OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Román Roberta Saviana „Gomora“ vzbudil ohlas jak svými literárními kvalitami, tak poněkud „rushdieovským“ osudem autora, na kterého má od té doby pifku (doslova a do písmene) neapolská zločinecká organizace Camorra. Film Roberta Garroneho na motivy knihy zaznamenal úspěch u kritiky, o čemž svědčí hlavní cena z Cannes, ale u diváků si vede podstatně hůř. Bohužel, když se řekne mob movie, očekává běžný divák stále heroické a poetické příběhy mafiánských hrdinů. Filmová „Gomora“ ale nenabízí nic víc než striktně dokumentární, odtažitý, chladný a za každou cenu realistický obraz neapolského podsvětí. Jako kdyby se štáb vypravil doprostřed dění a nasnímal osudy několika postav, jejich osud diktuje zločin. Spektakulární je pro něj sprosté slovo, brutalita a zmar jeho všednodenností a neokázalou kulisou. Garrone nenabízí žádné vějičky, pouze betonovou hmotu nijak zvlášť strukturovaného vyprávění, z něhož postupem času vysvítá tak drastický a odlidštěný obraz skutečnosti a nové mafie, že se tají dech. Rozhodně jeden z nejlepších evropských filmů na aktuální téma z posledních let.
8,5 / 10
Vydáno: 2008
Vydavatel: Rai Cinema
GOMORA (Itálie). Režie: Roberto Garrone, 137 minut.
-bez slovního hodnocení-
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.