Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Němečtí DEADLOCK, kterým se mě svým rafinovaně namíchaným koktejlem s hlavními ingrediencemi v podobě symfonického black metalu a našlapaného metalcoru podařilo získat, jsou po necelých dvou letech zpátky, aby ještě více rozvinuli svoji vizi fúze zdánlivě neslučitelných proudů v metalové muzice. Tentokrát už s plnou podporou hlasu Sabine Weniger, která na předchozí nahrávce pouze hostovala v několika skladbách.
V současnosti tedy už šestice se na své nové desce nepouští do žádných dalších stylových kotrmelců. Své místo si již našla a nyní nastává čas pro zdokonalování vlastního hudebního rukopisu. V něm hrají prim opět metalcoreové rify s velmi silnou inklinací k výrazné melodice. Právě tato se čím dal více tlačí do popředí na úkor symfoblackových prvků. DEADLOCK se tak na „Wolves“ definitivně rozhodli jít spíše cestičkou vyšlapanou v devadesátých létech zejména dnes tolik citovanými švédskými thrashovými kapelami. Ony vzpomenuté prvky z atmosférického black metalu se nyní omezují pouze na orchestrální intra a mezihry, které bohužel vyznívají dost plasticky a klišovitě. Škoda, že v tomto směru kapela až příliš bazíruje na snaze znít velkolepě a monumentálně. Zatímco na „Earth.Revolt“ byl tento aspekt hudby německých ve velice přijatelné symbióze s ostatními částmi celku, nyní vše zní až příliš šroubovaně a především bez specifické (post)apokalyptické atmosféry, kterou disponoval albový předchůdce.
Těchto momentů však naštěstí není zas příliš mnoho na to, abych pohřbily nesporné kvality kapely. DEADLOCK se přeci jen výrazně více věnují tomu, co jim jde nejlépe. Ostrým rifům a podařeným melodiím. Nyní už plnohodnotná dvojice vokalistů táhne celé album směrem k mnohem větší hitovosti a především hlas Sabiny nejednou evokuje dnes populární gothicrockové kapely jako například WITHIN TEMPATION či EVANESCENCE. Protože k uvedeným spolků zrovna přílišné sympatie nechovám, jsem rád, že v případě DEADLOCK se prozatím jedná pouze o ovlivnění na úrovni práce s vokálními linkami. Nicméně ani němečtí se nebrání tvorbě potenciálních hitů schopných rotace ve vůči tvrdé hudbě čím dál přístupnějším médiím. Hovořím především o skladbě s pořadovým číslem tři – „Code Of Honor“, ke které byl patrně i za tímto účelem pořízen pohříchu nepříliš nápaditý videoklip. Píseň nepostrádá správný tah a v dobrém smyslu i velice chytlavý refrén. Zároveň slouží jako názorná ukázka aktuálního tvůrčího rozpoložení DEADLOCK.
To je pravda, na rozdíl od situace před dvěma lety, pro mne lehkým zklamáním a zároveň i předpokladem, že s další tvorbou této kapely se nejspíše začnu míjet. Navzdory tomu „Wolves“ není rozhodně špatnou deskou. DEADLOCK se na ní prezentují jako vyzrálá kapela s jasným pohledem na věc a především strategií. Schopnost tvořit zdařilé melodie jim zůstala, k čemuž ještě přidali prozatím stravitelnou špetku podbízivosti a schopnosti absorbovat aktuální trendy v metalové muzice.
DEADLOCK se na nové desce prezentují jako vyzrálá kapela s jasným pohledem na věc a především strategií. Schopnost tvořit zdařilé melodie jim zůstala, k čemuž ještě přidali prozatím stravitelnou špetku podbízivosti a schopnosti absorbovat aktuální trendy v metalové muzice.
1. World Domination
2. We Shall All Bleed
3. Code Of Honor
4. Losers' Ballet
5. Dark Cell
6. Crown Of Creation
7. End Begins
8. As Words To Bullets
9. Praeludium II
10. Bloodpact
11. To Where The Skies Are Blue
Diskografie
Bizzaro World (2011) Manifesto (2008) Wolves (2007) Earth.Revolt (2005) Deadlock / Six Reasons To Kill (split CD) (2003) The Arrival (2002) I`ll Wake You, When Spring Awakes (MCD) (2000) Deadlock (7'' vinyl) (1999)
DALŠÍ INFORMACE
Vydáno: 2007 Vydavatel: Lifeforce Records Stopáž: 46:44
Produkce: Sebastian Reichl Studio: Slaughter's Palace
Pokud jste přejedeni HAMMERFALL nebo jich stále nemáte dost, jsou tu TWINS CREW. Kdybych nikdy neslyšel nic podobného, asi bych to velebil. Má to šťávu, dynamiku a slušné refrény. Přestože je švédský power/heavy už dost vybraný rybník, tenhle kapr ujde.
Máte-li rádi naléhavý zpěv Cristera Olssona, procítěné severské riffové preludování a nevadí vám ani švédština, na novém albu EREB ALTOR si jistě najdete to své. Na žádné slavobrány to není, ale i poctivé bušení do kovadliny má kolikrát něco do sebe.
Pořád je všechno v pořádku a americká super grupa jede v kolejích poklidného progrocku. I tentokrát se najdou příjemná místa, celkově mám ale pocit, že docházejí silnější melodické nápady. Snad to bude jen takový ten oddech před něčím větším. Doufejme.
Pojďme si zase užít trochu pravého DM chrastění. MACERATION splňují žánrové atributy na potřebných 100% a doručují desku, ze které budou nadšeni zejména příznivci DISMEMBER nebo GRAVE (ale i BOLT THROWER). Zvuk je tučný, hluboký a deska nepostrádá tlak.
AC/DC war metalu a jejich nová deska. Výrazně podobná těm předchozím. Příznivci REVENGE dostanou klasicky zvrhlý a maximálně agresivní klepec. Tak jako vždycky. A tentokrát rovnou přes 40 minut. No, mě to stačilo dvakrát, potřetí do toho už asi nejdu.
Tak je to konečně venku! Pohrobci geniální tech/death entity SPAWN OF POSSESSION jsou zpět v centru dění. V kůži RETROMORPHOSIS působí robustněji a špinavěji, nicméně i tak je dokážete neomylně identifikovat hned po prvním riffu. Epické zmrtvýchvstání.
GOLGOTHAN REMAINS trochu pročistili zvuk a zvýraznili ULCERATE vibes. Nové EP je pořád hodně agresivní a inspirace novozélandskou ikonou (tentokrát přichází na řadu jejich pozdní tvorba) slouží spíše jako vydatná poleva než jako zásadní konstrukční prvek.