OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Hooya: tak to asi nevyjde, jelikož se bude hrát z Ritualu a Okultisty.
Hooya: Tak s takovou samozřejmostí počítají naprosto všichni !! :)
mně je jedno, kdo vystoupí..., hlavně aby zaznělo Ach synku, synku
Mimochodem, co říkáte na slíbený koncert MH letos v létě? Mně to přijde dost absurdní, ale spousta lidí bude určitě ráda. Jsem zvědav na složení, tipoval bych Štorm + mladší muzikanti, ze zbytku původních si nedovedu nikoho moc představit. Snad Silenthella...
avram: Vyjádříl´s to přesně. Já jsem Torr přestal poslouchat v době Armageddon (no dobře - z povzdálí jsem znal ještě Institut a Chcípni a Kladivo na čarodějnice jsem si párkrát s chutí poslechl - zavzpomínal). Když před pár lety hráli u nás ve městě, šel jsem se podívat a bylo to slušné. Ota Hereš je dobrý kytarista a hráli hlavně z Kladiva, takže jsem si to celkem užil. Bylo to ale ještě s Vlastou, dnes bych už nešel. Prostě Torr pro mě znamená Vlasta Henych a spol. a doba před třiceti lety, takže když vzpomínka, tak na originál. Zajímavý by to bylo i se Švarcem, ale kdoví, jestli by to dal jako Hereš...
adam: Jednoduchá otázka, složitější odpověď. Na festivalu asi většina z nás, co na nich vyrůstala, nevynechá příležitost zavzpomínat na mládí. Když vyjde nová deska, ze zvědavosti si pustíme nějaké skladby na Youtube. A do přehrávače občas strčíme Made In Hell, protože jako jediné kombinuje dobrý zvuk i hitové vypalovačky.
torr to ještě dneska někdo poslouchá????
Ved prave, ze sa na to zvysoka vy... Mohlo to byt niekde inde.
Inak trochu namiesali aj Root. V UG ale poriadny vietor rozduchali chlapi z Lykathea Aflame.
panteraj: A přitom všichni vědí, že MH hráli a hrají "true dejvician total mystic and occult black metal". Prý jim Euronymous z Mayhem nabízel smlouvu na desku u těch jeho Deathlike Silence, ale muselo by se to podepisovat v Oslo, na což se Dejvičáci zvysoka vy...
Jo, Masters Hammer beru, že měli nějaký vliv i v zahraničí. Asi jako jediná CZE/SVK metalová kapela.
"Fenriz, the drummer for Norwegian black metal band Darkthrone, said on the band’s MySpace that the Master’s Hammer debut LP Ritual from 1991 “is actually the first Norwegian black metal album, even though they are from Czechoslovakia.”
zdroj - http://rawalternative.com/tag/masters-hammer/
Jaky byl prosim vliv MH na scenu? Ze na ne prisahala kazda druha manicka - ikdyz hudebne, vizuelne, koncepcne , filozoficky byli uplne jinde? IMO na vetsine CZ metalovych kapel byl nejzajimavejsi fakt, ze jako domaci furt nekde hrali a dalo se chodit vicemene pored na koncerty... Originalnejsi kapely to mely a maji tezky, protoze vetsinovy/prumerny posluchac je - bez urazky - spise prostacek bez vkusu. A mam pocit, ze zrovna thrash ve svete byl uplne ale uplne jinde... ale tak zase ja nejsem (nastesti) metalista //:=]
ad Ferat: O tychto prepojeniach som nevedel, hudobne to mali zmaknute (aj ked trochu do Kreatoru, ale kto nebol?) Rainhold (skladba) je najlepsia CZ thrashova vec, amen!
Peter: Ta biedny stav nepanuje len na CZ scene, celkovo kvantita brutalne drti kvalitu, o zvukovych standardoch nehovoriac.
A ten Asmodeus je prostě hrozně dobrá kapela ... Past na Davida Kleinera si strašně moc užívám, stejně jako většínu předchozích desek (nebaví mě akorát ta středověká...)
pro panteraje
Ono také do 89 to byl underground - tudíž zakázané ovoce, no a po 89 se mohlo skoro vše a hlavně byla natěšenost.Velice rychle zmizela a zůstala setrvačnost.Asi proto to vypadá tak zoufale.
panteraj: Ferat měli vyloženě smůlu - dostali se na kultovní Ultrametal, který byl startem pro první alba tehdy hvězdných kapel - Debustrol, MH, Kabát (!!!) a trochu míň slavných V.A.R. Feratí deska Rainhold tehdy vyšla s několikaletým odstupem - v době, kdy karty už byly rozdány. A jediní, kteří to na Ultrametalu prosrali úplně, byli Moriorr, kteří desku vydali až před pár lety, i když se objevili i na druhým tehdy důležitým sampleru Death Metal Session. Ale zase se Ferati rozprchli do různých dalších kapel - Alan Reisich bubnoval u Debustrol, Ota Husák brilantně vypomohl Asmodeu,... ano, Ferat měli prostě pech
JJ, uz len kvoli MH sa da CZ scena brat vazne.
Eh, toho boli mraky, mna kedysi este bral Ferat a ich Rainhold:)
A u MH je to zas úplně někde jinde... takovýhle životopis nemá snad žádná jiná kapela na světě :)
Aha, taky sorry za double, ani nevím jak to tam skočilo.
Debustrol je takový zajímavý fenomén - oni jsou stejně aktivní kapela někde v čele scény (nebo aspoň popularity) jako v době Neuropatologa... to je snad jediná tehdy takhle populární kapela, která to dodnes táhne a není to vyžírání vlastní podstaty. Jinými slovy, u většiny "legend" stejně většina jejich fans pořád dokola omílá alba ze začátku devadesátých let, u Debustrolu něco takovýho vůbec není. Jejich současný album je stejně důležitý a probíraný jako to první. Za to klukům pojizerskejm klobouk dolů.
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Vložit diskusní příspěvek