LINKIN PARK - From Zero
Veľmi zmysluplný a silný návrat. Umné nadviazanie na to najlepšie z ich tvorby (prvé tri albumy) a skvelý výber speváčky. Zaslúžený obrovský úspech.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Už by to chtělo nějakou pořádnou novou vlnu kapel co přijde s něčím co bude Velké a neotřelé/ ryzí, ten metalcore se prostě nedá - ty kapely jsou třeba technicky výtečný, ale pro mě to prostě nemá v sobě nic původního (splývá to všechno v takovej jeden mišmaš bordel ukřičenej). Už je čas tohle spláchnout a navázat na poslední opravdu velkej stupínek metalu, což byl death metal (když tedy opomenu severskej black jako věc co mě nepříliš nutila brát jí vážně.:-( Otázkou je, jestli to vůbec ještě lze - přijít s něčím novým a nemíchat nic z předchozích stylů. Ale tuším v kloubech, že to přijde, ale třeba ten scénář bude ještě (větší blbec)horší než jsme doufali.:-)
Našťastie... Ale napríklad "In war and pieces" sa mi ohromne pozdáva a povedal by som, že ho mám stále radšej...
Na druhú stranu, u Destruction asi mám väčší počet albumov, ktoré si častejšie a radšej pustím ako u Sodom...
Naštěstí Destruction nezklamávaj tak pravidelně jako třeba Sodom, že?:-)
Destruction som v tejto súvislosti nezmieňoval, bo ich zvuk a muzika ma brali od prvého ep-ka "Sentence of death" a v podstate mi to vydržalo dodnes, hoci z albumu "Day of reckoning" som bol sklamaný...
Sepultura se mi líbila až od Schizophrenia, ...Morbid fakt taky kanál.:-) Myslim, že všem tehdy začínajícím ukázali jak se to má dělat Destruction, já je prostě mimořádně můžu, jejich první etapa z osmdesátek to je prostě srdcovka. Řežba!:-)
"Bestial devastation" má fajn zvuk (i keď v dnešnej dobe spadá skôr do kategórie "kanál") a mám ho oveľa radšej ako napr. "Morbid vision", ale Obsessed je obsessed - tu asi zohráva svoju rolu aj nostalgia a či chcem, či nie, stále ho asi "počujem ušami tých čias"... ;-))
No trebárs nevadí mi zvuk na tých Sepulturách čo Bzučo vymenoval, lebo tam sú aspoň čitateľné gitary a taký Bestial Devastation má celkom pekný hutný zvuk, ale Obssessed by Cruelty je po stránke gitár fakt katastrofa, keď som to prvýkrát počul tak som si myslel že je to nejaký žart :D A pritom tie skladby nie sú až také zlé.
Súhlasim, aj prasopalny zvuk ma svoje čaro. Mne pre ten zvuk šmakuje Morbid Visions a Bestail Devastations od Sepultury :)
Martin L. - [29.10.2012 19:56]
Meresz: ten praveký hnusný zvuk je to pravé orechové, s nejakým prihriatym moderným plexi zvukom si to neviem a nechcem predstaviť.
To je ono!Preto mam rad debut Bathory.
A ta doba sa uz zialbohu/vdakabohu nevrati...
Martin L.: S tím glamem ses vyslovil jako diplomat.:-) Osobně zastávám ten názor, že v té době byly lákavé obě cesty - jak prozkoumat ty melodičtější žánry a starší hardrockové věci, tak naopak držet krok s vývojem a jet furt tvrdší věci. U mě to ustrnulo na zjištění, že pokud to půjde takhle dál, tak nebudu mít pocit, že poslouchám něco co by se mi líbilo víc než to co tu bylo před tím. Tedy vývoj od thrashe k deathu, doomu se mi zdál jako nesmyslnej krok.:-)
Yo, Martin, a ťažko sa na ňom počúva gitara, bo je mierne ukrytá pod zbesilým Witchhunterovým rachotom, ale vtedy som si myslel, že tak to má byť... ;-)
Pre mňa je "Obsessed by cruelty" stále mrazivo temný a oveľa počúvanejší album ako "pseudo-mrazivé a temné" škrkotanie severskej čiernej omladiny. Skrátka som s ním v ďalekom roku 1987 začal objavovať aj väčšoe divočiny ako Accept, Iron Maiden, Helloween, Metal Chirch či Metallica, ktoré som počúval dovtedy...
Holt jsem byl spíš mezi lidma co taky spíš měkli :-)) a po shlédnutí Pestilence - Out Of Body v Time Sykes Video Show shodně tvrdili - "Do prdele, vo co tady jako kurva jde? To taky poslouchá někdo příčetnej?" Mě osobně zastavil v zájmu zjištování novinek, debutů a mezižánrových posunů odradil až rok 93´(do té doby jsem se fakt pídil po každém death metalu byť to byla ta první silná americká a švédská vlna), kdy převzal otěže doom, jakože debut Anathema, tak to jsem si řekl - "přeci nebudu poslouchat takovou nemelodickou pomalou nudu, když maj Kissáci ještě tolik alb co neznám". A od té doby už mě sledování nějakých nových a stále tvrdších kapel, jejich debutů a taky nových techničtějších žánrů naprosto opustilo, zhruba od 89 do 93´ jsem poctivě jel i ty nejtvrdší deathové věci.
Glam sa dal počúvať, kým som neuvidel typy, ktoré ho hrali :-) Našťastie bol už v jeho dobe výber oveľa širší a po Deep Purple, NWOBHM, Helloween, Metallica a spol. to vyhrali Slayer, Celtic Frost, Bathory a tak ďalej až dodnes.
Abych to zkrátil a spřesnil - v roce 1992/93 už mne mnohem víc zajímalo (a lákalo zjistit) jak hráli Judas Priest v roce 1977, než si opatřit debutové album Sinister.
Martin L. : Glam metal až posléze, až tak od roku 1990/91 (vím zrovna to už končilo, holt jsem doplňoval vzdělání) souběžně se zájmem o thrash a tvrdost šli akorát W.A.S.P. z této vlny. Celkově jsem to měl tak, že jsem první rok přes Accept, Helloween, Running Wild a Maideny dospěl k thrashi (Kreator, Sodom, Destruction atd.) pak v tomhle rámci svoji sbírku rozšiřoval a zhruba od 1991 už jen měknul a rozšiřoval si historické obzory, páč od death metalu už jsem zjištoval, že se ten mezižánrový posun jenom horší (pro mě) a je méně poslouchatelný.
Meresz: Velmi dobře.:-) Prej tam (na Obsessed...) hraje na kytaru někdo, kdo jí držel poprvé v ruce dva měsíce před tvorbou alba, nějakej jejich kámoš s nábojnicovým pásem co chodil na jejich koncerty od počátků.:-) když tedy ten kytarista co nahrál EP tak rychle zmizel.:-)
Stray: nezmysel, každá jedna skladba je tam taká, že si aj dnes bez problémov viem spomenúť, o čom je. Glammetalových hrdinov si začal počúvať predtým, alebo až potom?
Meresz: ten praveký hnusný zvuk je to pravé orechové, s nejakým prihriatym moderným plexi zvukom si to neviem a nechcem predstaviť. Ale je fakt, že vďaka tomu zvuku sa z toho albumu pomerne ťažko hrajú covery, myslím, že gitary by dnes nerozlúštil už ani ich tvorca :-D
Obsessed by Cruelty sa práve kvôli ohavnému zvuku nedá počúvať
Rozhodně neupírám tomuhle albu určitý kultovní status, ale dnes bych si to už asi nepustil narozdíl od debutních desek Bathory, Carnivore, Bulldozer, Onslaught a Hellhammer, které vyšly přibližně ve stejné době.
Veľmi zmysluplný a silný návrat. Umné nadviazanie na to najlepšie z ich tvorby (prvé tri albumy) a skvelý výber speváčky. Zaslúžený obrovský úspech.
Když ho miluješ... znáte to. Tamás Kátai a jeho nezaměnitelná eklektická směs metalu, folku, ambientu a industrialu je zpátky a s ní i tradiční kotlík "co pusta dala". Nejde v žádném ohledu o vrchol tvorby, ale o vtahující kolekci plnou hravosti a emocí.
Zajímavý sci-fi koncept lidstva v simulaci, kde se ve sluneční soustavě zjevují nové planety. Zhudebnění tedy odpovídá tématu, drsný tech death metal tak nese i značnou dramatičnost a výbušné riffy jakoby simulují vesmírné katastrofy. Dost se to povedlo.
Ano, eintopf to je. Ovšem chuti vyvážené ve všech ohledech. S touto objednávkou dopředu víte, co dostáváte. Žádné tajuplné a nevyzkoušené chutě. Německé trio si ten svůj metalový tradicionalismus hýčká a nic nepředstírá. Navíc ten zvuk se opravdu povedl.
Francouzský vyhlazovák. Nahrubo nemletý torza grindcore, fastcore a powerviolence v dokonalém poměru. Deska, která vás nenechá oddechnout. Nesmlouvaná, rytmicky neskutečně nadupaná s mixem podepsaným Kurtem Ballouem.
Bavorští BLACKEVIL jsou takový Eintopf stylů tvrdšího metalu. Je tam od každého trochu, nejvíc heavy a thrash, ale i dalších ingrediencí jako speed, black, death. Jsem ve stádiu rozvažování, zda je za tím složitější koncept, nebo je to jen Eintopf.
Příjemně energický, hravý a silový progresivní metal plný i výrazných melodií. Hudba nezastírající inspirace u CONCEPTION nebo KAMELOT, perfektně prezentovaná a doplněná dominantním vokálem ve stylu Roy Khana. Cílová skupina je tím jasně definovaná.
Vložit diskusní příspěvek