OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
-bez slovního hodnocení-
Po vydaní u mňa zavládlo určité sklamanie, pretože na takto očakávaný album som dostal veľmi málo oproti majestátnemu "šogúnovi", ktorý je podľa mňa určite vrcholom Trivium a už takmer určite opus magnumom, ktorý bol spomenutý v tunajšej recenzii. Bol som sklamaný že nepokračovali tam kde začali na predošlej doske - dlhé, epické kompozície, množstvo vrstiev, výborné gitarové sóla, sedemstrunové gitary,... to všetko je na "In Waves" oholené až na kosť a kapela sa snažila vrátiť niekam ku "Ascendancy", lenže ten pokus im až tak nevyšiel. Chlapci nám ale predsa len dokázali medzi kopou niekoľkých menej výrazných naservírovať aj niekoľko výborných skladieb, medzi ktoré radím najmä "Black", "Watch the World Burn", "Built to Fall", "Forsake not the Dream", "Of All these Yesterdays" a pre mňa vrchol albumu "Caustic are the Ties that Bind", čo je naprosto fantastická skladba s vynikajúcim gitarovým sólom, ktoré títo chlapci kedysi tak dobre vedeli. Chválim ešte pekné outro "Leaving this World Behind". Nakoniec som si po čase na "In Waves" celkom zvykol, takže až také sklamanie to nebolo, ale oproti tomu čo chlapci dokázali na skvostnej trojici Ascendancy - The Crusade - Shogun mu chýba dosť veľa. Takže za sedem a pol. EDIT 28.9.2016: Tento rok som sa k "In Waves" po dlhšej dobe vrátil a musím zdvihnúť bodové hodnotenie, pretože album u mňa strašne vyrástol odkedy som ho tu hodnotil. Z tých menej výrazných skladieb (napr. A Skyline's Severance) sa stali pecky ktoré zbožňujem rovnako ako tie čo som vyššie uviedol. Týmto je prakticky tento album okrem zbytočného intra Ensnare the Sun bez slabého miesta. Dvíham na deväť bodov a polboda k tomu za pekné texty, digipack a bonusové DVD.
-bez slovního hodnocení-
vcelku podareny album, lepsie ako som ocakaval... oproti Shogunovi trosku "pesnickovejsie", ale tych songov je tam faktze seredne moc... vyhodit 5-6 menej vydarenych kuskov a priratajte si jeden a pol bodu...
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
Na první poslech skvělé, ale časem se oposlouchá... Přesto nechápu, proč je tolik lidí označuje jako klon Metallicy. Na té jsem vyrůstal, a přesto jediná pojítka mezi těmito dvěma kapelami vidím na albu The Crusade...
Skvělé album
Asi 3 výborné songy, zbytek klasický průměrný Trivium. To je na tak moc dlouhou desku málo.
Zlodejíčkovia! :) ale pre mladu generaciu ,ktora mozno nepozna kto ktoru pasaz kedy nahral mozu byt modla.
-bez slovního hodnocení-
Tak na 4 pocutia a koniec. Nuda, silenie sa. A to som ich pokladal za nadej metalu.
Tak ja som s albumom spokojný.. síce fakt mi chýba ten progresívny štýl, čo hrali na Shogun, ale podľa mňa je tento album veľmi dobrý melodický, metalový a súčasný .. mne vadia na tomto albume v podstate len tie "hitovky" ako Grey So Dark alebo Build To Fall - aj keď sú to vcelku dobré pesničky, ku Trivium a na tomto albume mi proste nesedia.. na druhú stranu sa mi páčia ich vypaľovačky ako Dusk Dismantled - black/death/metalcore, A Skyline's Severance, Chaos Reigns, hymna Watch The World Burn, Caustic Are the Ties That Bind alebo Black.. fakt čo sa týka moderných metalcoreových kapiel, je tento album v tomto roku jednotkou.. ale nabudúce by bolo lepšie trochu toho "Šhoguna" :D
Opat klon Metallica, ale lepsi tento klon ako ostatne klony. V pasazach kde sa Trivium hraju na metalcore im to moc nejde. Refren In Waves je mimoriadne chytlavy.
-bez slovního hodnocení-
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.