OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
no těch nelogickejch blbostí je tam vážně fůra, ale zážitek z filmu mi to nějak extra nezkazilo - při sledování mě do očí praštily jen dvě, který jste už zmínili: proč čekat na invazi milión let a jak je možný, že takhle dobře připravenej plán nepočítá s mikroroganismy...
ds: "Podle mě je to film ukuchtěný dle tradiční formulky : atraktivní téma + slavný režisér + hollywoodská megastar = peníze se budou sypat :)"
nevím, nevím...s tou sázkou na jistotu je to podle mě nesmysl - samozřejmě v rámci mezí, na vzpomínanejch 12 opic (například) to nemá, ale jako sázku na jistotu si představuju třeba styl mistra Emericha...
To s těma strojema je ale fakt blbost - moc hluboko bejt nemohly, protože se vynořily relativně rychle po transportu posádky. Navíc byly evidentně snadno zranitelné nějakym raketometem, takže v hloubce několika set metrů by asi těžko vydržely ten tlak. V knížce se sem dostaly z Marsu, byly konkrétně vystřeleny v nějaké kapsuli (emzáci i jejich stroje) - to dává smysl mnohem víc. To samé s likvidací obyvatel - tak vyspělá intelegince by to určitě řešila nějak jinak - když chceme zlikvidovat mravence a zachovat mraveniště, tak tam nastříkámě nějaký pesticidy, případně to nějak infikujeme, ne ? I když chápu, že si cizáci chtěli trochu "zakilit" :)
Ad stejný vzhled - v pohodě ovládali stroje staré miliony let, přestože v součanosti už museli logicky mít technologie úplně jiného kalibru, vešlo se jich do nich šestadvacet (nebo kolik bylo těch blesků), takže museli býzt stejně velcí...Podle mě Spielberg vůbec neměl začít s něčim "před miliony let". Kdyby to vše bylo v rovině "tady a teď" (jako u Wellse), tak tam těch nelogičností bude mnohem míň.
A to s těma mikroorganismama prostě nesedí - to si tam taky dal Spielberg, to přirovnání, ale je to úplnej nesmysl. V momentě, kdy Tripoda neměla silový pole, tak byla lidskými zbraněmi snadno zničitelná, takže o nějakém vztahu člověk-bakterie nebo člověk-červ nemůže být ani řeči...
[8.7.2005 16:47] Preco by mali vyzerat a mysliet rovnako? V tom filme nebol nikde ukazany cizak spred milionov rokov, vsetci boli sucasni..
tak postupne, podla mna:
masiny pod zemou.. Nikde nebolo povedane, ako su hlboko a myslim, ze pokial na nich bolo nieco nerealne, to uz mozme povedat, ze cela invazia bola nerealna..
mravenisko: Pokial by si chcel mravenisko vycistid od mravcov a zaroven s nim mal dalsie plany, asi by si ho chcel zachovat a nenechal ho vyhodit do vzduchu cele, ze?..
Pozemske mikroorganizmy: na zaciatku bolo naznacene, pre nich sme boli mikroorganizmy my, nie este mensie mrsky bakterie (mimochodom neprezradzaj pointu ludom, co to este nevideli :)..
Auta na trajekte: suhlasim, toto bola fakt blbost..
A nakonec nelogičnost největší - emzáci údajně pozorovali zemi miliony (!!!) let, před miliony let sem ukryli své mašiny. A co evoluce, pane Spielbergu, nic vám to neříká ? Jak a kam se může živočišný druh vyvinout za miliony let je dobře známo. Podle Stevena by však cizáci vypadali a hlavně MYSLELI úplně stejně po několik milionů let...
Část jich už byla zmíněná - mašiny milióny let ukryté pod zemským povrchem, kterých by si nikdo nikdy nevšimnul (vzhledem k jejich množství a k rozsáhlé paleolontologické činnosti kurevsky nepravděpodobné), nehledě na to, že došlo k mnoha posunům zemské kůry(obrovský tlak by tak velké předměty rozdrtil), změně tvaru kontinetů atd., drtivá většina Tripod by musela být na dně oceánu; nelogický a málo účinný způsob likvidace lidí (vzhledem k oné obrovské inteligenční i technologické převaze)- asi jako kdybych já chtěl zlikvidovat lesní mravence tím, že jim skočím do mraveniště a budu po nich šlapat; nepravděpodobnost vymření emzáků na pozemské mikroorganismy - to je to první, co by si tak "vysoká inteligence" pohlídala....jediný Cruise má pojízdné auto, ale najednou na trajektu je spousta aut a v nich lidi; sbírání lidí do "košíků", aniž by si předtím neověřili, že je můžou zničit granátem...mám fakt pokračovat ? Stačí se zaměřit na prakticky jednu každou scénu ve filmu, a dá se na ní najít nějaká ta tse-tse.
Mozno sa pozeraju dalej nez len po formu..
A ktore veci konkretne su nelogicke?
Marigold : A co je podel tebe "Válka Světů" jiného, než sázka na jistotu ? Je snad něčím originální, novátorská, vyloženě nečekaná ? Podle mě je to film ukuchtěný dle tradiční formulky : atraktivní téma + slavný režisér + hollywoodská megastar = peníze se budou sypat :)
Tenhle biják je v kině O.K., ale nesmí se o něm pak moc přemejšlet. V současné době je můj názor takový, že tolik nelogičností a nesmyslů jsem snad ještě ve filmu neviděl. Spielberg měl dvě možnosti - udělat film přesně podle Wellse, tj. zařadit ho někam na konec 19. století, nechat původní způsob invaze atd., nebo si vzít pouze základní myšlenku a tu zpracovat podle svého. Bohužel udělal něco mezi, takže výsledný kočkopes není ani ryba ani rak :). Věci, které ponechal z originálu se totiž s jeho vlastní "přidanou hodnotu" místy doslova odpuzují. A i když pominu všechny ty tuny hloupostí, tak se o žádný zázrak nejedná. Třeba emzáci jsou vysloveně odfláklí (a připomínaj potvory z ID4). Fakt mě překvapuje, že zrovna tento film je kritikou natolik oceňován....
Mimochodom, k designu mimozemstanskych masin.. tie veci boli pochovane pod zemskym povrchom miliony rokov.. Podla mna aj ti moderni mimozemstania zo sucasnosti nadavali na zastarale trojnozky svojich praotcov, ked ich soferovali :)))
yossarian: Protože chtěl udělat adaptaci Wellsovy knihy, proboha!!! A pokud budeš tvrdit, že Válka světů je sázka na jistotu, pak jsme tu na úrovni debat o FC Barcelona :o)))
jinak jasne ze si spielberg nemohl odpustit ty nonsense zalezitosti z ponekud jiz stare knihy, jelikoz by rozvasnil jeji fanousky, proste se asi musel dost drzet predlohy. zahadou tedy pro mne je proc se do toho vubec poustel a opakoval ty nesmysly znovu. muzes me presvedcovat ze mu ve filmu slo uplne o neco jineho (emoce, napeti a cokoliv dalsiho), ale proc tedy neudelal film podle vlastni predlohy, mnohem propracovanejsi a nezaradil tam do nej presne ty veci ktery se mu ve Valce svetu povedly? ja nevim ,proste mi na tom nesedi dost veci, prestoze se mi to docela dost libilo a misty jsem jen koukal jestli je to vubec mozny co vidim.
tak beru to asi z pohledu cloveka co se snazi neco tvorit (pro sve poteseni) a vubec by me ani nenapadlo znovu po stopadesaty sedmy vyjit "ven" s necim co uz udelalo nekolik jinych lidi predemnou, byt bych se pokusil to udelat ze vsech nejlip. Doslo by k tomu asi jedine tehdy, kdyby mi totalne dosla inspirace, napady a chut riskovat s neprozkoumanym materialem. Pristup Spielberga a Jacksona (king kong) je sazkou na jistotu. BTW ve Valce svetu neni ani design mimozemskych stroju a artefaktu nijak originalni.
yossarian: K tvému druhému pohledu... jaký důvod? Viděl jsi ty předchozí ztvárnění? A co takhle fakt, že Wellsova kniha je fakt skvělá a nestojí vůbec na takových detailech, které ty do příběhu vnášíš jako čtenář 21. století? Že tam prostě nejde o high tech propracovanost, ale o něco úplně jiného?
2M. Na tom, ze ty ET nakonec dostane nejaky mikrob je nicmene zalozeny puvodni Wells. Myslim, ze filmove zpracovani se snazi predat stejny 'message' jako puvodni kniha, dokonce za pouziti puvodnich faktickych motivu, prestoze mnoho z nich jsou dnes uz uplny nonsens, coz je holt riziko fantasticke literatury.. A o to prece v adaptacich jde, ne?
Valka svetu je ve svy kategorii fakt slusny snimek, ale nam (skupina vcera film sledujici a pote ho analyzujici) prislo dost nelogicky proc by MZ davali kdysi davno na zem nejaky svoje stroje, s myslenkou ze je jednou pouzijou az budou chtit obsadit zemi. Proc tu Zemi neobsadili jiz tehdy kdyz jim nic nebranilo tam ty stroje dat? Proc si mysleli ze za nekolik tisic let jim tyto stroj ebudou neco platne kdyz sami budou ve vyvoji jiz nekde prajinde? Je to jako by si Hernan Kortez zakopal v Jizni americe pazourek a po tisici letech tam poslal vypravu s tim, ze muzou tuto zbran pouzit. Nesmysl, samozrejme by si vzali ty nejmodernejsi zbrane... atd atd..je toho spousta
koscj: ne to nejsem ja :-) i kdyz takovyto chrup bych bral... na mrkev
Yoss: Já měl spíš na mysli celkovou "logiku" příběhu, která je hodně poznamenaná sci-fi "fin de siecle" – proč si tak pokročilá civilizace nepohlídá takovou prkotinu jako je klima atd. :o)))
marigold : me by tento kousek taky jako katastroficky film ani nenapad, jenze jsem se na to o vikendu zrovna koukal a lezi mi to v hlave uz 4 dny. Na Vlace svetu jsem byl vcera a do rana jsem na to zapomnel. BTW je v tom filmu spousta nesmyslu, a zda se mi ze se jedna spis o zalezitosti ktery tam primyslel Spielberg.
yoss: Ooops, ale Gilliama prostě reflexivně řadím o třídu výš, jinam, úplně jinam. To je prostě jiná cenová. Ale samozřejmě mě při projíždění všech těch ufounovin zrovna 12 opic nenapadlo.
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Vložit diskusní příspěvek