OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
Je to jeden z najlepších albumov tohto štýlu.
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
Spolu s debutom radím tento album medzi ich absolútny top. A to nie len ich tvorby, ale symfonického metalu celkovo.
-bez slovního hodnocení-
Až na "SOEL1" mne jejich starší alba mnoho nechytla a alba po "Dawn" mne už zase nechytla. Pro mne je toto album jejich vrcholným, mistrovským dílem. Dost přímočaré, povedené orchestrace, parádní melodie. Tohle si pouštím dodnes i po těch osmy letech od jeho vydání.
Toto album by som nazval takým najtypickejším od Rhapsody a tomu, kto ich chce spoznať by som ho doporučil asi najviac zo všetkých. Symphony Of Enchanted Lands je bezpochyby vrchol ich tvorby, ale toto je veľmi slušný následník. Perfektne tu zapadajú do jednotlivých kompozíc husle a flauta, ktoré sa vďaka Rhapsody stávajú u mňa čoraz obľúbenejšími. Klávesák tu odvádza skvelú prácu a gitarové sóla Lucu Turilliho sú lahôdkou na každom albume. S každej skladby tryská kopec energie a perfektne to odsýpa. Skrátka power metal jak má byť. Rhapsody sú moja tretia najobľúbenejšia kapela a komu sa to nezdá nech si vypočuje toto. Zo skladieb ma najviac zaujali titulná (to je nášup ako hrom so skvelým refrénom), Village Of Dwarves (krásna stredoveká skladba s úžasnou atmosférou), Holy Thunderforce (tá je najdivokejšia spomedzi všetkých skladieb s výbornou rytmikou), The Bloody Rage Of The Titans (výborne skomponovaná s pekným klavírom v úvode a citlivým prejavom Fabia) a Last Winged Unicorn (strhujúca vypaľovačka s vynikajúcim refrénom). Áno, sú to klasický bezchybný Rhapsody.
No mám to z celé tvorby asi nejmíň naposlouchané ale co jsem slyšel tak se mi vždy líbilo
Asi nejlepší Rhapsody..
-bez slovního hodnocení-
Ve svejch hevíkářskejch časem jsem toto album hodně žral a vpodstatě se mi líbí i teď:-)
Několik slušných pecek ( village of dwarves, dargor a holy thunderforce ), zbytek rhapsodyovský průměr, který mě nezaujal nebo hodně rychle omrzel.
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.