OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Američtí mladíci, kteří čerstvě přelezli dvacítku, se nám agilně hlásí s třetí vypečenou řadovkou, kterou se snaží dobýt trůn technické extrémní hudby v zemích za velkou louží. Sebranka na sebe přitáhla pozornost již v teenage věku albovým debutem „Shut It Down“, za kterým následoval s dvouletým odstupem mnohem vyspělejší zásek zvaný „Empires“. Dodat bych měl, že někteří členové tohoto spolku měli při nahrávání debutového alba čerstvých patnáct let. Vzestupnou tendenci na poli technicky orientovaného extrémního kovu potvrzují i aktuální nahrávkou „Animal“, která je třaskavým granátem, až po okraj naplněným výbušnou směsí thrashe, technického death metalu a hardcoru. Záměrně se chci vyhnout slovu metalcore, neboť ačkoliv se o ANMOSITY dá s přehledem říci, že znějí velmi současně, nerad bych je házel do jednoho pytle s některými trendovými rychlokvaškami. Aktuální album nabízí nesmírně nabušený materiál, který připomíná vjem, kdy vyhladovělý noční mlsal, najde ve spíži bohatou bonboniéru plnou rozličných pokladů zalitých v čokoládě. Každou chvíli vnímáte jinou chuť, s každým soustem si po jazyce válíte jiné lahůdky, kterými napájíte chuťové pohárky. Podobnou pochutinou jsou tito mladí týpci ze San Francisca pro metalové uši.
Album je napěchováno nehorázným množstvím nasupené energie, motivy se rychle střídají, neopomíná se na sypačky, kytarové sólování, ani precizní thrashing. Vše navzdory tomu působí celkem homogenně a soudržně, žádné účelově znějící a nelogické spatlance, ani žádné pejsko-kočičí dorty se nekonají. Nad tím vším blije a vříská zvíře zvané Leo Miller, který nemá hlasem daleko k prskající kočkovité šelmě. Vyznavači nápaditých bubeníků si jednoznačně také přijdou na své, neboť rytmika zde rozhodně není jen od toho, aby se kytaristé ve své heroické práci neztráceli v rytmu. To, co na aktuální řadové nahrávce najdete, se dá s klidným svědomím nazvat brilantní přehlídkou metalové bubenické práce. „Animal“ má velmi silný „nájezd“, v polovině se ubírá zlehounka v akceleraci, ale v koloritu desky to vůbec nevadí, neboť i tak je tempo celkem vražedné. ANIMOSITY tímto počinem potvrdili roli svoji mladého a nevybouřeného zaoceánského černého koně na poli extrémní hudby, od kterého můžeme čekat opravdu ledacos, neboť kvalitativní laťka se s každou fošnou nekompromisně zvyšuje.
Mladý, nevybouřený a technicky excelentně zvládnutý death metal se silnou příměsí thrashe a hardcoru, který svoji živelností, stylovou otevřeností a energickou našplánutostí strká do kapsy většinu příbuzných kapel.
9 / 10
Leo Miller
- zpěv
Frank Costa
- kytara
Chase Fraser
- kytara
Evan Brewer
- basa
Navene Kopperweis
- bicí
1. Terrorstorm
2. Tooth Grinder
3. Bombs Over Rome
4. Evangelicult
5. Animal
6. Plunder Incorporated
7. Operating From The Ditch
8. You Can't Win
9. Progression In Defeat
10. Elucidation
11. A Passionate Journey
Animosity & Drumcorps: Altered Beast (EP) (2008)
Animal (2007)
Empires (2005)
Shut It Down (2003)
Hellraiser (demo) (2002)
Vydáno: 2007
Vydavatel: Metal Blade Records
Stopáž: 28:37
Produkce: Animosity
Američtí mladíci jsou další kvalitní a chutnou čerstvou krví na podle mého názoru kvalitativně se zcvrkávající death metalové scéně. Technicky jsou vybaveni velice slušně a v celé té touze po co největší hudební smršti jim nechybí ani slušné kompoziční schopnosti. Rozhodně nadějný počin a rozhodně nahrávka, která nepostrádá smysl. Možná je to jen můj dojem pamětníka, ale v některých chvílích mi docela silně přípomínají DYING FETUS z devadesátých let.
-bez slovního hodnocení-
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.