THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Jelikož je nad thrash metalové slunce jasné, že navzdory stoupající frekvenci old schoolových zabíjačkových hodů se valná většina fanoušků (včetně mě) ještě nestačila pořádně přežrat, nabízím další chod servírovaný pěticí, jenž má od založení v roce 1984 ve svých análech zapsaná pouhopouhá dvě regulérní alba a jednu hybridní půlkompilaci pod názvem „Recover“. To ovšem pouze za předpokladu, že jste si během posledních dvou let ještě nepřivodili bolavý krk z head-bangingu nebo ping-pongové zápěstí z mučení vaší air-guitar při neustálých protáčeních riffově předimenzovaných EXODUS, monstrózních TESTAMENT, nebojácného mrtvého anděla, neúnosně dlouze trvajícího smrtícího magnetismu, prasácky agresivních KREATOR, překvapivě dobrých ARTILLERY, vitálních MEGADETH, profesionálně odfláknutých SLAYER a v neposlední řadě také zvukově absolutně nezaměnitelných OVERKILL. Takže rychle na značky, kaliforňané HEATHEN jsou zpět! A hned vám povídám, je to návrat ve velkém stylu.
Předchozí odstavec byl vytvořen hlavně kvůli přívlastkům, které nejen subjektivně charakterizují moje pocity z aktuálních počinů jednotlivých stylově spřízněných veličin, ale zároveň proto, že ke každému z nich jakoby existovaly někdy silnější, jindy tenčí propojovací nitky pavučinek s právě recenzovaným albem „Evolution Of Chaos“. Už v roce 1987 se na prvotině „Breaking The Silence“ pětice směle jala rozšiřování thrashových obzorů, vstupujíce do méně divokých (heavy, power, speed) metalových ba i rockových teritorií. O tom, že podobné záměry měly budoucnost, svědčí i vydání dvojky „Victims Of Deception” z roku 1991 pod křídly tehdy ještě invenčně evolučního Roadrunner Records. Fakticky víme, kam se začátkem devadesátek hudebně vydali někteří mnohem slavnější kolegové ve zbrani, přičemž v současné době nám podobné exkurze přijdou naprosto běžné. Tyto průkopnické výlety kapele umožňovala a na novince stále ještě umožňuje („A Hero´s Welcome” a „Red Tears Of Disgrace”) v rámci stylu velká hlasová rozmanitost a možnosti zpěváka Davida Whitea a samozřejmě mistrně seštelovaný kytarový dvouválec, pod péčí vele zkušeného Leeho Altuse. Na rozdíl od „The Atrocity Exhibition: Exhibit A “ , kde je Lee tajně veden vrchním komandantem EXODUS Gary Holtem, mně v porovnáním obou skupin (momentálně skladatelsky i dost podobných - „ Fade Away“) vychází právě „Evolution Of Chaos“ jako jasný vítěz. A to hlavně díky lepší manipulaci s neustálým střídáním modifikací nespočetných kytarových výměn, riffů a sól, jež nás neúnavně atakují na každém z jedenácti přítomných válů. Například v „Control By Chaos“ vám sólíčko utrhne hlavu hned po čtyřiceti vteřinách. Nacházíme pouze skladby velmi dobré a vynikající, všechny podepřené poctivou dělnickou rytmikou. Do druhé skupiny patří odpal „Dying Season“, „No Stone Unturned“ s famózní kytarovou výpravou, až děsivě hitově úderná „Arrows Of Agony”, „Bloodkult“ s nečekanou přímočarostí a konečně závěrečná „Silent Nothingness“, symbolicky podtrhující pěvecké nadání Davida Whitea.
Je zbytečné psát něco dalšího, jelikož dokonalý thrash už byl několikráte dokonale popsán. A tohle je zkrátka vysoce funkční klasika. HEATHEN aktuálně představují jednoznačně svojí nejenergičtější a nejlepší nahrávku, produkčně velmi dobře zvládnutou, vycházející z podstaty žánru, která však kapelu příliš nezaslepuje, která má úctyhodný (i když dlouhý) tah na branku a je zvukově ošetřená v rámci možností jedenadvacátého století.
P.S. Psáno na základě japonského vydání (23.12.2009). EU (vyšlo 25.1.2010) a USA (z 16.2. posunuto na 31.3.2010) verze bude bez „Intra“, o které, dle mého názoru, nepřijdeme a bude součástí první skladby (ladí spolu). Originál mám předobjednaný, nikoliv z Japonska.
Thrash, The Thrash!
9 / 10
David White
- zpěv
Lee Altus
- kytara
Kragen Lum
- kytara
Jon Torres
- basa
Darren Minter
- bicí
1. Intro
2. Dying Season
3. Control By Chaos
4. No Stone Unturned
5. Arrows Of Agony
6. Fade Away
7. A Hero’s Welcome
8. Undone
9. Bloodkult
10. Red Tears Of Disgrace
11. Silent Nothingness
Evolution Of Chaos (2009)
Recovered (2004)
Victims Of Deception (1991)
Breaking The Silence (1987)
Vydáno: 2009
Vydavatel: King Records (Japonsko) / Mascot Records (EU, USA)
Stopáž: 67:13
Vyborny album ,aj ked musim uznat trosku klišé v ramci zanru ale zase ma to napad ,energiu a mimo ine aj obrovsku muzikansku zrucnost. Bay Area opät uderila ,Rules!!!
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.