WITH HONOR - Boundless
Mix melodické hardcore údernosti a neo punkové rozdováděnosti ve stylu BAD RELIGION. Šlape to, sice bez překvapení a tak trochu sešněrované v šablonách, ale na druhou stranu, to se přece od podobných stylových alb čeká.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Mix melodické hardcore údernosti a neo punkové rozdováděnosti ve stylu BAD RELIGION. Šlape to, sice bez překvapení a tak trochu sešněrované v šablonách, ale na druhou stranu, to se přece od podobných stylových alb čeká.
A další pěkně šlapající old school, tentokrát zpoza velké louže. Všichni je známe, všichni víme, co od nich čekat a taky to (snad) všichni pokaždé dostaneme. Ve slušném zvukovém balení, s typickým "šarmem" a s neutuchajícím entusiasmem.
Pěkně šlapající old school death metal z Německa, silné riffy i hezky vzletná sóla. Při poslechu se příjemně probouzí vzpomínky na starou floridskou stylovou školu.
SVALBARD se zase o něco více vzdálili svým hrubozrnným počátkům a ještě přidali na epičnosti a lehkonohé rozmáchlosti. Výsledkem je jasně nejkřehčí a nejvíce intimní deska jejich kariéry. Post-metal a shoegaze vibe jsou fešný pár. Sluší jim to spolu.
Kalifornští TEGMENTUM spojují death metal s djentem a "veselejší" vyhrávky trochu schovávají za obhroublou slupkou. K tomu hrdelní vokál, který má na starosti ženský element, Chelsea Murphy z DAWN OF OUROBOROS + stylové přesahy = skupina s potenciálem.
Asi že letos vydali pouze kompilační album, přichází australští sympaťáci ještě s živákem z domovského města. CD obsahuje 8 živých kousků a bonusovou novinku, DVD bude samozřejmě bohatší. A je jisté, že náročné vokály nejsou pro soubor žádný problém.
Old school z Austrálie nemůže zklamat. CEMETERY URN nejsou vyloženě barbarští ani kdovíjak okultní, přesto dokázali potěšit poctivou, hrubou tesařinou. Pokud máte rádi starší USDM záznamy s temnějším podtextem, v klidu po "Suffer The Fallen" sáhněte.
Majestátní porce old school mixu poweru a doomu s pečetí švédské kvality. Epické riffy, nádherný vokál, klenuté refrény. Snad jen trochu stereotypu se z toho kouzlení nakonec line, ale to nic nemění na tom, že SORCERER nabízí žánrovou desku bez konin.
Englund (EVERGREY) se spolu s klavíristou Shankarem (REDEMPTION) opět rozplývá ve vzdušné melancholii. A byť jsem předešlé album "Nectar" přijal jako vkusnou náladovou kolekci, tentokrát už je to až příliš ufňukané, rozplizlé a jednotvárné. A nálady nic.
Kanadský multiinstrumentalista Martin Andres na svém třetím albu ukazuje, že po všech stránkách "dospěl". Je z něj trochu exhibicionista (chápejte v dobrém), který se dá považovat za souputníka Australana PLINI. Jeho prog kreace jsou hladivé i ztřeštěné.
Epidemie post-blackové horečky v Austrálii nebere konce. BLEEDING SORROW se věnují post-DSBM a bohatě čerpají zejména z tvorby WOODS OF DESOLATION. Ovšem pozor, ve velmi subtilních, až přecitlivělých emo polohách vám začne mezi zuby skřípat cukr.
Srbské kvarteto tepající hardcorepunk, fastcore i powerviolence. Živě absolutní pecka a nahrávka, ačkoliv určitě není zvukově dokonalá je parádně rezavá a kousavá. Takoví jen o maličko pomalejší a méně uvřískaní CHARLES BRONSON z Bělěhradu.
Ne příliš vkusná tematická prog rocková opera, na které se kromě samotného Reekerse (KAYAK) podílela řada známých osobností, namátkou Arjen Lucassen (AYREON), Damian Wilson (THRESHOLD), Joost Van Den Broek (STAR ONE) nebo Steve Hackett (GENESIS).
Kytarista CITRON na svém 3. sólovém albu dokládá, jak moc pilně naslouchal svému nejslavnějšímu zaměstnavateli, a krom perfektní kytarové práce předvádí také překvapivě kovaný vokál, ne úplně vyvedené texty a pár skladeb, které bych se nebál nazvat hity.
Vypočítavá stylizace anebo úpřímné nadšení? Na každý pád FEARING představují dokonalý teleport do první poloviny osmdesátých let, kdy kralovaly žánry jako post-punk anebo new wave. Tady skutečně nečekejme žádný současný pohled na věc, nýbrž 100% retro!