VENOM - Zklamání
Víte, že jsem fanoušek komixů a píšu sem o každé míšovině, co na toto téma jde do kin. O to víc nový VENOM bolí. Jde o NEJVĚTŠÍ ZKLAMÁNÍ od počátku nového filmového Marvel multiversa.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Víte, že jsem fanoušek komixů a píšu sem o každé míšovině, co na toto téma jde do kin. O to víc nový VENOM bolí. Jde o NEJVĚTŠÍ ZKLAMÁNÍ od počátku nového filmového Marvel multiversa.
S překvapením jsem zjistil, že byl natočet další Lara film. A protože odkazuje na povedený restart herní série, v hlavní roli počítačově běhá, skáče a padá vychrtlá Alicie Vikander s babyksichtíkem. Jinak klasická Indy záležitost, jednou se vidět dá.
Album, po jehož poslechu se ptám o jakou že hudbu to vlastně jde? Atmosférické pasáže, klavír, temné industriální plochy, art rock míchaný s post-black vlivy, jazzové rytmy? Melodie ve zvláštních aranžích. Nepředvídatelné stylové změny. Tohle bude oříšek.
V rámci piety za zesnulého Martyho Balina si znovu pouštím tento skvost. Z dnešního pohledu se může dostavit pocit nenasycení v důsledku omezených možností rockové muziky 60. let, i přesto však album stále skvěle funguje nejen jako dokument své doby.
Po nás pustina. Další dávka progové melancholie, tentokrát opatřená zvláštním historickým (snad renesančním?) nádechem. Hudba Poláků se zase jen jemně vlní jako hladina jezeru v lehkém vánku. Moje seismografy hlásí pozoruhodné album na hluboké zkoumání.
Piaty album viktoriánskych čudákov sa zdá byť pre náročného poslucháča opäť lahodným sústom plným tajomných zákutí čakajúcich na objavenie. V prvotných dojmoch na sebe materiál nedáva poznať zásadný posun, no sychravé jesenné večery určite odhalia viac.
Očekávaný vrchol letošního roku zatím trošku jako celek drhne. Ale pokud se poslech starších desek těchto Norů zpočátku nepodobal vysrknutí morkové kosti, vždycky to nakonec vyrostlo. I letos lze očekávat to samé. Cítím to.
Vypadalo to, že se Mr. Dirkschneider už na doživotí zasekne v nekonečné smyčce přehrávání starých Acceptovských klasik. Jenže starý lišák všechny překvapil a v podobě "Steelfactory" vydal album, které je důslednou poctou jeho bývalým chlebodárcům.
První dojem - krutopřísně dunivohrubá a krasotemná kamenodrtící mašinosekačka. První dojem nevydržel dlouho, trochu to vychladlo, přesto je tahle kombinace hardcore, metal, crust a stoner stylů od dřevorubců z Vancouveru zajímavá. Hobluje to jako sviň.
Rozjuchanost starších nahrávek je definitivně pryč. Irové se stylově nadále drží post-rockového kopyta, ale znatelný posun v atmosféře směrem k zasněnému klimbání dodává jejich hudbě nový životaschopný budič. Věc, jejíž hodnocení postupně roste.
V rámci našeho seriálu 20ti letých vykopávek jsem se po letech vrátil ke klenotu. Album nezestárlo ani o rok a zní současněji než mnoho math metalových kapel dneška.
Spojení rockové prehistorie a moderních technologií aneb v jedné ruce aktuální číslo tohoto výborného almanachu a ve druhé mobil, kterým si z Tidalu streamuji alba, o nichž se zde dočtu. Škola hrou, to mám rád. Stejně jako tento časopis.
Tradičně výživnou porci muziky letos připravili tito Angličané. Nesnáším přirovnání čehokoliv k floydům, ale tady prostě nejde jinak. Rozsáhlé "gilmourovské" plochy pokrývají velkou část této komornější nahrávky. Její vstřebání tak zabere nějaký čas.
Z mé strany zpočátku opomenutá loňská nahrávka nesrší takovou rockovou živelností, jako debut tohoto dánského bratrského dua. Spíše se komorně pohupuje v depresivních náladách a do popředí ještě více tlačí podmanivý hlas Andrease Westmarka. Funguje to!
Po letech prášení jsem z knihovny poprvé vytáhl tuhle trilogii, v níž se B. Herbert, syn původního autora DUNY, společně s K. Andersonem vrací do otcova světa, aby dovyprávěli, co Frank už bohužel nestihl. KOMU? V jejich podání plytké čtení na dovolenou.