BLOOD INCANTATION - Absolute Elsewhere
Při prvním poslechu mi to sice připadalo jako když pejsek s kočičkou vařili dort, ale nakonec si to sedlo a je z toho opravdu příjemná krmě, sice hodně kořeněná všemožnými extrémy, ale chutná to skvěle.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
to jo ale i tam v nich bylo něco na zub i pro náročnější ucho,ať už skvěle zaaranžovanej saxík v Another Day nebo celková dynamika Pull me under...pokud by měli být líbívý tímhle způsobem kterej klade na posluchače nějaký nároky,jen tak dál:)
Třeba Another Time nebo Pull Me Under? :)
Prostě všeho s mírou - DT jsou písničkový a vždy byli líbiví - ty jejich "hitovky" najdete i na images and words - jedno z jejich (ne-li vůbec nej) alb.
Myslím, že I Walk Beside You je vynikající skladba, líbivá a jednodušší a vůbec bych ji DT nezazlíval, naopak to dokazuje, že se umí "odlehčit", když chtějí. A tak to u správných muzikantů má být.
..sorry řešíme tu hovna,není to žádnej velkej průser,pořád je to muzika o řád výš než většina ostatních,jen aby se z tý hitovosti bez "běčeho navíc" nestalo pravidlo a další vyjimečná kapela se neutopila v komerčních lákadlech a hlavně umělecký bezzubosti..budu věřit Mikeovi
a to je právě ten problém..je až příliš líbivá a hitová,že s toho alba trčí a vyjimečný muzikantsví DT je v ní docela nevyužitý..je to kvalitní skladba,ale vhodná na album kam se hodí a plně s ním koresponduje,což je de facto bohužel první půlka Octavaria....je smutný že se musí mainstreamovýmu publiku jít až tak moc na ruku a skládat skladby jako Karel Svoboda....když se někomu DT zalíbí podle týhle skladby a pak uslyší jejich ostatní zvěrstva tak bude nadávat co to hrajou za blbosti a fans co sou s nima od začátku kvůli jrjich tradiční tváři budou tímhle provokovaný..je to jako když mi nějaký ucho řekne že Master nebo Ride the Lightning není pravá Metallica(vždyť to je přece Nothing else matters)
Ja si dokonca myslím, že I Walk Beside You je vôbec najväčšia hitovka, akú kedy DT nahrali.
Podle mě jsou These Walls a I Walk Beside You pěkným zpestřením tvorby DT a ukazují, jak obrovský cit pro písničkovost DT mají...
..to Ježíš:já mám ToT asi nejradši ale neumí říct proč..asi se mi líbí jak to drží pohromadě jak sepnutý šroubama a celý album si pouštím zásadně v kuse protože jen tak se na konci v ItNoG dostaví ta správní katarze(to bude asi druhej důvod,závěr alba je jedna z nejlepších hudebních pasáží jaký znám).....a to je přesně to proč Octavarium na týhle mětě jako album selhává:v These Walls není NIC co jí opravňuje být na albu DT,zní prachsprostě jako Linkin park a není v ní žádná přidaná hodnota...a I walk Beside you mě vždycky tak rozhodí že pocit z poslechu kompatního celku jde do kopru....je to divný,jsou to 4 minuty ze 75ti ale prostě to dělá strašně moc...možná svoje dělá i jediná jejich titulní skladba,která těžiště alba strašně táhne do sebe a dělá ze zbytku jen takovej doplněk...právě mě napadlo že Octavarium spíš beru jako hodně velký EP než regulérní cédo.....alba DT vnímám jako celky,i když nemají koncept...oni je umí výborně sjednotit že je radost posloucaht to a nenacházat tam nic co ruší,co vadí,co přebývá....
Musíme počkat, až trochu zestárnou a zesenilněj (jako Ozzy - ten zpěvák!!). Pak uvidíme cirkus! :D :D
Bohužel vystoupení neznám :)
Strašně se mi líbil živák PT - Arriving Somewhere... - to bylo přibližně to, co bych si od progressive smečky představoval.
Najlepšiu pódiovú show robia Meshuggah. Pri tom, čo hrajú je to niečo neuveriteľné. :)
To ani Myung. Jenom mě na nich trochu mrzí, že neumí udělat show, neumí dát najevo, jak si tu hudbu užívají (až na Portnoye), zahrají všechno skvěle, precizně, ale stroze a profesionálně. 1, 2 chyby bych za show rád odpustil ;)) Btw. 6-tistrunná bassa je spíš 3. kytara než bassa...
Presne tak. Portnoy, Petrucci, Rudess by to neprežili, keby si egá nepomastili. :)
edit: "jednoduchá = kompozičně = sloka, refrén, sloka, refrén, bridge, refrén, refrén, konec" ...po technický stránce jsou vždy na výši - to by se na podiu unudili...
Tvoj posledný príspevok je dôkazom, že DT nikdy hrať jednoduché skladby, aj keď vydajú pesničkový album, ako v prípade Octavaria. Oni to jednoducho fakt nedokážu. :)) Ešte dobre, že nie som muzikant. :) (No a nového albumu sa u ž neviem dočkať).
Pozor! - ačkoli po hudební stránce neni Octavarium nikterak zásadně koncepční - celek je jeden obrovskej koncept (myslim, že už se to tady někde rozebíralo) - každá skladba začíná na jinej tón stupnice a spolu s mezihrama tvořej celou stupnici (která jde samozřejmě správně po sobě od první do poslední skladby). Jsou na to i takový úchylný stránky, kde se rozebírá, kolik symboliky je ve který skladbě. (dokonce i v riffech :D ) Nejvíc mne rozsekala část poslední skladby (Oct), kde je skutečně během jednoho nástupu na pozadí slyšet, jak Portnoy počítá do osmi a za každým číslem je vložena část skladby toho čísla... ...to už je skoro úchylný :D . Každopádně - co jsem chtěl napsat - ohledně těch neshod - DT maj (alespoň podle mne) 3 způsoby tvorby skladeb - ty první jsou "hitovky" - krátký jednoduše stavěný písně, co maj ale prakticky vždy něco do sebe - neurazej, ale pokud by jich mělo být celý album, tak by mne DT zklamali. Druhý jsou kompozičně/koncepčně promakaný výtvory typu 6deg, Metropolis, Lines in the Sand atd.. - ty jsou pro mne nejdůležitější - takovej středobod, na kterej na každym albu čekám... ...no a pak je tu ještě třetí tvář, která někomu nevadí, jiní ji dokonce milujou - tvrdost za každou cenu - na prvních albech to nebylo tak znát, ale postupně se to rozlezlo jak zhoubnej nádor a nejvíc mne to zamrzelo u ToT (jo, vim, že spousta lidí tady to album zbožňuje) - ale tohle už má s progresí pramálo společnýho - ano, je to kvalitní heavík/metal, ale že bych to nazval kvalitnim progem? Je to takovej ten druh skladeb, kde se sice kvalitně sóluje, ale chybí tomu nějakej zlom - prostě ta skladba pokračuje dál a dál bez výraznější zmněny (hlavně první skladba na ToT a konec druhý na stejném albu [jestli vám přijdu příliš kritickej, pak ano - jsem]). No ale jak už tu padlo - Systematic Chaos tam má pár skladeb se stopáží přes 10 minut, tak ty tím snad trpět nebudou...
:D:D....no já doufám taky:D..ale snad ne,moje obavy se z nějakýho důvodu rozplývají(obavy přiznivců jednoduchých postupů by tedy měly vzrůstat:D )....pokud nebudou zase hrát jako Linkin Park nebo U2 tak snad nebude problém.....i když je jasný že se tady v názoru nikdo s nikým asi nikdy neshodne a hádat se jejich tvorbě budeme pořád...s progresivní hudbou je potíž že opakovaný prog přestává být progem:D tak jim klidně omlátíme o hlavu naprosto prscizní a o několik řádů oproti vší okolní produkci kvalitnější album....třeba Octavarium je gigantickej kus muziky,samostatně by to album bylo úchvatný,ale v mých očích v porovnání s ostatníma nedrží tak pohromadě(kvůli jedný jediný skladbě...IWBY) a neukazuje nic novýho,což ukazuje jak obroský nároky na kapelu můžou fans mít..bylo by fajn neznat jejich tvorbu tak do mrtě a třeba s nima třeba s nima až teď přijít do styku...trochu se bojím že někoho kdo je poslouchá dýl opravdu překvapit už moc nedovedou i když přijdou zase s úžasným materiálem:(
Na druhou stranu je tam cítit zase trochu jiná atmosféra a ty temnější harmonie dávaj tušit, že to zase nebude krok zpět. Jestli to bude krok vpřed, nebo jen "jinam", to se ještě uvidí (jen aby to "jinam" nebylo do p****e :D, ale to snad ne...).
..jj..CM není nic neslyšenýho ani originálního ale chápu ho jako ulitbu radiím(jak jednou Mike řekl "Jako trailer na album":D) a budu jen rád když si tyhel choutky odbudou v jedný skladbě a nebudou hitový tendence tlačit do půlky alba....u TDEN oceňuju jak je vytvrdlá a že je to opravdu něco od nich neslyšenýho co do aranží a agresivity i když to zní jak Korn zkříženej s Panterou:D....ale lepší než aby to znělo předvídatelně a uzívaně..solo už tam jen logicky zapadá i když nemá hlavu ani patu jen tu techniku:D..... a pokud jde o kompoziční dokonalost,ItPoE nebo MoLS to určitě bohatě vynahradí,hádám že tradice dvojitých vrcholů alba jako na SFAM,ToT nebo Oct. bude i tentokráte dodržena.....
Při prvním poslechu mi to sice připadalo jako když pejsek s kočičkou vařili dort, ale nakonec si to sedlo a je z toho opravdu příjemná krmě, sice hodně kořeněná všemožnými extrémy, ale chutná to skvěle.
Tady pozor, tohle je vynikající deska. Finové DEVENIAL VERDICT zní jako mix GORGUTS, ULCERATE a REPLICANT. Nadto ale přidávají přístupnější / lidštější (ne však jednodušší) atmo/melodické vsuvky. Příznivci avantgardněji pojatého death metalu musí slavit.
Tři roky staré EP "Schattenfall" potěšilo, novinka "Phantast" naopak přináší jisté vystřízlivění. Němci tentokrát skladatelsky tápou a doručují pouze atmo-blackmetalový standard. A to je málo. Čtyřicet minut dlouhé přešlapování bez výraznějších momentů.
Tenhle bahnem a plísní obalený kostlivec do první doom/death metalové ligy zatím nepatří. Mladí Španělé respektují žánrové atributy, nicméně zatím tak činí dost jednoduchou formou. Deska pokulhává a ztrácí na flow hlavně v doom metalových pasážích.
Veľa fantastického a rôznorodého death metalu vyšlo tento rok, ale toto poňatie mi je najbližšie. Nerdi citujúci pinkfloydovské, opethovské či cynicovské vplyvy s takouto ľahkosťou nad morbidangelovským kovom smrti, to je niečo prekrásne.
Obavy z odchodu Patricie Andrade a přerod v tuctový doom/goth se ukázaly být liché. Novinka sice neoplývá charismatem a fado feelingem 7 let starého předchůdce,svůj půvab a portugalský šarm bezpochyby má a jako taková rozhodně nabídne solidní nadstandard.
Znovuzrození Australané se po 4 letech připomínají s další deskou, jejíž popis z mé strany příliš originality nepřinese. Zkrátka je to kvalitně provedená deathmetalová fošna. Velmi slušný standard, který revoluci neudělá, ale nemusel by ani zapadnout.
Vložit diskusní příspěvek