OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
No on je spis problem ve me, ze jsme liny kamkoliv vyjet na koncert... :D
no okolo hrajú celkom často. ale tento rok majú úplnú koncertnú pauzu a zahrajú len v Nórsku kvôli tej živej doske.
diky za odpoved, Oracle mam (pouze v mp3) a original CD uz asi k dostani nebude.
Skoda ze se Sunn O))) vyhybaji CR :)
nezpiva
novy album sa pripravuje/nahrava, ale release nie je znamy, zatial vychadza na vinyle zivak z kostola v Bergene (Domkirken)
inak po Black One uz vyslo Oracle, co je vlastne tiez studiovka
a jeste dotaz k Flight of the Behemoth. Ve F. W. T. B. T. to nekdo zpiva, nebo ne ? :)
nevite nekdo kdy maji vydat nove CD (ne live album) ?
Limitka povodne urcena na predaj na turne (1000 kopii), teraz vyjde ako druhy disk japonskej re-edicie "Black One".
Je to live album z maja 2006. Tracklist tvoria orthodox caveman, hollow-cave, reptile lux a candle goat/bathori.
Nasel jsem zminku o cemsi zvanem "La Mort Noir dans Esch/Alzette" - ze by nove album?
tak to si musim zohnat :)
mno, ale mam pocit, ze jsem z toho slysel nejake ukazky a bylo to docela jalove... to se ference teda moc nevyznamenal :)
ano, to je ono
ted jsem si to precetl.. to je ta deska "jakoze perdition city" nebo jeste nejaka jina?
jinak pomerne prekvapeni, ze se tam recenze na tohle objevila...
Co si cital His Voice? Ak ano, tak ma celkom zaujala recenzia na DUSK - vychvalili to do neba
jen jsem si dnes vzpomnel na tuhle debatu, kdyz jsem cetl intie s francisco lopezem...
"Uvazuji-li nad nyni jiz historickou otazkou, jsou-li zvuky kollem nas hudbou, ma osobni odpoved je solipsisticka a vychazi z aktu rozhodnuti. Myslim si, ze hudba je vytvarena, poslouchame-li neco jako hudbu. K tomu je nutne uvedomovat si, ze mnoho typicke hudby neni v kontextu dnesniho kazdodenniho zivota nicim jinym nez hlukem."
hlavne ta posledni veta je trefna :) pripomnelo mi to dobry bonmot Masami Akity (Merzbow) ohledne noisu.. bylo to neco v intencich "pokud povazujete noise za neprijemne, iritujici a nehudebni zvuky, pak je pro mne noisem soucasna pop music" :)))
Zajímavé téma, ale je to složité, složité, protože i mluvené slovo přece má mnoho rovin a záleží, na kterou člověk zaměřní pozornost, navíc je mnoho žánrů, kde je neodmyslitelnou součástí hudby (rap, melodram, sprechgesang...bla bla...)
Já tomu rozumím tak, že hudbou může být cokoliv, že to v zásadě záleží na posluchači, na tom, jak dokáže vnímat svoje okolí, ale zvuky prostředí jsou nahodilá záležitost. Hudba v tradičním smyslu je pak vlastně zvláštní situace, kdy odborník (skladatel, muzikant) dělá část práce za posluchače tím, že mu servíruje něco, co už nějaké sdělení/řád obsahuje. Mám dojem, že některé lidi rozčiluje, že "větráky" :-) mohou být považovány za hudbu, jako kdyby to mělo zrušit hudbu jak se tradičně vnímá. Ale tak to není, není to žádné rušení, ale jen rozšíření toho, co hudba může být.... Již tisíckrát zmíněný John Cage se k této diskuzi vyjádřil stručně a pěkně "Which is more musical, a truck passing by a factory or a truck passing by a music school?"
niektori ludia maju taky hlas, ktory je prijemny na posluch a dokaze uputat a staci len aby normalne rozpravali...napriklad taky ten hruby hlas komentarov v niektorych americkych traileroch, alebo som sa stretol so zenou - predavackou - u ktorej som si prial, aby neprestavala rozpravat, lebo ma jej hlas nesmierne zaujal. takze podla tej dreckusovej anglickej definicie by i rec mohla byt hudbou
K tomu hovorenemu slovu..
Nedavno som pozeral nejaky film.. uz neviem ci bol azijsky, ale na tom vlastne nezalezi. No bola tam scena kde telefonoval nejaky aziat a hovoril pre mna nezrozumitelnou recou. Tu scenku som si pustil par krat dokola, lebo to znelo perfektne, povedal by som az melodicky.. Takze je to prave o tej interpretacii, kedze mozog nedokazal rec interpretovat.
Batt initially vowed to fight the suit, even going so far as to claim that his piece is "a much better silent piece. I have been able to say in one minute what Cage could only say in four minutes and 33 seconds." Batt told the London Independent that "My silence is original silence, not a quotation from his silence."
ještě by se dalo říct, že hudba je každé dílo, které tak umělec označí :)
je nakonec úplně jedno, že to budou všichni ostatní považovat za nesmysl :)
btw na dovršení téhle debaty, další "klasika", tentokrát od toho též zmíněného Johna Cage:
http://en.wikipedia.org/wiki/4%E2%80%B233%E2%80%B3
(zejmena doproucuji sekce recordings a other cultural references :)
dreckus: cim sa dostavame k uplne obycajnej definicii, ze hudba neexistuje.. existuju len jej posluchaci, ktori v konkretnom case na konkretnom mieste dekoduju isty zvuk ako hudbu..
co je mala uprava tej anglickej vety, pretoze clovek moze mat zamer dekodovat nieco ako nieco, no stale to nemusi znamenat, ze sa mu to napriek snahe podari..
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Vložit diskusní příspěvek