OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Máme-li se ještě vrátit k tomu nejzajímavějšímu, co loňský rok nabídl v rámci kytarových prostných, musíme zákonitě skončit u posledního sólového záseku PAULa GILBERTa „Silence Followed By A Deafening Roar“. Čistě instrumentální nahrávka, kde Paula za černobílou hradbou podporuje manželka Emi a spolehlivě tlačí rytmika Bowders/Szuter, má totiž všechny předpoklady zaujmout i posluchače, kteří jinak pro podobné kytarové hrdiny nemají než útrpné ušklíbnutí. Střihoruký Paul totiž není jen šikovný technik, v jakého se při troše píle může vycvičit kde který kytarista, nýbrž k instrumentální bravuře přihazuje i tu nejdůležitější přidanou hodnotu – a sice čistý melodický nápad zabalený do chytré aranže. A to ve výsledku dává nadmíru příjemné album, které je sice tradiční, jak jen „kytarové“ album může být, avšak zároveň působí naprosto uvolněně, „písničkově“ (můžu-li to takto napsat), a nenudí v onaniích odnikud nikam. Tady mají všechny tóny svá pevná místa, sóla mají vývoj, gradaci, vrcholy, zklidnění i sprinty, jak je zrovna potřeba. Hodně vyrovnaná kolekce, bez hluchých míst, takové je Ticho, co následuje po ohlušujícím řevu. Navíc spolehlivě zabírá i naživo, tak mu zkuste dát šanci.
8 / 10
Hezké album, zejména skladba Eudaimonia se mi tam líbí.
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.