OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Milda: D_S myslí Den poté z 80. let, což je opravdu skvělý film.
Pickardino: Přesně. A kdo nevidí rozdíl mezi tímhle a uhýkanou buržoazií ze Skleněného pekla, tomu není pomoci :o)))
Take si myslim, ze zabery deste odhozeneho obleceni do spaleneho lesa, pripadne reka mrtvol a paralyzovane dite, jsou proste prozaicke momenty, ktere se v obycejnych kakastrofickych filmech moc nevyskytuji... tam vetsinou zatnuta tvar hlavniho hrdiny vyjadruje nezmerne odhodlani vyporadat se s probihajici kakastrofou, bez ohledu na vlastni sance, coz me od dob 'Pribehu opravdoveho cloveka' uz neprekvapuje.
Den poté?? kdo z vás si myslí že je Den poté "dobrý katastrofický film"?
Tak v tomhle se asi kucí neschodnou ani tváří tvář emzákům v hořícím mrakodrapu...
D_S: V tom s tebou nesouhlasím, podle mého Spielberg sugestivitou SP bez problémů překonal. Ale to je samozřejmě věc subjektivního pohledu, podle mého je WoW po všech stránkách lepší a řemeslně dotaženější.
Pokud se teda Spielberg snažil dosáhnout atmosféry a sugestivity např. Skleněného Pekla, tak velmi krutě pohořel (asi jako pár nešťastníků z tohoto klenotu katastrofického žánru)...Baldýnského si rád přečtu, bude-li po ruce, ale ať už píše cokoliv, nemohu se zbavit dojmu, že z tohohle filmu se dělá MNOHEM víc, než čím skutečně je.
BTW. "Skleněné peklo", "Zemětřesení" atd. jsou přesně filmy, které myslím tou retrospektivou, které se S.S. dovolává a kterou povyšuje o jednu třídu výš.
D_S: Já nevím, umíš-li číst, najdeš to přímo v mém článku. Na duplikace nemám čas. Pokud ti to nestačí, nalistuj si poslední Reflex, Tomáš Baldýnský ti to tam fundovaně vysvětlí...
Jako vtip dobré, jako vysvětlení nepostačující :)...to ty jsi začal s tím, že je to netradiční atd., tak mi teď netvrď, že o to vlastně vůbec nejde.
Mě právě připadá čitelná, předvídatelná a "úplně stejná". A nechápu, co je na ní k nechápání :)
Svému nechápání dáváš tímto dobrou odpověď.
Marogold : Mě ale na Válce Světů vůbec nevadí, že je nějak netradiční a jiná. Mě právě připadá čitelná, předvídatelná a "úplně stejná". A nechápu, co je na ní k nechápání :) Ohledně té adaptace 100 let staré knihy - i ve Wellsovi jsou nelogické věci, ale beru to jako dobovou záležitost, stejně jako např. Verna. Kdyby to někdo takhle napsal dnes, tak je leda k smíchu. A fakt si nemyslím, že by to byl nejlepší katastrofický film - třeba stařičké "Skleněné Peklo" řadím v tomto žánru na daleko vyšší level. Podobně jako další 20 let starý film "Den poté".
tady vladne totalita
Marigold, si vulgarny rasista a zoofil:-)))
Radši bych podkal skurveneho hovoriaceho medveda než štěbetajícího negra s mesianistickými sklony, voe :o))))
americke scifi alebo sovietske rozpravky? urcite je vacsia pravdepodobnost ze stretnem mimozemstanov ako skurveneho hovoriaceho medveda.
ID4 lepší než Mrazík? Vždyť ten film má s bolševismem víc společného než Ivánek, Nastěnka a sáňky samochodky dohromady :o)))
dost dobry film, lepsie ako nejaka ruska koko... ako mrazik
Počítač: Ano ano, je to opravdu velký a hluboký film, hluboký, jako americká popkultura sama. Když člověk smoří nohu, musí si dát dobrý pozor, aby si nenarazil nehet na palci :o)))
Jinak výtečná recenze Tomáše Baldýnského na WoW v Reflexu. Naprosto s ním souhlasím, dokonce i s tím, že WoW má ve Spielbergově filmografii podobné místo jako Psycho u Hitchcocka a že obsahuje Spielbregovy nejsilnější režijní momenty vůbec (hořící vlak je skutečně drobná genialita!)... A také s tím, že WoW je film v jádru totálně nespielbergovský. Snad poprvé mám pocit, že Speilberg není notoricky přeceňovaný hračička.
Tak to je potom fakt kvalitka :o)). Ne Ne ID je mocne dilo, ktere ma mnoho odkazu a podtextu.
1) Jeden z hrdinu je cernoch - nezalezi na barve pleti
2) Jeden z hrdinu je prezident, druhy alkoholik - nezalezi na socialnim puvodu .. zalezi pouze na tobe zda udelas spravnou vec ... i looser muze byt hrdina!
3) Ten odkaz, ktery se siri celym svetem iracky bratr s izraelskym bratrem ... mesity, kostely... :o))
4) Vivat America ... vivat USA! Svet splnenych prani.
Pocitac: ID je nejen tohle "sedneš a bavíš se", je to takový malý americký Triumf vůle :o)))
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Vložit diskusní příspěvek