Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Mladí frantíci z KID WISE mají ve své aktuální nahrávce cosi magicky nespecifikovatelného. Takovou šmrncovní esenci plnou telecího nadšení a nových pohledů na svět, který ve svém věku objevují a díky svojí hudbě zprostředkovávají světu. Mnohdy je podobný duch zachycen na prvních nahrávkách kapel, co následně velmi rychle prorazily. Jsem si jist, že tato aura se za pár let z jejich tvorby vytratí a dost možná na nás budou zanedlouho shlížet z pódií velkých hal, protože potenciál v nich ukrytý brzy přitáhne nějakou větší nahrávací společnost.
Náladová indie rocková vize světa si na aktuální nahrávce ráda hraje s klavírními i tklivými smyčcovými podkresy a místy skladby natahuje i do více jak desetiminutových stopáží. Tvorba kapely mi zdaleka nejen vizuálem videí lehce připomíná ruskou výtečnost zvanou MOTORAMA nebo švédy JENIFEREVER, jen s tím rozdílem, že KID WISE více šlapou do atmosféry. Díky tomu působí jako citlivá nenásilná kytarovka, která je rozkročena někde mezi melancholický chilloutem, post-rockem a progresivním popem.
Když jsem „Renaissance“ slyšel poprvé, kapelu jsem téměř neznal a rozhodně jsem nečekal, že za ní stojí tak mladí hudebníci. Jsem přesvědčený o tom, že pokud kluci nezratí drive, múzy a pracovitost nebo se nepoštěkají při nahrávání plnohodnotného následníka tohoto třípísňového EP, můžeme od nich čekat velké věci.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.
Koncepčný album, zaujímaví hostia (Ian Anderson z JETHRO TULL, Joey Tempest z... EUROPE?!), návrat growlingu(!), orchester, hammondy, moogy a mellotron, obal od Travisa Smitha a veľa paragrafov. Čo sa môže pokaziť? Podľa prvých posluchov sa zdá, že nič!