VLOŽIT DISKUSNÍ PŘÍSPĚVEK

METALLICA - Ride The Lightning - zpět na článek

E. Huml E. Huml | 20.6.2010 18:19

Já si osobně nemyslí, že „depešáci“ vs metalisti byli kdy v konfliktu. Naopak se domnívám, že míra tolerance obou táborů byla až podezřele velká. Sám jsem založením rocker/metalista a nemám jediný problém s žádným z alb Depeche Mode. Paralelou je dnešní tolerance takových MUSE ze strany metalistů/hard rockerů. Řešit Ulrichovi instrumentální kvality mi přijde zbytečné. Kapela sice s nějakými změnami funguje desítky let a úspěšně. Ulrich buď jak buď stál u jejího zrodu a nevidím problém v tom, že je to spíš silový než technický hráč. Pro mě má Metallica nějaký ksicht, který mě dnes s odstupem let nijak (v žádném stádiu vývoje) neobtěžuje. Osobně si spíš neumím představit, že by ji Lars opustil. To by mi naopak něco chybělo. Já její alba vnímám jako kolektivní dílo, které pro mě hodnotu má, pro jiného ne. O tom to nakonec je, že? Jinak by jiné party zhynuly na úbytě, ne? Neupírám nikomu jeho pohled na věc (pokud není mimo, jako srovnání Ulrich, Beart, Bonham). Zabývat se myšlenkou, zda se ještě kdy objeví synonymum doby, jakým byli maidni, judas, metla nebo floydi či Nirvana mi přijde zbytečné. Nejsem vizionář! Nikdo z nás to nemůže spolehlivě vyvrátit ani potvrdit. Vývoj tu je, tak nebuďme škarohlídy :) Opeth osobně, stejně jako Stray vnímám coby skvělou, leč kapelu pro užší okruh posluchačů. Nechal bych tohle koňovi, neb jinak tu budeme týdny vypisovat každý své osobní favority/kandidáty na takový post. Navíc si myslím, že teď není ta pravá doba. Nejdřív musí dojít ke změně pohledu na metal jako takový, a pak, snad…
Díky Slaveno :)

Slaveno Slaveno | 20.6.2010 18:11

E. Huml, ja si myslím, že Tvoje komentáre sú veľmi fundované, v hudbe sa vyznáš a preto pokiaľ máš čo povedať, tak reaguj koľko uznáš za vhodné :)
Čo sa týka Metallicy je to skutočne veľká kapela, ktorá dokázala to o čo sa ostatné (možno aj nadanejšie) skupiny pokúšajú márne. Boli v pravý čas na pravom mieste, prišli s hudbou, ktorá bola tvrdšia, ako bolo do tej doby zvykom, jednoduchý recept, ktorý proste dokonale zafungoval. Samozrejme toto všetko bolo potrebné podporiť nápadmi a oni ich proste mali a to nielen v priebehu 80-tych rokov (aj v priebehu 90-tych prišli s niečim, čo nikto nečakal a hudba je to fantastická, len treba otvoriť oči) a zrazu tu bol úspech a plným právom zaslúžený. Metallicu vždy tvorili osobnosti, aj keď Ulrich je možno šašo, ale treba si uvedomiť, že má na tom všetkom svoj nepopierateľný podiel. Úspech proste zmení každého a je naivné si myslieť, že by práve Metallica mala byť výnimkou. Už to proste nie sú tí odhodlaní mladíci ako v čase prvých 3 dosiek. Z kapely sa postupne stala firma (tak ako IM, Judas Priest a i.), dnes sú to v prvom rade šikovní obchodníci, ktorí si vedia všetko pekne spočítať. Keď treba spraviť škandál spravia ho, keď usúdia, že je potrebný "návrat" ku koreňom, nie je žiadny problém. Nikto ich k tomu nenúti, oni sú proste tí, ktorí si môžu dovoliť určovať podmienky a myslím, že je to tak správne. Stále je to kapela, ktorá tu nie je len za zásluhy, aj posledný album je veľmi dobrý, len treba mať na zreteli, že to všetko dnes už nejde tak nejak zo srdca...

Stray Stray | 20.6.2010 18:04

Až bude vědět i moje babi, kdo jsou to Opeth, pak prosím, ale takhle? :D

Stray Stray | 20.6.2010 18:03

Opeth? Blbost, vždyt maj fanoušky jenom mezi lidma, co hudbu sledují a sbíraj. Tomu neříkám velký průlom. :-)

Draconian | 20.6.2010 18:02

Tak já si myslím, že opravdu už jen tak žádný titán podobný Maidenům nebo Metallice nebude. I když trochu se jim blíží Rammstein nebo Slipknot, alespon nějakou prodejností a vlivem, ale samozřejmně tak "velcí" jako metallica nikdy nebudou. Co se tíče předešlého příspěvku, tak Opeth jsou trochu někde jinde. Jsou hvězdy na prog metalové scéně, ale kdo zná Metallicu a kdo Opeth? Ted to myslím kdo z lidí, co metal neposlouchají.
P.S. Jinak já Opeth zbožnuji, ale je to furt underground.

Mbody Mbody | 20.6.2010 17:49

ale prt;
Metallica ma nasledovnika, poslednych 10 rokov patrilo podla mna kapele OPETH, to ze na nich nepride 35 tisic dusi, to je skor o marketingu, generacnom rozdieli a zmene v popkulture...

uz nikdy ziadny hud.titani nebudu, spolocnost je fragmentovana cim dalej tym viac a masova uniformita depesaci vs metalisti je minulostou.

no a mimochodom z big 4 boli suverenne najslabsi, ten Lars to je kuriozita, ktora budi usmev a nove skladby nenudili iba mna :-)

Stray Stray | 20.6.2010 17:05

bod 2.) znamená - nebylo jednosezonní záležitostí

Stray Stray | 20.6.2010 17:03

E.Huml: Velmi dobře. METALLICA na své nástupce stále čeká. Žezlo přebrala od Maidenů snad někdy koncem osmdesátých let a dodnes nemá komu jej dát. Co na tom, že tam je bubeník, kterej neni nejlepší? Její úspěch je po hudební stránce propojení několika přímek - 1.) na prvních albech přišla s něčím novým, 2.) to nové nebylo vůbec blbé a hlavně za 3.)to nové oslovilo miliony. Bez ani jedné z těchto tří vlastností se nelze o post následovníka ucházet. On ani dosud nepřišel.

E. Huml E. Huml | 20.6.2010 16:57

Někdo mi tu naznačil, že bych se neměl míchat stále do diskuzí. Nevím přesně, jak to myslel a proč. Na straně druhé si myslím, že Stray oprávněně chrání pravé hodnoty. Kontinuita vývoje je věcí, kterou nemůžeme zpochybnit. Jedno bez druhého by prostě nebylo a expresivně řečeno, dějiny metalu nezačaly vznikem Korn! Na straně druhé, tímto momentem ani nekončí. Metallica je součástí/fází tohoto nekonečného vývoje. Její význam nelze z žádného úhlu pohledu zpochybnit. Zpochybnit lze ovšem jistě bláboly, kdy jsou vedle sebe stavěna jména, jako Ulrich a Peart nebo Bonham. Že na Metalopolisu poslední dobou defilují jména kapel, která zde defilují, asi o něčem vypovídá. Z názvu zinu vyplývá, že mluvíme předně o metalu/hard rocku, a tak mě napadá, že klony punku a dalších specifických žánrů mají svá vlastní hájemství, kde je možné se nad danými tématy rozepisovat. Metal sám osobě byl v průběhu několika málo minulých let (aniž by o to stál) klonován s jinými žánry. Tady asi někomu docvaklo, že je to „slepá ulička“ a snaží se možná o návrat k primárním hodnotám. Pak je oprášení jmen jako Black Sabbath nebo Metallica určitě na místě. Nakonec při troše tolerance by k žádným konfliktům docházet nemuselo, protože ve finále se bavíme buď jak buď o hudbě, která, ať chce nebo ne, stojí na okraji zájmu.

paax paax | 20.6.2010 16:24

DW: píšeš hovna... sory

rob rob | 20.6.2010 15:06

TO: DW - [20.6.2010 13:08]
radši zastydlej, než se zařadit mezi fanoušky Slipknot, apod.

Hooya Hooya | 20.6.2010 14:19

DW: pivo se nedalo pít, opravdová zloba!

ozzy ozzy | Prasina - [19.6.2010 19:38] | 20.6.2010 13:36

To, že sú hociktorí technickejí než hociktorý metalový drummer mi už tiež pripadá ako mýtus.

DW | 20.6.2010 13:08

Prostě mě už ubíjí značná část českýho publika, pro který je Metallica už 150 let vrcholem metalu, to fakt nemá smysl. Věřím že Sonicsphere jste si všichni užili, vypilo se hodně piva a snědlo hodně klobás, ale já už na to nemám. Podívám se napravo do Avenue a vidim tam Black Sabbath, Iron Maiden, Dio a říkám si, že tady zůstanem zastydlý ještě hodně dlouho. Roky plynou ale hudební preference zůstávaj. Tímto zdravím kluky hlavně z Mortemu, doufám, že vás to ještě baví pánové :)

Stray Stray | 20.6.2010 12:43

Metallica jsou "Brazilci z Velké čtyřky"! :-))

Hooya | 20.6.2010 12:37

souhlas s přebráním poháru :))

chrobak | 20.6.2010 12:33

Stray - [20.6.2010 10:34]

:-)) No comment.

Ale máš pravdu aspoň v tom, že je nejslavnější.

Stray Stray | 20.6.2010 11:23

Ve chvíli, kdy je stěžovatelem na METALLICU zmíněn bubeník z RUSH, tak od této chvíle nemá smysl do této diskuse už chodit. :-))

Pekárek | to Yoss | 20.6.2010 11:03

No to je znalostní laťka:). Ta jména přece musí znát každý, kdo jen o něco více přičuchnul k rockové, resp. metalové muzice.
Znalost hry těchto nabušenců mi pochopitelně nebrání ve vychutnání Ride.

Stray | 20.6.2010 10:34

Např. včera Lars odehrál další perfektní koncert. Necháp, co kdo furt řeší, vždyt je to přeci jedno, že nejslavnější současná kapela prostě nemá nejlepšího bubeníka, i tak hraje koncerty, který jí ty údajně lepší hráči mohou jen závidět...včera to METLA znovu všechno spláchla a přebrala pohár FIFA! :-))