Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
DW
2.2.2014 12:52Hlavně si je ještě třeba uvědomit další věc. V dnešní době má obrovskou sílu marketing. Je to vidět hodně v pop music, kdy se do čela dostávají jména a nikdo neví jak. Za tímhle stojí lidi v pozadí, lidi mající peníze a moc - JayZ, Universal, Sony Music atd. - asi netřeba rozvíjet. Ti už to potom do těch lidí nějakým způsobem dostanou a hle - nová popová ikona je na světě. Lidi jsou strašně snadno marketingem ovlivnitelný, stádní uvažování je dost silně zakořeněný - a s tímhle právě marketing a vůbec firmy počítaj. Dneska každej ví že Samsung dělá dobrý smartphony, každej ví, že iPhone dělá drahý ale luxusní produkty pro "smetánku" a každej je musí mít - ale jakto že to ví? Není náhodou, že největší bohatství světa vlastněj korporace. Lidi totiž mají konzumní cítění a tyhle firmy uměj chodit v tom jak to do lidí narvat. Proti tomuhle je to o čem se bavíme tady naprostý nic. V metalu to funguje podobně - abyste začali vydělávat peníze, musíte vložit do "zboží" neboli kapely hodně peněz - narvat to lidem do hlavy, do uší. Prachy, prachy, prachy. Já vim je to nuda - ale můžem si za to sami.
vike
2.2.2014 12:52Ja si myslim, ze Klypsem popsany nesvar je uplne v souladu se soucasnym stavem hudby a spolecnosti obecne.
Pamatuji dobu, kdy ceske hudebni casaky byly plne zajimavych a hlavne vyborne napsanych clanku... akreditace na 'metalove' koncerty se davaly tak nejak bez dalsich zavazku... kluby byvaly narvane az po strechu... kapely neuveritelne vstricne (vcetne ostrych bm/dm bubaku)... nektere vyborne cesle kapely nam hraly na festaku ppomalu za pivo a parek resp cestak... atd atd atd
Dneska kazdy dela ('umi') vsechno a kdyz ne, tak alespon do vseho keca, kazdy chce na vsem vydelat a to tak ze hned...
Proste co je doma, to se pocita, a ucel sveti prostredky...
Mauser
2.2.2014 12:46A co se tady řeší? Každá kapela potřebuje promo, pokud nechce investovat do nástrojů a technologie a hrát si jen v obýváku u tety. Co je v nabídce Sparku špatného? Přečetl jsem si několikrát pozorně email po. Pařízka - nabízí promo kampaň, cena bratru 5 tisíc Káčé včetně DPH, tedy s fakturou a registrací v účetnictví. No a co? Neslibuje příznivou ( lživou) recenzi. nabízí prostor ve svém médiu zájemci. A zájemce ( kapela ) si řekne buď ANO, nebo NE. Svobodné rozhodnutí svobodných lidí. Pan KLYPSO se diví. Já se nedivím. Mám hlavu, mozek a jsem schopen se v této situaci orientovat. A ten kdo neumí, musí si vymýšlet krytí, falešné emailové adresy a vytvářet šumovou korespondenci. A výsledek? Pšouk. Metalu zdar.
vike
2.2.2014 12:42Imothep :: Ne, to je ook, jen ze je to casty (proti)argument v ceskych diskuzich, takze jsem to myslel obecneji a doufal, ze se tady snad nic podobneho neobjevi...
ToPi
2.2.2014 12:40Asi je bez jakékoliv diskuse, že bychom si všichni přáli situaci, kdy nadšenci z řad redaktorů vyhledávají, kde se co zajímavého šustne, a s nadšením pak kontaktují kapely, o kterých by rádi napsali a objevili je pro čtenáře jako něco nového a zajímavého. Zákon nabídky a poptávky je však neúprosný a ve svém důsledku asi i spravedlivý. Kdyby měl Spark věnovat pozornost třeba všem kapelám z žánru, které najdeme na Bandzone, bez problémů by zaplnil obsah svých stránek na 5 ročníků dopředu. Jelikož nabídka hudby několikanásobně převyšuje schopnost redaktorů tak velké množství pojmout, je situace zákonitě obrácená, tudíž kapely musí vyhledávat média. Že vydávání časopisů není žádná legrace, o tom svědči pád takových komerčních podbízivých plátků, jako byly FILTER nebo ROCK REPORT. O zaplacenosti některých drobných rozhovorů svědčí i to, že se v nich často objevují kapely, které často hrají na větších akcích, než jaké odpovídají jejich významu, kvalitě či fanouškovské základně (tudíž finančně podpořená kariéra kapely je celkem viditelná). Každopádně, situace je taková, jak ji nastavují ty nejpřirozenější podmínky, tj. nabídka a poptávka. Nelze tvrdit, že je to tak správné, každopádně stejný princip funguje ve všech tržních sférách, nejtrefnějším přirovnáním by mohlo být tzv. regálovné v supermarketech. Pokud jde o dopad takových aktivit, můj názor je takový, že pokud si kapela zaplatí pár drobných článků a turné s kapelou objíždějící kulturáky, nebude jí to nic platné. Pokud to udělá ve velkém, pak to výsledky přinést může, důkazem budiž jedna maskovaná kapela.
Imothep
2.2.2014 12:37vike
Neco takoveho jsem snad nekde nekdy zminil? Ja opravdu souhlasim s tim, jak jsi to napsal.
vike
2.2.2014 12:28Jen nepis neco ve smyslu 'cos dokazal ze kritizujes'...
Imothep
2.2.2014 12:28Vike: nemusim to nijak rozvijet, napsal jsi to dost trefne.
vike
2.2.2014 12:25Tohle rozvin, Imothepe. Myslim, ze se MP dost dlouho profiloval vyrazne jinak nez vetsina podobne zamerenych medii a dovolim si rict, ze par lidi tady psalo nesrovnatelne lepe nez spousta/vetsina z (i vetsich) podobnych medii (ne-li komernich).
Střap
2.2.2014 12:24Klypso myslím, že problematika je stále stejná. Problematika jsou peníze. Pro změnu, když to napíši takto zastřešíš se jménem rozpadlé kapely a pak píšeš někam, aby si zjistil podmínky inzerce a pak o tom napíšeš článek....to nejsou zrovna neprůstřelné argumenty.
Imothep
2.2.2014 12:22Pozorovatel: Dotcenej?A z ceho?:-))
Nagg: ok, taky nazor, nemam s tim problem, nepsal jsem, ze to schvaluju nebo, ze gomu fandim. Me spis vadi takovahle kampan typu "hele, jak to ostatni delaji spatne" namisto vytvareni vlastnich hodnot. Podobne jako volebni kampane/bilboardy (nejen) v CR.
vike
2.2.2014 12:17Strape ::
Nevnimej agro apriori negativne. Spark, RH atp jsou predevsim mainstream, tzn prumerny vkus, tzn pro urcitou skupinu lidi nevkus (neber doslova, existuje more vyjimek).
Predpokladam ze 'inzerent' Sparku, RH chce oslovit predevsim ctenare techto medii, tzn konkretni cilovku. S tim jde ruku v ruce i muj nazor o prezitku, tzn informacnimu kanalu odpovida 'uroven' autora i konzumenta (opet nevnimat negativne).
MP ani Spark (ne)jsou agro, protoze (ne)pisi napr. o Grave Digger pozitivne.
Kazde zbozi ma sveho kupce. Pro mne je agro o tom, jak je to zbozi zabalene a kdo/jak ho prodava (tzn neni to apriori o hudebnim stylu) //:=]
james
2.2.2014 12:17jojo
muzika je kurva drahej koníček:)) Ale pro tu srandu, co kolem toho je:)))
Naggamanteh
2.2.2014 12:15Imothep - [2.2.2014 10:55]
Reklama ako taka je ok, ale mala by byt oznacena ako reklama. Koniec koncov, aj Google sa snazi weby ktore toto nedodrzuju penalizovat.
Pozorovatel
2.2.2014 12:14... blbej a dotčenej
Imothep
2.2.2014 12:14Pozorovatel
Haha, a ted si myslis co?:-)))))))))))))
Pozorovatel
2.2.2014 12:12Imhotep - kdybych nevěděl, že jsi Ashok z Root, tak bych si myslel, že jsi jen blbej...
Milda
2.2.2014 12:12jj, Doga a přelepené bradavky Izaiáše, to mě straší dodnes
Rudi
2.2.2014 12:10To isté DOGA v lete 2001. Titulka, veľký rozhovor a v tabuľke spodná polovica, akurát Karel dal tomu tuším 4,5/6.
Střap
2.2.2014 12:08Vike proč by to měl být přežitek? Prodávají se ty časopisy? Prodávají svůj okruh to má....a to nemluvím o tom, že dost často sjíždím muziku, co se prostě neobjeví, ani zdejších webzinech...aneb každé zboží má svého kupce. A kolik jich je věc jiná. A když to napíšu jinak pokud například (opravdu příklad) vyjde pozitivní recenze na poslední Grave Digger tady a vyjde i ve Sparku, kdo je pak větší agro....hm?
SHOUTBOX
SLAŤ - Elegie Propastná
Je to vskutku těžký poslech. Přesně takový, jaký u takto pojaté nahrávky má být. Zvuk se opravdu povedl. Je těžký, má tlak a výrazně se podílí na faktu, že vám deska nedá nic zadarmo. Pakliže jí dáte šanci, odměna v podobě jedinečné žánrovky se dostaví.
SLAŤ - Elegie Propastná
Jen málokdy tak dokonale jméno kapely přiléhá jak na styl, tak na zvuk. Amák vyrobil naprosto tučný bažinatý sound, který skvěle funguje s hudbou i vokálem rozkročeným mezi skřehotavou black metalovou polohu a čistý zpěv trochu evokující například Načevu.
OPETH - The Last Will And Testament
Ja mám pocit, že Švédi sa vrátili až niekam k "Deliverance" a skutočne som nečakal, že ma to bude baviť až takto. Prvé vypočutia prinášajú zvedavosť a radosť; rastie to!
XANDRIA - Universal Tales
Aktuální EP ukazuje dvě tváře současně. Zprvu klasický symfonický patos, pak ovšem skladby „200 Years“ a „Live The Tale“, které se bez sborových refrénů obejdou, a hned je to o třídu lepší. Tudy vede cesta z tvůrčí smyčky a bezradnosti posledních alb.
THE CURE - Songs Of A Lost World
Je to úplne posledný album THE CURE? Dôstojnejší odchod si neviem predstaviť. Spočiatku nenápadný album si ma postupne omotal melancholickou atmosférou. Hustý oblak hmly, z ktorej sa mi nechce hľadať cestu von. ,,Disintegration" pre toto desaťročie.
OPETH - The Last Will And Testament
Návrat niekam k "Ghost Reveries" so zvukom posledných albumov. Stávka na istotu, ktorá však za vrcholmi tvorby zaostáva. Navyše, mňa osobne rozprávač pri sústredenejšom posluchu tohto koncepčného albumu irituje.
DEFEATED SANITY - Chronicles Of Lunacy
V jisté BDM RPG hře vytváříte ultimátní postavu a její charakteristiky definujete následovně: Násilí: 100%, Technické skills: 100%, Skladatelská inteligence: 100%, Šarm: 100%, Oddanost 100%, Laskavost: 0%. Do kolonky "Jméno" pak vyplníte: DEFEATED SANITY.
DISKUSE A HODNOCENÍ
SLIPKNOT - Vol. 3: (The Subliminal Verses)
DOVOLENÁ S PADLÝM ANDĚLEM - Výlet do Olsztyna za uctěním Docenta (a VADER)
JULIE CHRISTMAS - Ridiculous and Full of Blood
OPETH - The Last Will And Testament
ALCEST, SVALBARD, DOODSESKADER - Praha, Roxy - 21. listopadu 2024
ORISKA - Oriska
APOCALYPSE - Pandaemonium
NEJČTENĚJŠÍ
1.
PEARL JAM - ENGIE Stadium, Sydney - 23. novembra 2024
2.
ALCEST, SVALBARD, DOODSESKADER - Praha, Roxy - 21. listopadu 2024
3.
GLADIATOR II - Když nostalgie nestačí
4.
JULIE CHRISTMAS - Ridiculous and Full of Blood
5.
DOVOLENÁ S PADLÝM ANDĚLEM - Výlet do Olsztyna za uctěním Docenta (a VADER)
6.
FAÜST - Death Galore
7.
MANOWAR - Konec kariéry velkých umělců