OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
-bez slovního hodnocení-
Přidávám se na stranu těch, kdo se v kině královsky bavili od začátku do konce a přesto mají z filmu lehce rozporuplné dojmy. Tak já si tady tak nějak shrnu klady a zápory jak je vidím já: klady: + originální myšlenka + bravurní prolnutí několika míst a dějů současně tak, že se v tom nikdo nemůže ztratit + napínavé až se tají dech + brilantní zpracování, efekty na špičkové úrovni nepřecházející do Bayovského nevkusu + hudba zápory: - takové trochu uspěchané a nerozvedené, což ale na druhou stranu chápu, protože Nolan se evidentně snažil vetknout onen rozměr "ve snu nikdy nevíte odkud, kdy a jak jste se ocitli tam, kde jste" i do samotného sdělení divákovi. Chápu, že proto je film takový nekompromisní, velmi přímý a strohý bez jakéhokoliv vysvětlení a hlubší podstaty. Respektuji to, ač mě to trochu mrzí. Myšlenka snů rozhodně nabízela bohatší potenciál. - slabý děj jehož nápaditost a promyšlenost je dost podřízena námětu filmu a slouží vlastně jen jako taková záminka pro originální myšlenku. Je hrozně znát, že zápletku vymyslel Nolan až dodatečně jako z nouze ctnost pro svůj námět. - smysl postavy Ellen Page jsem vůbec nepochopil. Měla být "architektem", ale veškeré její vytváření šlo zcela mimo diváka a sloužila jen jako nadhazovač vysvětlovaček Cobba a navíc veškerá otevřenost a důvěra mezi nimi působila šíleně násilně a nepochopitelně. - střílečky byly ke konci už dost otravné (zejména ty na sněžné základně) a akorát zdržovaly od toho dějově podstatného. K "Matrixovosti" řeknu jen tolik, že mi to vůbec nevadilo. Takže asi tak. Je to dobrý film, velmi zábavný a originální, ale člověka prostě zamrzí, že mohl být daleko DALEKO lepší.
-bez slovního hodnocení-
Pan Nolan to se mnou umi.
-bez slovního hodnocení-
zbytecne prekombinovany peti levelama, bez hlubsi - temnejsi, nebojakekoliv jine nefadni atmosfery, a postrada to co me na snech nejvice fascinuje - surrealismus, bizarnost. Z tohoto pohledu absolutni zklamani, cekal jsem daleko daleko vic. Tocit film o snech a nepouzivat fantazii a kreativitu? To si muze dovolit jen nejprecenovanejsi reziser soucasnosti. Je to akcni strilecka jak z 90 let, a nutno dodat, ze docela spatna - Nolan neumi natocit akcni film, tak nevim proc se do toho pousti. Par dobrych napadu tam samozrejme je, ale vadi mi, kdyz reziser nebo scenarista nastavi nejaka pravidla, a potom je sam porusuje, takovemu filmu se neda verit. Kopanec, pocit padu, strceni space ze zidle stacilo v uvodu k probuzeni i pod silnymi sedativy, ale Yosuf se pak prohani s plnou dodavkou spacu po meste a dokonce ji nekolikrat obrati na strechu, vsichni spi vesele dal. Hruza, copak tyhle nesmysly divaci zerou? Uz od druhe urovne, druheho snu, postradaji akcni sceny smysl, kdo proti nim porad strili? Ochranka podnikatele, ktery uz je soucasti jejich tymu? Neni tomu podnikatelovi po probuzeni divny, ze se mu zdalo o vsech peti cestujicich kteri s nim nastoupili do zalozniho letu? A to uz vubec nemluvim o tom, ze kdyz se nekomu zda ze neco udela, jeste to neznamena, ze to po probuzeni udela taky. Cim vic o tom filmu divak premysli, tim vice najde much. Pravda, jsou hodne dobre schovany za vsim tim pozlatkem, dokonalotsi, a radoby intelektualnim filmem pro letni smazky s popkornem. Ty 4 body jsou zejmena za hudbu. Kouzelnici mu jdou teda lip, na to jsem se aspon 2x podival...
+ skvělé ovlivňování následujících "vyšších" dějových úrovní těmi "nižšími", pár nápadů "jako ve snu" (příliš úzká ulička apod.) - opět DiCaprio řešící rodinné strasti (jako v "Shutter Island"), Pete Postlethwaite ve velmi podobné "úpravě" jako v "Inglorious Basterds"
fajn herci, fajn hudba, fajn napady...par klise k tomu a predlouha stopaz :-)
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
Já jsem z filmu poměrně nadšený. Filmu ubližuje pouze nadbytek akčních scén(např. zdlouhavé honičky a přestřelky na sněhu ), které mají za úkol pouze vytvořit dojem, že děj má spád, ale já bych se bez nich obešel. Jinak bych to viděl momentálně tak na 9,5 bodu, ale nechám si rezervu na druhé shlédnutí.
-bez slovního hodnocení-
Špatný Matrix remake, hudba, efekty, nádech... nuda. Pár světlých momentů, jinak nic. Samozřejmě neřeším raději detail principu toho, jak se dostat lidem do snů.
Inteligentní velkofilm. Mraky podnětů, se kterými se musí divák poprat, jsou podávány systematicky a jen těžko si dovedu představit lépe vyřešené vyprávění tak zamotaného děje. Co mě mrzí je absence výrazných hereckých výkonů (nakonec je ten DiCaprio nejlepší) a silnější dějové linky, která by diváka strhla. Takhle je to nějaké bezemoční. Na druhou stranu se díky tomu nedočkáme klasicky přepáleného velkofilmového konce. Inception je především o originálním pojetí, jehož vysvětlování je vesměs podřízená první polovina filmu, skrze jejíž pomalejší tempo je třeba se prokousat.
-bez slovního hodnocení-
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.