Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Exkluzívnejšia verzia aktuálneho kotúčika bratislavských rockerov a nu-metalistov obsahuje v ručne vyrobenej a zámkom uzatvorenej kovovej klietke okrem samotného digipaku aj tričko, nálepku, odznak a brnkátko. Tú jednoduchšiu tvorí „len“ digipak zabalený v zamrežovanom plastovom „ kondóme“.
Beast jednoducho musí byť stále pod kontrolou. (NO GRAVITY)
Booklet novinky obsahuje okrem textov aj fotografie, ktoré nenájdete nikde inde. Aj samotný kotúčik skrýva dva bonusy, ešte nepožitý (chladný) je z vrchnej strany čisto čierny, no po jeho zahriati v mechanike sa na povrchu objaví silueta beštie a na spodnej strane CD sa nachádza laserový podpis NO GRAVITY. V dnešnej sťahovaco-napaľovacej dobe je takýto prístup vydavateľa poskytujúci kupujúcemu rôzne bonusy viac, ako cenený a vítaný. Vizuálna stránka „The Beast Of“ je neskutočne nabúchaná (ukážka), no ako je na tom audio?
Pod nahrávku sa ako producent podpísal David Koller (ex-LUCIE, KOLLERBAND), pričom samotné nahrávanie prebiehalo v pražskom štúdiu COX. Finálny mix dostal na starosť Ondrěj Ježek (WWW, GNU, POINT, LYSSA, atď.) a o mix singlovky „Haunting Me“ sa postaral držiteľ ocenenia Grammy David Bianco (COAL CHAMBER, DANZIG, AC/DC, Ozzy Osbourne, atď.). Tento prístup k nahrávaniu sa kapele naozaj vyplatil a smelo môžem vyhlásiť, že po zvukovej stránke snáď ešte nič lepšieho na Slovensku nevzniklo. NO GRAVITY nielen zvukovo, ale hlavne hudobne spoľahlivo nakopávajú riť slovenskej oficiálnej mainstreamovej rockovej scéne. A aby som nebol nekonkrétny, tak mi nedá v tejto súvislosti nespomenúť skupinu DESMOD, ktorá sa povedzme, že s podobným štýlom, no s podstatne jednoduchším prístupom k hudbe, dostala na absolútny vrchol popularity. A GLADIATOR snáď ani nemá zmysel spomínať. Zaujímavý mix rockovej hudby, moderného nu-metalu a crossoveru v podaní NO GRAVITY však podľa môjho názoru trpí na dva neduhy. Prvým je neschopnosť napísať (zložiť) naozaj chytľavý, zapamätateľný a veľký hit a druhým je prílišná uhladenosť nahrávky. S neduhom číslo jeden nemám veľký problém, tento fakt je skôr na škodu pre prípadne väčšie presadenie sa skupiny, no neochota aspoň miestami viac „pritlačiť na pílu“ je z môjho pohľadu veľkou chybou. „The Beast Of“ čiastočne chýba to najdôležitejšie, čo tvorí základ tohto hudobného štýlu - živelnosť. A tak tá deklarovaná beštia v názve je na albume hudobne prezentovaná len tým „zubatým“ mačiatkom z obalu. Nemyslím si, že táto mäkkosť dopomôže skupine dobyť slovenský (príp. český) éter, čo bolo, predpokladám, zámerom. Ale radšej sa vrátim od špekulácii k faktom. Štandardne výborným hráčskym výkonom členov skupiny doslova kraľuje perfektný a výborne pasujúci melodicko-rapový(?) vokál, no na druhej strane mi tak trochu vadia síce dobre zahrané, ale príliš jednoduché bicie... Oproti minulosti NO GRAVITY dali väčší priestor nielen producentom a zvukovým inžinierom, ale aj samplom, klávesom a angličtine a tieto zmeny skupine mimoriadne svedčia. Klávesy a samply dodali skupine zvukovú hutnosť a hustotu, no najviac ma potešila angličtina, ktorá mi tak chýbala už na „Inverzii“. Nakoniec môžem skonštatovať, že NO GRAVITY od vydania predchádzajúceho nosiča poriadne pokročili a vydali album, ktorý si zaslúži obdiv minimálne za spracovanie. A ktoré skladby ma najviac zaujali? Úvodna klipovka „My Dark Side“, pestrá „The Beast In You“, depešácky začínajúca singlovka „Haunting Me“ a posledný song, spievaný po slovensky, „Stratený“.
Zmiešané pocity, ktoré mám z tohto diela, spôsobili moje váhanie ohľadom bodového hodnotenia. Nakoniec som sa rozhodol pre magickú sedmičku a hlavným dôvodom pre takéto vysoké hodnotenie je perfektne odvedená producentsko-štúdiová práca. Či sú výsledný zvuk a prevedenie dostatočnou náhradou za mierne pokrivkávajúci obsah, toť otázka, na ktorú si musí každý z poslucháčov odpovedať sám.
1. My Dark Side
2. Running To Atlantis
3. Playing God
4. The Beast In You
5. When Will I Be Famous
6. Haunting Me
7. Plastic Faces
8. In A Daze
9. Silent Cries
10. Obsession
11. The Clone
12. Stratený
NO GRAVITY potvrdzujú tézu o tom, ako zúfalo Slovensko nu-metal nepochopilo.
NO GRAVITY ho navyše nechápu v čase, kedy je neskoro snažiť sa ho hrať aj pre chápajúcich. A keďže celá ich podstata je sústredená v obale, ťažko ho dať bokom a hodnotiť aspoň obsah. Žiaden nie je.
Letité vzývání nové Kingovy autorské tvorby je s aktuálním singlem snad již definitině na začátku svého konce, i když musím říct, že 5 let starý ojedinělý kus "Masquerade Of Madness" zněl poměrně výživněji. Tak snad to tak ale kompletní album nenechá.
Posledný koncert zásadnej kapely. Silná finálna zostava s Frantom Štormom a Silenthellom, rytmikou ex-AVENGER a Petrom "Blackoshom" Hošekom, robustný "best of" playlist a poctivé balenie = hodnotný rozlúčkový artefakt. Len ten zvuk mohol byť priebojnejší.
Byli u rozmachu švédského melodického deathu a nahráli dvě alba. To druhé však nevydali, mezitím se rozutekli do jiných skupin. Po třiceti letech se dali znovu do kupy, a kromě nového materiálu vydávají i ono druhé album. Pěkná exkurze do devadesátých let
V rámci žánru celkem unikátní deska s výraznou basou, která k sobě váže epileptické rozervané screamo, epické post-hardcorové pasáže a syntezátorové linky. Italům z Ligurie se povedlo navázat na dřevní klasiku a přidat něco svého.
Přes veškerou maskovanou a krvavou image předvádí obrození MUSHROOMHEAD především tradičnější hardrock/metalovou klasiku. Občas se v riffech, řevu a osobité melodice objeví připomenutí, že skupina měla kdysi své specifické kouzlo, ale to už je dnes pryč.
Hudba téhle party z Manchesteru je ukázkou klasické stoner doom školy a jako posluchač balancuji na vážkách, zda už je to příliš klišé, nebo stále ještě dostatečně zajímavé. Ale odkazy na sabbatovské vlivy celkem fungují, takže snad dobrý.
Jak dí kolega Noisy. Velmi slušná deska, zdařile zlámaná skládanka ULCERATE a GORGUTS postavená však na tučnějších a brutálnějších základech. Těžký poslech, je to jako když chcete vylézt osmičkovou cestu a máte k dispozici tak třetinu použitelných chytů.