CYBERPUNK 2077
Hlásím odehraných prvních 10 hodin a už teď mám o herním králi 2020 jasno. CYBERPUNK 2077 je pohlcující, živoucí a skvěle vyprávěný sci-fi příběh. Průběžný stav nadšení říká: Nejlepší hra za posledních 5 let.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Hlásím odehraných prvních 10 hodin a už teď mám o herním králi 2020 jasno. CYBERPUNK 2077 je pohlcující, živoucí a skvěle vyprávěný sci-fi příběh. Průběžný stav nadšení říká: Nejlepší hra za posledních 5 let.
Tohle je tak nudné, že se u toho nedá ani usnout. Kromě citlivě podbarvené vybrnkávačky zahájené v cca 03:20 první skladby. To jsem konečně zadřímal. Nevěsta je už delší dobu v prdeli. Bohužel. Tak jsem ji miloval...
SOILWORK pokračují v utěšené formě, kterou nastoupili s loňským albem "Verkligheten". Aktuální EP má sice jen 5 položek, ale díky úvodní mnohovrstevnaté titulce, která trvá přes 16 minut, by stopáží klidně mohlo dosáhnout na zápis dlouhohrající. Paráda!
Melodický zpěvíkový hardcore z Floridy As Friends Rust zažíval vrchol na přelomu tisíciletí, aby byl letos vzkříšen s nečekanou intenzitou. Venku jsou zatím jen dva singly, nicméně pokud chystaná deska dostojí kvalitě, máme se na co těšit.
Stýská se vám po DEATH? Pomineme-li totiž hlubší odstín hlasu, pak CONTRATIAN zní jako revival Chuckova souboru. A ač to má být autorská kapela, spousta "jejich" nápadů vám musí přijít povědomá. Tak už se to ale u podobných přepečlivě opisujících stává.
Druhá deska domácí temnoty THE CORONA LANTERN se posouvá do dřevnější doomové polohy a současně podává důkaz, že Daniela Neumanová je jednou nejzajímavějších domácích zpěvaček na metalové scéně.
Ať poslouchám, jak poslouchám, nemůžu se zbavit dojmu, že za krásným obalem se krčí další část toho, co od Švédů už od alba "We Are The Void" nechci slyšet, a sice bloudění v kruhu mdlého, jednotvárného výrazu, na hony vzdáleného bohatému přelomu století.
Velké překvapení. Táhlé ambientní plochy, postrockové využití kytar a někdy i noise-industriální samply. Do toho hlas, který mnohdy do hudby vstupuje jako další z nástrojů, nikoliv jako zpěv. Přesto pocit autentičnosti.
Zní možná bolestínsky, ale umí i bodat. A kdo zná historii kapely, ví, že to není tak úplně metafora. The Great Dismal je za mě zatím nejlepší fošna tklivého kvarteta z Philly, ale pozor, pokud máte náběh na deprese, tohle by vás mohlo dorazit.
Kdo to vysloví správně, má u mě trollí prd. Nádherná deska, která majestátně navazuje na předchozí díl tím nejvelebnějším a nejhymničtějším islandským BM. Moc lepších nahrávek letos černý kov nezaznamenal a už asi nezaznamená. Vidíme se ve Valhalle.
Správný metalista se nebojí ani rapu, a proto mu s radostí mohu doporučit nový mixtape pětadvacetileté Flohio z jižního Londýna. Grime i trapové flows, nezdolná energie a drop, co kope jak mula. Basy ohul!
A já si říkal, že koho mi ty kytarové hrátky jen připomínají. Ano, ten Satriani tam je hodně. Právě způsob, jakým došlo k transformaci těchto lehce obstarožních vlivů v moderně znějící instrumentální muziku, je jedním z highlightů letošní nahrávky.
Album Australana PLINI dokonale sedí do nálady začátku zimy. Instrumentální kytarové hrátky, kde občasné paralely s Joe Satrianim rozhodně nevadí. Příjemné a celkem uvolněné album, ale já bych mohl klidně více vzruchu.
Tak nám poprvé napadlo a já si do té krásy pustil debut Norů VARDE. V ranku hymnického pagan BM letos mnoho lepších věcí nevzniklo. Není to sice úplně vyrovnaná deska, ale s připočtením skvělého zvuku a produkce hotová lavina spokojenosti. Zasněžujte!
V tomto roce asi první celkem obstojná vzpomínka na zlatou éru metalcoru u nás. Sice to má hroznej obal, ten ale praská ve švech na domácí poměry velmi solidním obsahem, kterému dominuje ta progresivnější tvář stylu.