to koukal mnohem shovívavěji.
Revelation i Push jsou podle mého skvělé skladby, hlavně díky fantastickému výkonu Uliho Kusche.
Jinak z toho rozhovoru jsem získal dojem, že Hansen Chameleona ocenil, jen řekl že by to nevydával pod jménem Helloween. To mi nepřijde že by šlo ruku v ruce s výrazy jako odporná a ostudná deska. 8-)
Ohledně Chameleona dokážu Hansena pochopit, ohledně vývoje prvních tří Derisovských alb naopak vůbec - Master je skvost, barvité, veselé, Deris stále ještě vnáší hodně svého z PC69, Time a Better z 80% uhýkaná tupota, skladby jako Revelation, Push, Before the War, King Will Be King a We Burn jsou hnus největšího kalibru.
no to je gol
Tak jak jsem uváděl mé negativní příspěvky vůči tomuto albu tak koukam že můj názor je naprosto totožný s tim co říkal Hansen. Naprosto jeho důvody k odchodu chápu.
Milda: pár výňátků z rozhovorů s Kaiem na Helouin.cz
/ Ptejte se: Kai Hansen - 23. 7. 05 /
Když mluvíte o "I Want Out", pořád se spekuluje zda text písně naznačuje, že jste přemýšlel o odchodu z Helloween.
Kai Hansen: Ano, to je pravda. Tak jsem se opravdu cítil. Situace ve skupině šla dolů, protože jsme se rozdělili na dvě skupiny. Weikath a Kiske na jedné straně a na druhé straně zbytek starého jádra, Markus, Ingo a já. Neshodovali jsme se v dalším směrování naší hudby. Chtěli jsme se více opírat o směr, který jsme hráli předtím. Byli jsme otevření pro různé experimenty, ovšem pokud to byl metal. Oni na druhou stranu pořád říkali: "To chcete hrát metal pořád? Měli bychom se podívat na Beatles, co měli udělat víc."
Jako "Pink Bubbles" a "Chameleon"?
Kai Hansen: Chameleon je výborný příklad toho, jak si představovali, že bychom měli znít. S tím jsem ale měl problém. Bylo to dobré album, ale nedokážu si sebe na něm představit. Mám rád experimentování a věřím, že to při poslechu Gamma Ray slyšíte, ale mám jasnou představu k čemu bychom se měli vázat a co je blízké mému srdci. A jestli to zní příliš stejně jako plytký pop nebo je to jednoduše příliš mdlé, tak to zákonitě začne skřípat a s tím se nemohu ztotožnit. Navíc nikdy se mi Beatles moc nelíbili. To ale není moje věc. Ingo jednou řekl "Hansen je pankáč" a svým způsobem měl pravdu. Takhle bych se nějak charakterizoval.
/ Kai Hansen o odchodu z HELLOWEEN (15. 3. 99) /
A teď k tomu hlavnímu. Ohledně Vašeho odchodu z Helloween koluje mnoho nesmyslu, proto se Vás chci zeptat, jak to bylo doopravdy ???
Kai Hansen: Tak v tomhle s Vámi souhlasím, že všude koluje hodně nesmyslů, ale já bych to shrnul do tří základních důvodů.
První: Celá situace uvnitř skupiny byla špatná, nebyli jsme jednotní. Byli zde různé diskuse a argumentace ohledně hudby, namísto hraní. Také směr, kterým se bude Helloween odebírat byl nejasný a to nebyly jen tak běžné problémy a taky v té době bylo špatné období, aby jsme se mohli správně reprezentovat. Bylo to jako když jsme pracovali pro někoho a nikdo pro nás.
Druhý: Já jsem nebyl nadšený z turné ke Keeper 2, protože při turné ke Keeper 1 jsme navštívili mnoho zemí a to mi zatím stačilo a taky jsem se necítil dobře, proto jsem klukům ve skupině řekl, že se necítím dobře na turné a jestli by jsme ho nemohli na čas odložit, ale oni mi pořád říkali, že to není tak špatný a že to zvládnu. No a takhle by to podle mě ve skupině chodit nemělo a tady samozřejmě nastali další problémy.
Třetí: Nakonec náš ošidil management, dostávali jsme málo peněz a museli jsme z něčeho žít, z toho důvodu jsme odstoupili od smlouvy. Tyto skutečnosti mě otrávili ještě víc a na turné jsem už nechtěl. Trvalo mi jeden rok než jsem udělal konečné rozhodnutí opustit kapelu. Teprve potom jsem začal přemýšlet, jak se to vlastně stalo.
Jak byste zhodnotil nové album Helloween - Better Than Raw ???
Kai Hansen: Poslední album je takové jaké jsem si vždycky představoval, že by měl Helloween hrát. Na začátku mi Andi do skupiny moc nezapadal, ale na posledním albu dělá velkou práci a se skupinou už srostl. Upřímně můžu říct, že od té doby co přišel do skupiny jsou čím dál lepší.
to Milda
to Milda:
sem to našel:)
Spark č. 7
po Insanity And Genius (1993)
" Teď se potvrdilo, co už jsem naznačoval dřiv: naše hudební světy se totálně rozešly .... O Chameleon ti řeknu asi tolik: Je to vyborně udělané, ale mně se to nelíbí, s názvem Helloween to prostě nesouvisí, chlapci by možná měli uvažovat o přejmenování. Víc ti k tomu raději neřeknu..."
Vždy't v pořádku. Vím jak to myslíš. Každopádně Wagener to je prostě borec - už u Accept byl, nebo co dokázal dostat ze Skid Row.
Byl tam přívlastek "takovej německej":). Takže na stejnou úroveň to rozhodně nestavím, což je také pojmově vyloučeno, obě kapely mají naprosto odlišné kořeny (U Q. šlo navíc o evoluci). Nicméně pro mne osobně se jedná o obdobně silné záležitosti. Paralela spatřuji hlavně v té umělecké ambici a vrcholné produkci, která je u Q. samozřejmě ještě o třídu výše. Na Helloween je navíc fascinující ten skok. I když Rage For Order a Operation-to je taky slušný posun:)
Pekárek: Empire od Q. je mnohem lepší deska - desítková záležitost, uplně bez chyb, bez slabých skladeb, tady přeci jen nějaké jsou a nejedná se o jednu, dvě, že?:D
Milda: Já myslim, že Hansena Helloween přestali uplně zajímat.
nevíte jak komentoval Hansen tyhle dvě vybočující desky vydané po jeho odchodu? a vůbec pak další tvorbu?
Tak jsem to včera oprášil:). Zní to ještě líp, než jsem si myslel. Takovej německej Empire. Nápadů jak nasráno, všechno perfektně sedí a přichází v pravou chvíli. Mix je neskutečný. Prostě Wagener...
hardtom - Ostudné album
Ostudné by bylo pokračování v Chameleonu, samotné vydání a deska je v rámci diskografie Helloween vynikající kousek a hezky dotváří styl dýňových pánů
Chameleon je výborná deska, kdyby ji nevydali, byla by to velká škoda. Moji favorité od hellowenu jasně chameleon, dark ride, keepři, pak jsem si z nějakého důvodu oblíbil better then raw. Naprostý běs je deska rabbit dont coma easy, to je pravě ta, která vyjít nemusela, ačkoli je stylově čistá.
Tak Chameleon má leda tak špatnej obal.Ten stojí ,ale opravdu stojí za HOVNO.
Urzovci jsou zpět a vyráží do klubů, radujme se! To by asi tak stačilo. Snad jen drobná poznámka. Minulá deska byla a je až příliš dokonalá. Nová je dokonalá poněkud méně, je pouze vynikající. Kdo by to byl čekal?
Atmosférický black metal / post-metal. Hodně odlehčená produkce plná vybrnkávaček, náladových pasáží a košatých atmosférických vsuvek. Zuby se moc necení, možná občas mléčné jedničky. Příjemný poslech, vyloženou hitovku však na "Succumb" nenajdete.
Šíleně plodný oneman projekt, Aaron Edge se utrhl ze řetězu s sází jednu desku za druhou. "Agglomeration" je třetí z letošních již pěti alb. A překvapivě to drží slušnou kvalitu. Pokud tedy máte rádi dusivý sludge doom s výbuchy disonantního šílenství.
Hulváti z Jura sú takí naši DARKTHRONE: o pol generácie mladší a s koreňmi v grinde miesto blacku, no doživotne verní metalovej klasike (s čoraz hrubším zvukom). „Kromaňon“ a „Abeceda nenávistí“ sa zapíšu do zlatého fondu. Zbytok asi nie, čo vôbec nevadí.
Oproti EP "God Made Me An Animal" ubral Greg Puciato (ex-THE DILLINGER ESCAPE PLAN), ale i skupina jako celek, na nekompromisnosti, objevují se více i zpěvné a melodické polohy, nicméně je to stále hodně nasraný a uřvaný post-hardcore té nejvyšší kvality.
Strhující rozsáhlé kompozice, které buď zcela pohltí, nebo unudí. Já se hlásím k první možnosti. Je to jako snové divadlo severského death metalu. Za mě je to zatím rozhodně jedna z nejzajímavějších desek letošního roku.
Singl „Winter Storm Vigilantes“ je povedená záležitost, která byla slibnou návnadou na nové album. Velká očekávání byla nakonec zbytečná. S trochou dobré vůle se na albu najdou dvě další slušné skladby, jinak je to stále ten samý a nenápaditý kolovrátek.
Vložit diskusní příspěvek