OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Zazil jsem a prislo mi to jako mrdka uz tehdy, zejmena v konfrontaci se spickovym rockem obecne (vcetne domaciho) a rozhodne to nebylo to nejlepsi k mani...
K offtopic: Mně přijde trošku dementní nazývat staré věci "mrdkami". Ty věci se poslouchaly, protože to tehdy bylo v různých obdobích bylo to nejlepší, co u nás bylo k mání. Když hodnotím něco z roku 80, musím se na to dívat pohledem roku 80. Tublatanka byla ve své době výborná, Citron taky. Mimoto, nevím, že by celkovým pohledem současná scéna byla nějak výrazně lepší než třeba v roce 95. Čest pár, slovy "několika" výjimkám. Prostě ČR má tak pár výjimečných kapel, jiné jsou dobré, ale jen "jedny z mnoha" a nejvíc jich je nijakých nebo slabých. Stejně jako v Rumunsku, stejně jako v USA, stejně jako v Norsku.
Martin L. - [15.7.2012 16:32]
Neuznavam mensi zlo a ani ze nic lepsiho/jineho nebylo... byla to mrdka. Taky jsem poslouchaval mrdky, na tom nic neni, jen ze je treba veci nazyvat pravymi jmeny...
Oprava k třetímu řádku: DO TÉ DOBY vydané nahrávky...
Gladiator byli na první i druhé desce těžce ovlivněni Sepulturou, ale zase jim nutno přiznat, že měli vždycky výborné nápady a provedení a jejich desky působily hodně profesionálně. Když porovnám jejich Designation s jinými doposud vydanými domácími tituly, byl to od nich těžký "dech západu". Na to, kolik maníkům bylo a jak krátce hráli je to téměř zázračný výsledek. Asi takhle: Kdyby Designation nahrála Sepultura, bylo by považované za jejich standartně dobrou desku. A ještě něco, na "sepultuřích" deskách Gladiator přidali vlastní specifickou melodiku.
Jinak kapela sama sebe našla na třetí desce Third Eye, která je prakticky neznámá, ale dle mého vkusu jedna z vůbec nejlepších tvrdě rockových desek, co u nás kdy vyšly. Hodně jí pomohlo angažování kytaristy Rasťa Krčmárika, který ji vyzdobil naprosto fantastickými sóly a i celková kombinace zbytků thrashe, silné dávky dobového amerického grunge a "slovenské melodiky" z ní dělají výjimečné dílo.
Čtvrtá Dogstime z tvrdého rocku už výrazně odskočila, ale i tak je plná skvělých a ještě víc grungeových songů, velmi svojských. U Third Eye a Dogstime bych řekl, že to bylo zlaté gladiatorské období.
Další věci už jsem moc nevnímal, Legal Drug je prý dobrá, Viem kde boh spí byla zcela mimo mě, ale další Babylon Hotel mě opět dostala, protože výborně kombinuje četné skvělé nápady (ty jsou pro Gl. typické) a výborné ovládání nástrojů, takže celkový soft-rock, ve kterém se nese, vyznívá přirozeně a svěže. I když tenhle hudební styl poslouchám opravdu jen velmi okrajově.
Črepy jsem zaslechl snad jednou, takže nemůžu soudit a další věci vůbec nevím.
Takže, možná to bude znít jako adorování, ale z mého pohledu a z toho co znám, Gladiator není bůhvíjak originální kapela, ale muziku sakra dělat umí!
http://www.youtube.com/watch?v=b6-Sryrmj2w&feature=related
:-)
Vzhľadom na názov seriálu je celá téma Metalinda a socmetal ťažký offtopic. Chodilo sa na to, lebo nič iné nebolo. Citron a Tublatanka v tej dobe boli "trochu" iná liga, a aj tá zbledla v momente, keď vo Větrníku pustili Arakain a Törr.
A co se týká tenisek a pruhovaných gatí, zajímalo by mě, kdo z českých kapel je tehdy v 80s neměl.
Omlouvám se, že se k tomu ještě vracím - ale ať si o Metalindě každý myslí co chce, metal to byl. Že to někdo neposlouchal je jeho věc. A co se týká textů, nebyly o nic blbější než nejstarší Arakain, Titanic, apod. Nebo snad někdo chce tvrdit, že Metalománie, M jako metal apod. měly nějaký skrytý hluboký význam? Takže asi tak...
Prvá Metalinda je náhodou kvlt :)) A ďalšie dve tiež ušli
no v klipu ma Metalinda pruhovane gatě a bílé tenisky s jazykama ven, takze to musel byt METAL! :)
:D lol
inak toto je celkom dobre
http://www.youtube.com/watch?v=fGPfAwuoYf8&feature=related
Demikat :P
http://www.youtube.com/watch?v=7b69awullJY
:D
http://eurosong.topky.sk/se/424/277/msg/12587/Otto-Weiter-a-Makar-Cudra
ten klip celkom dole... :D
Tá skladba mi pripadala trápna už v dobe, keď bola horúcou novinkou :-D
Faktor pařby je pět. Ou jé.
http://www.youtube.com/watch?v=LT34PuUsnA8
/,,/
Metalinda mala jednu metalovú pesničku (Jago). Podľa takejto matematiky by tu potom patril aj "slovenský Gott" Greguš, ten mal v 80. rokoch kapele hudobníkov, ktorí dosť počuteľne vykrádali Helloween, výsledok bol mimokozmický des.
To ZERAS.Tak tato firma měla sídlo tuším v Praze a ROOT vydávala...byly tam snad nějaké finanční spory ohledně jejich vydání.
To GLADIATOR COVER:Ohledně Čechvalova obalu si myslím,že na svou dobu vzniku to bylo OK.Spíše mi to vzdáleně připomínalo cover na debutu BENEDICTION a logo má trochu s NOCTURNUS podobnost snad jen v té "2D" podobě.
ked som ten text pisal, pomyslel som si:
*snad nikto nebude chciet, aby som pocital, Metalindu, Makar Cudru, AC+ alebo Tublatanku*
vidim, ze som sa kruto mylil :D
Metalinda
Metalinda a ich Jago poctivy heavy metal to by sa malo pocitat
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Vložit diskusní příspěvek