Čas: Léta Páně 1993. Prostorové umístnění: Království švédské. Forma mediální komunikace: hudební opus. Ansámbl: Necrony . Název představení: „Pathological Performances“. Obsazení a specializace: Anders Jakobson (kytara,baskytara,zpěv), Rickard Ahlstrand (bicí,zpěv) + hosté: Johan Axelsson(zpěv), Rickard Mahrle (flétna), Fredrick Folcke (akustická a jazzová kytara), Dan Swanö(zpěv). Identifikace představení: Grind. Počet artistických čísel: 12. Současný stav: stádium rozkladu (R.I.P.).
Bodová akupunktura a rozbor: Nadčasovost. Invence. Jistá míra geniality. Mírně perverzní či spíše nechutná textová tématika související s mikrosvětem lidského organismu, oděná ve dunivě-pískajícím zvukovém obalu. Precizní hudební performance, s mnohdy zarážejícímí dech beroucími pasážemi z produkce všech zúčastněných nástrojů. Jednolitý,ovšem nikoli monotónní nebo plytký nenásilně tvořený komplex. To jsou slova, která mne při poslechu tohoto opusu napadají. Plocha více než 52 minut Vám nabízí možnost bližšího setkání s inteligencí, s rozumem a s jasnou koncepcí tvořeného díla.Valivé tempo kytar je přerušováno místy snad až disharmonicky znějící strunnou elegií, která jakoby by byla implantována z různých žánrových zákoutí panství paní Hudby.Typická je změna kytarových temp a nálad, střídání hutnosti s melodikou, nesčetné množství přechodů.Kapitolou samou o sobě je hra bicích. Střední tempo. Rychlé tempo. Více než rychlé tempo plus ještě něco více. Stroj. Stroj. Stroj. Stroj, který dokáže s citem hladit, stejně jako nenávidět. Cítit, ale přesto se chovat strojově – přirozeně. Tuc… tuc… Tuc.
Resumé neboli závěrečné shrnutí? Toto je grajnd-core made in Sweden. Dobou vzniku starý, ale troufnu si tvrdit, že stále nadčasový. Klepačky, dusot strun, překvapivé dechberoucí kytarové eskapády, hutnost, skrytá překvapení v podobě akustické a jazzové kytary, flétny a melodií, které tyto nástroje produkují. Mozart svého stylu. Dílo, které se nebojím označit za kultovní, a snad i za doporučenou „četbu“ pro každého posluchače Múzy hudební. Díky za pozornost, opona padá spolu s posledním výdechem. Pneumotorax? Exitus---------------