PRVNÍ HOŘE - Achtung, Sultan!
Urzovci jsou zpět a vyráží do klubů, radujme se! To by asi tak stačilo. Snad jen drobná poznámka. Minulá deska byla a je až příliš dokonalá. Nová je dokonalá poněkud méně, je pouze vynikající. Kdo by to byl čekal?
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Az tak?Inak pekna analyza.
Jen tak pro zajímavost, malá ukázka toho, jak tenkrát některé kapely „psaly“ texty. Podobnost těch úryvků je patrně zcela náhodná. :-)
Törr - Sebevražda:
SNAŽÍM SE VIDĚT SKRZ PRÁZDNÉ POHLEDY
TAM, KDE SE SKUTEČNOST ZTRÁCÍ v temnotě
A NEKONEČNÉ SNY ZAČÍNAJÍ VLÁDNOUT
MÁ DUŠE JE ZMRAZENA A TĚLO SLABÉ,
INTELIGENCE NĚMÁ, ZŮSTANU SÁM
Učím se pravidla tý jejich ukrutný hry
TAK ZABTE TY PRASATA! JEŠTĚ JE SLYŠÍM KVIČET!
KAŽDOU NOC VIDÍM SKRZ OČI ŠÍLENCE…
Celtic Frost - Fainted Eyes:
TRY TO SEE THROUGH FAINTED VIEWS
AS REALITY DISAPPEARS in haze
A journey between eternal walls ...
The senses unfold before my eyes
…AS THE ENDLESS DREAMS BEGIN TO REIGN…
Celtic Frost - Necromantical screams:
…SOUL IS FROZEN AND FLESH IS WEAK.
Necromantical screams.
Only you are deaf.
INTELLIGENCE IS MUTE.
Respect and thoughts. Buried long ago.
Pleading for the end. Blind and dumb.
We won't feel. There could be more.
I WILL REMAIN ALONE in the dark…
Possessed - My Belief:
KILL THE PIGS
HEAR THEM SQUEAL…
Possessed - The Eyes Of Horror:
EVERY NIGHT I SEE THROUGH EYES
OF A DIFFERENT LUNATIC…
Brichtovy texty na starých albech Arakainu byly ve srovnání s ostatními českými kapelami z té doby většinou celkem slušně napsané (alespoň po formální stránce, s obsahem už to někdy bylo horší). U jiných skupin to často byly jen nesmyslné slepence úryvků ze špatně přeložených textů jejich zahraničních vzorů. Brichta mimo jiné napsal i text skladby Kladivo na čarodějnice od Törr.
Jj, Black Jack měl příšernej zvuk, ale ta hudba byla skvělá. Salto se mi taky hrozně líbilo, výtečná kytarová sóla, Brichtovi se hodně povedly texty (kromě Ultraparoháče), jo, to album mám od nich možná nejradši. SOS byla pak najednou hrozně plochá, prvoplánová deska a Apage už jsem komentoval. Mezítím takový ty Legendy, což je na dva poslechy, ne moc povedenej Thrash anglicky, pak už vlastně nevím.... ale poslechnout si Arakain naživo by mi nevadilo, Törr už bych si odpustil i zadara...
Já mám od Arakain rád hlavně skladby ze singlů a první album. Druhé se mi ještě celkem líbilo. Na Black Jack mi dost vadil zvuk, ale za to prý kapela nemohla. Salto Mortale bylo celkem solidní, ale dnes už bych si ho asi nepustil. S.O.S. se mi nelíbilo vůbec a potom už jsem Arakain přestal sledovat.
Adonis: Jasně, to je ono:)
Martin L.: Ano, "To je hovno" bylo taky perfektní :))))
Arakain mě bavil trochu dýl, určitě do Salto Mortale, takže ty první čtyři desky. S. O. S. bylo trochu slabší a na Apage bylo zas už trochu moc "hevíkářství" a "pravosti", Brichta se už v té době asi definitivně zbláznil, což od té doby nepřetržitě potvrzuje.
DarthArt:
To myslíš tuhle melodii (0:13)?
http://www.youtube.com/watch?v=fsA0xeTBg9k
"To je hovno, znovu!" tiež moc fajn :-D A keď tak v rokoch 1988 - 89 začali vo Větrníku púšťať Arakain, Törr a obzvlášť Master’s Hammer, človek tak trochu neveril, že toto sa naozaj deje u nás. Tie dve prvé kapely boli na vrchole koncom bolševika a tak do druhého albumu, nedá sa nič robiť.
Martin L.: V tom vidím z dnešního pohledu kouzlo té doby, neustálé vymýšlení nových věcí, mnohdy strašných blbostí, já jako čtrnáctileté štěně z toho spláchnutí hajzlu byl úplně očarovaný... :)
Mě se líbí, jak to tehdy nikdo neuměl, ale byly to strašně kreativní časy ... špatně oxeroxovaný fanziny, blbý nahrávky, který člověk dostal, když si je objednal od nahrávačů, neustálý chyby na obalech desek, vzpomínám, jak se jednou Pípa z Kryptoru rozčiloval, jací jsou v Multisonicu debilové, když reklamu na Septical Anaesthesia dali na dvojce po zprávách pro neslyšící :)
jojo, vzpomínky...
Autor už zomrel, sťažovať sa teda asi nepríde. Inak, nedať na debutový album vôbec najlepšiu (v histórii) a zároveň aj titulnú skladbu, to je tiež pozoruhodný fór.
Lord VILE: Oni chtěli Krabathor obnovit? A kdo konkrétně? To je zvláštní - s Brunem by to byl Hypnos, Speckmann do Krabathoru nikdy nic pořádného nevnesl, bubeníci? To by byl ale sakra nepovedený reunion... bohatě stačí, když Hypnos zahraje pár věcí od K a vyjde to úplně nastejno jako jakýkoli reunion,...
Mimochodem - úvod Vrať se ke psům z Armageddonu je celkem legrace... kdopak tu melodii asi vymyslel? :)
Tu "vykrádačku" bych ani neviděl jako velký problém, v té době to u nás prostě takhle chodilo. Törr byl ideální se Švarcem - Arma byl super, i když pravda, absence hitovek tehdy opravdu zamrzela, protože byly k dispozici jen ty špatný nahrávky demáčů a studiový Kladivo přišlo až mnohem pozdějc - vlastně v době, kdy byl Törr už skoro mimo hru. Nutno ale přiznat, že Armageddon byl plný nových hitovek a o žádný odvar se nejednalo. Pak už to ale šlo směrem do prdele, Institut, no budiž, i když na starší věci se to nechytalo, Chcípni mě nebavila už vůbec (i díky divnému komiksovému obalu, Zhouf je sice skvělý, ale na obalu desky to působilo děsně kýčovitě) a Morituri a dál... Törr už byl pro mě mrtvá záležitost a hovořil pro to i fakt, že se nenápadně začali přesouvat na zábavová pódia a skončili jako inventář Czech Rock Block a podobných pivních záležitostí...
Celtic Frost v prvom rade, uhhh.
Pravda pravda,ten demáč se jmenoval Kladivo na čarodějnice nebo taky Witchhammer/Gang live ...kdysi jsem to měl na "origoš"MC ...a souhlasím s tím "vykrádáním" VENOM & CELTIC FROST...třeba i ta kultovní lebka s hnáty je dost podobná té od CF :-)
U poslední desky jsem si taky říkal, drsnější Alkehol, ale dneska se mi líbí fakt hodně. V autě to točím pořád a právě ten syrový zvuk mě nejvíc baví. Jo a výkon Sladkého, ten tomu dává koule. Je fakt, že už asi nemůžeme čekat nic převratného, ale jsem rád i za tohle. V porovnání s bezdušovým a chladně digitálním Arakainem to má pořád ještě náboj.
Myslím, že to demo se jmenovalo Kladivo na čarodějnice. První album bylo relativně povedené (hlavně zvuk), ale dost mě tenkrát zklamal výběr skladeb. To, že na něm chyběly jejich největší "šlágry" Kult ohně, Kladivo na čarodějnice a Válka s nebem bych snad ještě pochopil (vyšly už dřív na singlu a nějakém sampleru), ale nad tím vtípkem s torzem titulní skladby na konci alba dodnes nevěřícně kroutím hlavou. Co se týče textů, tenkrát jsem z nich byl úplně hotový, ale to mi bylo asi třináct. Možná bylo i lepší, že jim z větší části nebylo moc rozumět. Navíc mám dojem, že si některé jejich části "vypůjčili" od Venom, Possessed, Celtic Frost a Mercyful Fate.
Ohledně KRABATHORu,tak snaha pokračovat dál i bez Kryštofa tu byla,ale to už by 100% nebyl KRABATHOR.
A k TÖRRu,demač Kult ohně+první deska=výborný texty,muzika kopírká VENON...tím se taky nikdo netajil ba naopak :-)Já osobně považuju za nejlepší desku Institut a tím u mě Törr skončil :-)
no
v sobotu v prostějově byl torr i bez henycha parádní.viděl jsem je po 20 letech a byl jsem max spokojen.
Když slyším slovo Törr, tak se mi vždycky vybaví některá ze skladeb, které zpíval právě Henych (Kult ohně, Válka s nebem, Kladivo na čarodějnice, Samota v smrti nebo třeba Padlý chtíč). Kapela samozřejmě existovala už před jeho příchodem, ale myslím, že novou black metalovou image a texty do ní přinesl právě Vlasta. Je pravda, že Törr po čistě hudební stránce v podstatě nikdy s ničím opravdu zásadním nebo originálním nepřišli (v době své největší popularity zněli jako mix raných Celtic Frost, Venom a Bulldozer), ale byli prostě ve správný čas na správném místě. V druhé polovině osmdesátých let u nás příliš kapel podobně temnou hudbu nehrálo a i jejich texty a image byly na tu dobu celkem extrémní, o čemž svědčí i to, že kapela byla jednu dobu i oficiálně zakázána (to její popularitu samozřejmě ještě zvýšilo). Mám dojem, že po Šakalově odchodu (či spíš vyhazovu) už kapela neměla posluchačům co říct a tak se snažila posunout svůj styl někam jinam, což mělo za následek jen další odliv fanoušků a následný pokus o comeback, v jehož rámci se do kapely vrátil i Ota Hereš. Otázka je, jestli má dnes Törr ještě šanci oslovit někoho jiného než své staré fanoušky a jestli by na tom něco změnil případný Henychův návrat.
Urzovci jsou zpět a vyráží do klubů, radujme se! To by asi tak stačilo. Snad jen drobná poznámka. Minulá deska byla a je až příliš dokonalá. Nová je dokonalá poněkud méně, je pouze vynikající. Kdo by to byl čekal?
Atmosférický black metal / post-metal. Hodně odlehčená produkce plná vybrnkávaček, náladových pasáží a košatých atmosférických vsuvek. Zuby se moc necení, možná občas mléčné jedničky. Příjemný poslech, vyloženou hitovku však na "Succumb" nenajdete.
Šíleně plodný oneman projekt, Aaron Edge se utrhl ze řetězu s sází jednu desku za druhou. "Agglomeration" je třetí z letošních již pěti alb. A překvapivě to drží slušnou kvalitu. Pokud tedy máte rádi dusivý sludge doom s výbuchy disonantního šílenství.
Hulváti z Jura sú takí naši DARKTHRONE: o pol generácie mladší a s koreňmi v grinde miesto blacku, no doživotne verní metalovej klasike (s čoraz hrubším zvukom). „Kromaňon“ a „Abeceda nenávistí“ sa zapíšu do zlatého fondu. Zbytok asi nie, čo vôbec nevadí.
Oproti EP "God Made Me An Animal" ubral Greg Puciato (ex-THE DILLINGER ESCAPE PLAN), ale i skupina jako celek, na nekompromisnosti, objevují se více i zpěvné a melodické polohy, nicméně je to stále hodně nasraný a uřvaný post-hardcore té nejvyšší kvality.
Strhující rozsáhlé kompozice, které buď zcela pohltí, nebo unudí. Já se hlásím k první možnosti. Je to jako snové divadlo severského death metalu. Za mě je to zatím rozhodně jedna z nejzajímavějších desek letošního roku.
Singl „Winter Storm Vigilantes“ je povedená záležitost, která byla slibnou návnadou na nové album. Velká očekávání byla nakonec zbytečná. S trochou dobré vůle se na albu najdou dvě další slušné skladby, jinak je to stále ten samý a nenápaditý kolovrátek.
Vložit diskusní příspěvek